Hva har du i ditt bur?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Karen--- wrote:
MiljamJenta wrote:Fikk ikke Oda det på rottefesten? :)
Nei, det var jeg som fikk den :) Kjempe populær! Men det var en bark, tenkte mer på en sånn type "rot" jeg liksom :)
Åja ;) Ja røtter er jo fine, men man kan kjøpe mye billigere fra bruktbutikker og sånt, jeg tror også jeg har sett det på plansasjen som pynt i blomsterbedd mye billigere enn på dyrebutikk :)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Ja, ikke sant, det er det jeg også tror :) Barken min er kjempe kul for rottene, så tror det hadde vært kult med noe mer av det slaget :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

millyrottelove
Sover i do
Posts: 230
Joined: 25 Nov 2008, 16:36

Post by millyrottelove »

Jeg har litt lite i buret nå, siden rottene kom på fredag men jeg skal kjøpe mer på torsdag også får de litt til jul da<3

Matskål
Drikkeflaske
En stor eplegrein
En bro som de ligger under
En hengebro i taket
2 sånn rør spise greier
+ ca. 3 ting til (husker ikke hva)

jeg har bestilt to jennyhyller som jeg tror kommer på torsdag eller onsdag:D
Hilsen...
Meg og mine to små, Mille og Luna<3
13 år!

Mister
Stjeler mat
Posts: 73
Joined: 17 Aug 2008, 19:47

Post by Mister »

Akkurat nå;
Hus x 2
Stige
Do
Matskål x 2
Vannflaske x 2
Stubbe
Gnagestein
Hylle
Tau
Håndklær

Og en gang før jul får jeg jenny-hylle, stige og hengekøye, pluss at de skal få julegaver og slikt. :)

kriwin
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 06 Feb 2007, 00:47
Location: Tromsø

Post by kriwin »

Nå har jeg:
2 jennyhyller
2 matskåler
2 drikkeflasker
2 hengekøyer
1 trehus
1 hengehus
5 jennyrør
2 trestiger
1 trehengekøye
1 tauhengebro
1 toalett
1 trehule
1 vippe
Diverse småleker
Tøystykker

Snart får jeg 2 jennyhyller til og tre jennystiger så da skal de også inn
R.I.P. Bianca, Dr. Jekyll, Ms. Hyde, Honey, Luna, Gaia, MayDay og Jinx

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

MiljamJenta wrote:
Karen--- wrote:
MiljamJenta wrote:Fikk ikke Oda det på rottefesten? :)
Nei, det var jeg som fikk den :) Kjempe populær! Men det var en bark, tenkte mer på en sånn type "rot" jeg liksom :)
Åja ;) Ja røtter er jo fine, men man kan kjøpe mye billigere fra bruktbutikker og sånt, jeg tror også jeg har sett det på plansasjen som pynt i blomsterbedd mye billigere enn på dyrebutikk :)

åjaaa, var det deg som fikk barken?

er du fornøyd?
du kan kjøpe mere hvis du vil, i butikken som sponset oss med dilldallet.
Dahls Dyrerike i osloveien i moss!¨

er masse mopanirøtter der også, de er pene i fargen og har fine mønstre.
de er også kompakte og stødige og blir ikke så fort ødelagt.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hva har du i ditt bur?

Post by Eirorinon »

Oi, så morsom tråd! :grin:
Bytter litt på hva jeg har i buret, samt hvordan jeg henger/setter opp inventaret, sånn at rottene får et "nytt bur" hver uke. Ikke at mine lider noe nød, for de får springe temmelig masse fritt på stua og kjøkkenet her :P Men akkurat nå har jeg følgende i buret:

* Avispapir i hovedetasjene
* En matskål
* En drikkeflaske
* To stk toalett med Yesterdays News i
* Diverse fleece og opprevet avispapir som rottene kan ligge på/i
* Fire jennyhyller med fleece på
* Tre bøyde rør satt sammen til ett
* Et avlangt, rett rør
* To sputniker
* En pølsehengekøye
* En hengekøye man kan gjemme seg inni
* To vanlige hengekøyer
* Tre "metallsprinkelhyller" som jeg kjøpte på IKEA en gang, og som jeg som regel henger loddrett. Rottene ELSKER DEM! Skal ta bilde og legge ut en gang. Anbefales!
* Et trehus
* Et iglohus
* En gnagestein

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hva har du i ditt bur?

Post by sanca »

Eirorinon wrote:Oi, så morsom tråd! :grin:
Bytter litt på hva jeg har i buret, samt hvordan jeg henger/setter opp inventaret, sånn at rottene får et "nytt bur" hver uke. Ikke at mine lider noe nød, for de får springe temmelig masse fritt på stua og kjøkkenet her :P Men akkurat nå har jeg følgende i buret:

* Avispapir i hovedetasjene
* En matskål
* En drikkeflaske
* To stk toalett med Yesterdays News i
* Diverse fleece og opprevet avispapir som rottene kan ligge på/i
* Fire jennyhyller med fleece på
* Tre bøyde rør satt sammen til ett
* Et avlangt, rett rør
* To sputniker
* En pølsehengekøye
* En hengekøye man kan gjemme seg inni
* To vanlige hengekøyer
* Tre "metallsprinkelhyller" som jeg kjøpte på IKEA en gang, og som jeg som regel henger loddrett. Rottene ELSKER DEM! Skal ta bilde og legge ut en gang. Anbefales!
* Et trehus
* Et iglohus
De metallhyllene fra Ikea høres interessante ut! Jeg har planlagt en Ikeatur på torsdag, trenger litt mer til rottene (og muligens noe så kjedelig som ei gardintrapp og flere kjøkkenglass :nottelling: ) Rottene mine elsker en sånn super sak fra ikea som er til å henge slips, skjerf etc i. Den er som et "teppe" med ringer som er fletta sammen trukket med tettsnurret tykk tråd. Det skal jeg kjøpe flere av. For den tørker så fryktelig seint når jeg har vaska den i dusjen. Også tenkte jeg kjøpe en sånn "henge-oppbevarings-netting-sak" til (tja, hva heter det egentlig?! :crazy: ). Det er er rottenes absolutte favorittsovested, bruker den mer enn hengekøyene, begynner å bli loslitt nå, og tørker også seint (men den kan jeg i det minste ta en runde i tørketrommelen, har prøvd det med den ring-saken også, og har bulket hele den splitter nye trommelen innvendig :suspicious: *sukk* hva man ikke ofrer for disse dyra :cheesy: )
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hva har du i ditt bur?

