matagressiv?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

matagressiv?

Post by WillyWonka »

jeg har oppdaget en endring i Tims adferd. han er blitt mer aggresvi rundt mat.
Begynte med at han rykker til seg godbiter. nærmest glefser det til seg. meeeen det gjør egentlig alle mine gutter når de får noe. Ser nesten ut som de er redde jeg skal ombestemme meg med tanke på godbiten ^^
Men.. den siste tiden, de siste to ukene, har jeg merket at han har endret adferd ved matskålen. Særlig med Tweek og Mogwai. Tror egentlig det bare er tilfeldig at det er dem, for alle får gjennomgå :P men han skal liksom bokse og legge de andre på rygg om de kommer for nært for brått. :hmmm: De andre gir seg jo etterhvert, er jo Timmen min som er sjef... men er en del piping og styr i buret når matskålene blir fyllt.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: matagressiv?

Post by Matmor »

Best å sette inn en matskål til. Det er ikke noe særlig å oppdage at en av rottene plutselig har et skikkelig hogg på nesa, slik jeg gjorde da jeg kom hjem fra en ferie en gang. Han som passet rottene var ikke så rottevant at han skjønte hva som var i ferd med å skje :trist: Nå er det slett ikke sikkert det går så langt, men uansett tror jeg du får bedre stemning i buret hvis du fjerner den konflikten :jepp:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: matagressiv?

Post by WillyWonka »

Jeg har to matskåler i buret. hadde i begynnelsen bare en, men når jeg tok til meg Tweek og Mogwai, satte jeg inn en skål til for å unngå slike konflikter. men de siste to ukene har det kommet likevel. og det går utover den som tilfeldigvis kom sist ned og derfor må dele skål med Tim. Da blir Tim veldig opptatt av og dominere akkurat denne rotten og de andre får spise i ferd fordi Tim er opptatt...
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: matagressiv?

Post by WillyWonka »

Liker ikke oppførselen til Tim. Han angriper ikke slik at de andre får sår eller noe sånt. men han e ganske dominant når det gjelder mat. Akkurat skiftet på buret og de har fått inn mer mat, og tim hentet seg en bit rm1 og gikk tilbake til røret sitt.
Lille blå satt litt bakom tim og spiste på sin egen bit. Da snur timmen min seg og bare bøller blå ut av røret og stjal maten..
Blå har kommet tilbake inn i røret, men sitter bare å ser på at tim spiser...

Tim er veldig flink til å holde orden i buret ellers, men akkurat når de får mat, så viser han stadig oftere dominant adferd. det er tilfeldig hvilen av de andre guttene som blir domminert. den som kommer nærmest :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: matagressiv?

Post by wollf »

tror ikke det er noe problem. vi må huske at de er rotter;) litt bølling og knuffing er ikke nødvendigvis så mye å tenke over så lenge de ellers ser ut til å trives og de ikke biter hverandre...
tror at om du fjerner tim vil noen andre overta hans rolle

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: matagressiv?

Post by WillyWonka »

Ja sant det :) Timmen min skader ingen. ikke en gang på det værste har jeg sett han prøve å bite noen. Aldri! og DET er jo et godt tegn. men han er blitt litt mer "gretten" og tilbaketrukken. ikke så lett og få til å sosialisere han når han for det meste e inne i det ene røret.
Fikk lurt han ut tidligere i dag. Begynte å pipe når jeg skulle få han ut av buret. var virkelig ikke interessert i å bli løftet på, men kunne ikke se at han hadde noen skader. han har litt rødlig i pelsen. Men dette var fra den perioden han var syk sist. fargen har ikke forsvunnet, meeeeen det blir vel ikke bedre med å ha rør :P Black and yellow :D
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply