Pixi Lottt/Fjott/lotta

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Pixi Lottt/Fjott/lotta

Post by wollf »

i dag måtte jeg gjøre noe av det tyngste jeg har gjort siden jeg fikk rotter.
jeg omplasserte pixie :trist2:
hun vil få det flott hos tonje og jeg håper hun vil få det flott i hennes flokk også, men tårene randt da jeg tok henne med meg. og de renner enda nå da jeg er hjemme, luken er åpen men ingen prøver å stjele frukten på bordet eller rive meg å øret for oppmerksomhet.
pixie er virkelig spesiell og noe helt for seg selv. og hun vil aldri bli glemmt, jeg er glad hun ikke bor langt unna selv om det blir tungt å hilse på henne uten å kunne ta henne med seg hjem igjen. Ingen skal leke med julekuler i buret, legge leker i maten, stirre på meg med sammvittighets skjerende øyner fra bur luka, være med meg å lage middag, på do, jage katta, renser piercinger, stjele sokker, postit lapper med nr og viktige opplysninger, det kommer til å bli tomt for telys og andre rare ting under sofaen, jeg kommer ikke til å lete lenger i vaskemaskinen etter henne før jeg setter på klær, krangle om sjokoladebitene eller lakrisen, blomstrene mine kommer til å ha blader, jord i pottene og knopper hvor det vil komme blommster, hvem skal leke med kattelekene nå?
den syke rotta til marlen er ikke her, eller jeg advarer dere nå, for nå kommer pixie.
jeg kommer til å savne henne så hardt at det kommer til å skjere inni meg hver gang jeg åpner luka til buret.
pixie valgte meg den dagen på jobb (midtun zoo) da hun hadde kommet inn i butikken og jeg skulle se på de nye rottene, jeg åpnet luka og da spratt hun i ansiktet mitt og hang fast, jeg trodde hun angrep meg og skrek og da jeg skulle til å kaste henne vekk, begynnte hun å slikke meg i panna. jeg klarte ikke å slutte å tenke på henne og hver gang jeg gikk forbi buret hadde hun labbene mot glasset og tittet på meg. etter tre dager valgte jeg å ta henne med meg hjem. og fra den dagen har hun plaget vettet av meg, men på en måte kun pixie ville klart.
hun har spist ledninger og ting til flere 1000,- men hun har blitt bedre, hun lærer så fort. hun viste at når vi ropte navnet hennes med sinna stemme så var det lurt å komme løpende til mor eller far for tilgivelse, hun hoppet inn i stekeovnen da jeg laget stek, i stekepannen da jeg stekte kjøttdeig, brennte barten sin på kubelysene to ganger, men hver gang etter en lang løperunde og mye PIXIE NEI, så kom hun krypende opp i sofaen og la seg inntil meg for kos og søvn...
Tonje... sett pris på henne, for hun er noe helt spesiellt og unikt. gi henne en sjanse til å vise hvem hun er... Hun lyder navnet sitt og lærer fort. og oppdragelsen hun har fått er ikke anderledes enn en liten hund ville ha fått.
hun er er liten hund...
huff... griner som en unge her, så jeg avslutter nå

Om noen lurer på hvorfor jeg må omplasere pixie så er hovedgrunnen først og fremst pga jeg venter barn, og jeg kan ikke lufte pixie om jeg skal ha en unge liggende på gulvet eller i sengen her, da pixie liker å kysse og helst da tenner, hun vil stjele smokk osv... jeg ser ikke på det som forvarlig. hadde jeg hatt eget rotterom kunne det funket, men rottene står i stua:( I tillegg så er jeg ikke så lett på tå lenger at jeg kan følge med henne og alt hun gjør så det gåt ut over utetiden hennes, noe som også går ut over utetiden til de andre. Jeg føler at de andre fikk mindre for at pixie krevde mer, og jeg gikk med konstant dårlig samvittighet som gnagde meg hver gang jeg så henne i buret og ikke hadde tid til å ta henne ut. Siste grunnen er at pixie er gravid og jeg ikke klarer å ta dette kullet da jeg er høygravid selv og burvask osv er vrient nok som det er, så skulle tonje ta seg av dette kullet for meg. Så derfor dro pixie nå for å få kullet sitt hos henne.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

brennt bart
Image

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Pixi Lottt/Fjott/lotta

Post by Tonje Lenore »