Post by Eirorinon »

To sek, så skal jeg legge ut bilder av hyllegreiene :D

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hva har du i ditt bur?

Post by Eirorinon »

Er forresten litt usikker på hva den derre slipslagringsgreia du snakker om er :P Men jeg synes i alle fall at DEN hørtes interessant ut ;P Man kan finne litt av hvert på IKEA som man kan ha i rotteburet ^^, Den andre oppbevaringsgreia du snakker om kjøpte jeg selv en gang, men rottene mine ble faktisk ikke så begeistra for den =\ Også synes jeg det var et helvete å vaske den. Hvordan gjør du det? I vaskemaskina?

Har ødelagt vaskemaskina mi litt selv med sånne hekter som henger på en del av hengekøyene jeg har kjøpt (metallenker med sånn "clip-on"-kroker. Gudene veit hvordan det går an, men hektene har faktisk noen ganger løsnet og havnet i sluket. For det første vet jeg ikke hvordan de har klart å løsne, for de er koblet på hengekøyene på en sånn måte at jeg må bryyyte de av hvis jeg skal ta de av (hvilket også er grunnen til at jeg ikke orker å gjøre det før jeg pakker de i maskina). For det andre skjønner jeg ikke hvordan disse hektene klarer å komme seg gjennom de bittesmå hullene inni vaskemaskina. Det skal jo være fysisk umulig! Så ja, hva gjør vi ikke for disse rottene? :grin:

Bilder av de hyllegreiene jeg snakket om, samt et par tips til hvordan de kan brukes i buret:

Sånn ser den ut: http://s47.photobucket.com/albums/f191/ ... 011050.jpg
Sånn bruker jeg som regel å sette de inn i buret. Veldig lettvint!: http://s47.photobucket.com/albums/f191/ ... 011055.jpg
Annen måte de kan benyttes på, hvor de stables oppå hverandre (hektes fast i hverandre og f.eks. knytes fast i gitteret slik at det ikke faller: http://s47.photobucket.com/albums/f191/ ... 011056.jpg

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hva har du i ditt bur?

Post by sanca »

Å ja, de så veldig kjekke ut, skal jeg raske med meg hvis jeg finner :wink: Den slips-skjerf-greia kan du skimte i buret mitt på noen av bildene i denne tråden viewtopic.php?f=15&t=13491&start=30

Også har Tonje Lenore lagt ut masse Ikea-tips i bloggen sin, her: (slips/skjerf-hengeren er nest nederste bildet) http://selgerotter.blogg.no/1315443293_ ... g_til.html

Selve ringdelen har ingen harde kanter, og kunne gått greit i både vaskemaskin og trommel, men helt på toppen er det liksom en stiv "henger", den som bulket til trommelen min... Har lyst til å prøve å ta den toppen av, men er redd hele greia vil "rakne" :nottelling:

De netting-hyllene har jeg ofte satt på en hurtigvask, med så godt som uten vaskemiddel (bare et par dråper flytende), ellers så spyler jeg den bare i dusjen og "skrubber" litt med f eks en oppvaskbørste der de har sovi (og tissa...) mest. Det er tørkingen jeg synes tar mye lenger tid enn jeg bruker på å gjøre ferdig buret, så da må utålmodige meg kjøpe fler :crazy:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hva har du i ditt bur?

Post by Eirorinon »

Åja, sånn ja! Det har jeg jo :giggle: Den første kasta jeg, for synes den er umulig å vaske :| Men har enda en da :happy: Bare at jeg veit ikke helt hvordan jeg skal få vaska den. Da jeg prøvde å vaske den forrige i maskinen ble det bare surr! :| Snurra seg på snedige måter.
Last edited by Eirorinon on 11 Jan 2012, 02:49, edited 1 time in total.

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hva har du i ditt bur?

Post by Eirorinon »

Bra at jeg nå endelig vet hva den egentlig skal brukes til også forresten, for tror jeg kunne hatt bruk for en sånn til å henge opp skjerfene mine også :happy:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hva har du i ditt bur?

Post by wollf »

oi....
4 hengekøyer
2 jennyhyller
et rør
2 gnagesten
1 salatbar
1 epleoppheng
1 perlekjede til gardin
1 flying sauser
4 matskåler
2 gnagekolber
23 små leker i en kurv
1 godbitball
2 jule kuler
3 fugleleker
1 dødningehode
8 rotter
1 rot
2 hus
4 trebroer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hva har du i ditt bur?

Post by wollf »

+ masse ting som jeg har i kjelleren som jeg bytter på. sånn at de ikke har det samme hele tiden og slik at det som er i buret passer til hengekøyene:P

jobbet så lenge i dyrebutikk så alt i buret er vel fra dyrebutikkene. hunde, katte og fugle leker er også yppelige rotteleker

Post Reply