total blackout

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

total blackout

Post by wollf »

sitter og ser på dette nå og kjenner det koker inni meg.
deltakerene skal inn i en glass tunell og hente ost som ligger under glass lokk.
det er helt mørkt og deltakerene kravler.
i forsøket på å finne frem så legger de håndflaten med all vekt på den ene rotten så den piper , en setter glass lokket på halen til en og legger vekten sin på den så rotta hopper opp og hyler. det jeg skal vedde på at knær og slikt har tatt noen av de rottene der inne.
rottene lå trykkt opp etter glasset i frykt og det var tydelig de misstrivdes, noen tok til mot og gikk bort og bet noen deltakere. fint de seter lys på hvor fine dyr det er...
men hvem setter rotten sin i så stor fare? hvor er rotene fra, der var hooded og husky, men reagerte på de som var caped, det er ikke ofte man ser.
uansett så er det å sette dyr sitt liv i spill for underholdning og jeg kjenenr jeg mister all respekt for programmet og tv norge...

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: total blackout

Post by Vitania »

Jeg kjenner jeg er glad jeg ikke har tv akkurat nå, så jeg ikke fikk det med meg.
De har kanskje kjøpt rottene fra Imazo-lignende firmaer?

Sende sinnamail til tv-norge?
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

anni

Re: total blackout

Post by anni »

Glad jeg ikke så det programmet :trist2:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: total blackout

Post by Niana »

Jeg så den episoden istad, og jeg reagerte også på at det virket som om rottene var redde. Jeg synes ikke akkurat det er noe hyggelig å stappe masse dyr inn i et sted hvor noen skal stampe rundt, de klynget seg sammen i hjørnene for å komme bort fra folk. (Men sånn borsett fra det så synes jeg det er et morsomt program egentlig :bashful:) Jeg la også merke til at han som klarte å sette kanten av glasslokket på halen til den ene rotta, trakk den kjapt tilbake da han hørte at rotta fikk vondt, og han så noe sånt som "vær forsiktig" til seg selv. Dårlig lagt opp det hinderet da, det kan jo være veldig farlig for de rottene der inne. De som lagde det kan ikke ha tenkt på dyras sikkerhet.

Det var noen veldig flotte rotter der, jeg la også merke til en som var caped. Lurer fælt på hvor de er fra, aldri sett før. Men det kan jo godt hende innspillingen ikke foregikk i Norge.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: total blackout

Post by torasrotter »

whipeout spilles jo inn i argentina, så det kan hende det er spilt inn i et annet land nettopp for å kunne bruke dyr i sånne scener.. :oops:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: total blackout

Post by Marit Fosen »

torasrotter wrote:whipeout spilles jo inn i argentina, så det kan hende det er spilt inn i et annet land nettopp for å kunne bruke dyr i sånne scener.. :oops:
Det er svært sannsynlig :sadpace:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: total blackout

Post by Marit Fosen »

Jeg vil bare nevne at også her i Norge forekommer det at det misbrukes dyr i underholdningssammenheng. Ting som ble gjort i Farmen var ikke alltid helt etter Lov om dyrevelferds §3.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: total blackout

Post by Skaubytroll »

En norsk tv-kanal burde uansett ikke godkjenne bruken av dyrene på denne måten :sarcastic:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: total blackout

Post by Skaubytroll »

Jeg har lyst til å sende en mail og høre hvordan de rettferdiggjør sin bruk av rotter i total blackout...
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

utmeldt

Re: total blackout

Post by utmeldt »

Det synes jeg du skal Skauby! :cheer: :wink:
Blir spennende å se hva de finner på som unnskyldning :sarcastic:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: total blackout

Post by wollf »

jeg gråt nesten, for de rottene var vettskremte, la også merke til blandinger av kjønn

utmeldt

Re: total blackout

Post by utmeldt »

wollf wrote:jeg gråt nesten, for de rottene var vettskremte, la også merke til blandinger av kjønn
Uff :oops: Dakar rottene!
Jeg hater utnytting av dyr for underholdningens skyld :furious:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: total blackout

Post by wollf »

det er helt i orden så lenge det blir gjort forsvarlig mener jeg, der dyrenes behov og sikkerhet blir tatt til betraktning.
bruk av dyr til underholdning er noe av det som har gjort rotta i svein og rotta kjennt, eller lassie, silkesvarten osv.. men i dette tilfelle på en helt feil måte, tror ikke slangen, grisen, lamaen, osv lider noen nød der, de har valgt å ikke bruke ekte edderkopper for edderkoppenes sikkerhet men driter i rotter og høns?

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: total blackout

Post by wollf »

denne bør taes opp igjen

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: total blackout

Post by wollf »

stressede livredde og utsatte dyr i glasstunneller, i mørke med hysteriske krabbende og sprakende mennesker som håndterer glass lokk ved rottehalene synes jeg ikke er forsvarlig.

Post Reply