Det kommer til å bli bra, Pixie vil få et eget rotterom til å benytte seg av, samt lekevenner å være med, så det vil bli bra.
I tillegg får du jo sett henne da vi ikke bor langt unna hverandre, men skjønner at det er tungt, og det viktigste er jo at
du får sett henne igjen, og du er bare 10 minutter unna meg :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Pixi Lottt/Fjott/lotta

Post by WillyWonka »

Flotte Pixi <3 Så liten, men sååå stor personlighet <3
Fint at hun ikke måtte lengre enn til Tonje. Hun får det nok fint der ^^
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

miriam
Hamstrer mat
Posts: 342
Joined: 14 Jul 2010, 17:21
Location: Elverum

Re: Pixi Lottt/Fjott/lotta

Post by miriam »

Huff da :oops: Mye trist på en gang her ser jeg. Du får tenke på at du får stor glede i å få en baby og at Pixie har det supert i sitt nye hjem.
-Miriam

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Pixi Lottt/Fjott/lotta

Post by wollf »

ja :grine: men jeg tar det tungt da jeg har tatt på meg ansvar jeg ikke klarer av lenger. eneste grunnen til at dyra her ryker ut er om siri er hyperallergisk

anni83
Stjeler mat
Posts: 75
Joined: 28 Apr 2012, 17:51
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Pixi Lottt/Fjott/lotta

Post by anni83 »

Så trist for deg :cry2: men jeg er sikker på at hun er veldig fornøyd for at du tenker på hennes ve og vel.. Så nydelig hun er, hehe. Digger det sovebilde der. Hvordan fikk hun brent barten forresten??

utmeldt

Re: Pixi Lottt/Fjott/lotta

Post by utmeldt »

Dette var nok et tungt valg for deg ja , Pixie er jo en aldeles fantastisk rotte med en unik væremåte og utstråling :dån:
Men jeg tviler ikke et sekund på at hun får et godt hjem hos Tonje akkurat som hos deg, også kan du jo besøke henne , det er jo nesten det beste av alt :grin: Du får ta deg en tur til henne når savnet blir for ille :cheer:

Varme klemmer fra Nord :klem:

anni83
Stjeler mat
Posts: 75
Joined: 28 Apr 2012, 17:51
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Pixi Lottt/Fjott/lotta

Post by anni83 »

Hehe, jeg leste innlegget ditt nå, ser tulla var bortpå lys og diverse ja, festlig, haha.. De er noen rampunger :giggle:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Pixi Lottt/Fjott/lotta

Post by WillyWonka »

anni83 wrote:Hvordan fikk hun brent barten forresten??
Lurer på om det med barten var den ene gangen jeg var der ^^, Wolf hadde ordnet så fint med kaker på brett, snop i skål og lys. Jentene var løs, slik som de bruker. Så var hun nok litt for nyskjerrig og litt for lite forsiktig :giggle: Hærlig frøken.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

utmeldt

Re: Pixi Lottt/Fjott/lotta

Post by utmeldt »

Ei skjønn rottedame, men forstår godt avgjørelsen du har tatt. Ho får det sikkert godt heretter og.

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Pixi Lottt/Fjott/lotta

Post by Rubisco »

Åå. Kan ikke en gang tenke meg hvor vondt dette er for deg. :grine: :grine:

Men hun kommer til en god eier som tar godt vare på henne :)

Elsker det siste bildet forresten, haha.

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Pixi Lottt/Fjott/lotta

Post by sanca »

Godeste Pixie! Skjønner så godt hvor vondt dette er, wollf! Men nå har jeg jo fått gleden av å bli kjent med jenteflokken hun skal til, og der er det flere jenter som er like "gale" som Pixie, og de kommer til å få det så utrolig gøy sammen! Og hun får et kjempegodt hjem, du kunne ikke ha tatt noen annen avgjørelse! Det blir spennende å følge Pixie og bebisene som kommer :kisses:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Pixi Lottt/Fjott/lotta

Post by HeleneH »

Skjønner at dette er tungt Marlen :kjempetrist:
Pixie vil jo få det kejmpebra hos Tonje, og hun er jo bare rett borti høgget :)
Pixie er herlig, finnes ikke mange med såpass stor personlighet! :cheerful:
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Pixi Lottt/Fjott/lotta

Post by torasrotter »

Ja pixie er helt fantastisk! Hun er som en gira jack russel :boing:
Jeg skjønner godt at du kommer til å savne ho, men nå får du mindre
dårlig samvittighet og Pixie får masse lekevenner :party:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply