Tsatsiki oppfører seg veldig dominant og rir på de andre

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Tsatsiki oppfører seg veldig dominant og rir på de andre

Post by Norakul »

Huff.. Under luftingen av rottene nå så viste plutselig Tsatsiki seg fra en helt annen side :flau2: Han rei på broren sin Tim flere ganger, noe Tim ikke var noe happy for i det hele tatt.. Ene gangen peip han til skikkelig så Tsatsiki spratt langt unna. Han prøvde også å ri litt på Panter, men de små fikk ikke gjennomgå i det hele tatt i forhold til stakkars Tim. De to siste gangene Tsatsiki rei og dytta på Tim, så dyttet jeg han unna og fortalte han at dette er uakseptabelt. Var det riktig av meg? Han ble litt satt ut en liten stund, men prøvde å ri på Tim etter det igjen. I buret er han helt rolig. Der skjer det ingenting galt.
Alle snuste skikkelig på underlaget de har der de får lufte seg i dag, så de kjente antakeligvis sin egen tisselukt fra luftingene før. Kan det ha noe å si for at Tsatsiki ble slik han ble? I hundeverdenen er jo riding fryktelig dominans, og regner med at det er det i rotteverdenen også. Kan Tsatsiki bli et problem etterhvert?
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Tsatsiki oppfører seg veldig dominant og rir på de andre

Post by tantepose »

Det er nok helst ungdommelig lek. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Tsatsiki oppfører seg veldig dominant og rir på de andre

Post by Norakul »

Tror du?

Det virket så alvorlig liksom.. Og stakkars Tim flyttet seg ikke 5 cm etter alt dette.. Han bustet seg, så bare forskrekket ut og sniffet ut i luften..

Hadde jo vært best om det var lek selvfølgelig, men det så litt værre ut enn det..
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Tsatsiki oppfører seg veldig dominant og rir på de andre

Post by tantepose »

Om ingen blir skadet går det nok bra.Pass på at de føler deg trygge når de er ute.Kos og lek med dem og gi dem gjerne noen godbiter.
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Tsatsiki oppfører seg veldig dominant og rir på de andre

Post by torasrotter »

Fikk ikke du nettopp en liten snute til i buret? Det kan være en liten sånn utagerende fase i ettertid av introen :jepp: Mange av de mest dominante av mine hunrotter rir på de andre når de har løpetid. Men jeg ville ikke kalt noen av dem problemrotter. De funker fint i flokk, og gjør ikke noe mer ut av det egentlig.
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Tsatsiki oppfører seg veldig dominant og rir på de andre

Post by WillyWonka »

Hender at Mogwai prøver å ri i buret mitt også :) Og det likers selvsagt ikke Tim som er sjef, så da blir det bråk, men de skader ikke hverandre. mogwai prøver å dominere, og tim viser at han ikke er okay med det :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Tsatsiki oppfører seg veldig dominant og rir på de andre

Post by Norakul »

Ok, bra :)

Da er det ikke noe å bekymre seg over da :)
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Tsatsiki oppfører seg veldig dominant og rir på de andre

Post by wollf »

Nora i hundeværden trenger det ikke være negativ adferd heller om man tenker på alder. De gutta er nå på vei rett inn i puberteten. Masse hormoner osv. Min hund rir om men andre gir han lov men slenger seg fort på rygg om noen sier i fra. Buddha eier ikke dominans men har lært av tidligere lekekamerat at det er slik det skal gjøres

Gneis ridde inn i går da ion hadde løpetid. Pixie brukte også gjøre det men kun på ion

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Tsatsiki oppfører seg veldig dominant og rir på de andre

Post by Norakul »

Ok, skjønner :) Det ble bare så veldig anspent stemning mellom dem en god stund etterpå, så tenkte at det var litt alvorlig..
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

Post Reply