~ Nianas rotter ~

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Niana »

Jeg har ingen andre stiger å bruke, så det er enten de eller å klatre rett på burveggen. Og vi har heller ikke hatt noen uhell her. Rottene går ikke på sprinkler på andre steder enn de stigene, så vi har ikke noe problem med såre ben eller f.eks bumblefoot. Men jeg har faktisk ikke tenkt over at det går an å trekk på stigene, så det kan jeg jo prøve på kanskje.

Men takk for komplimentene om den andre innredningen :p :cheerful:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Niana »

Men ang. det å ha trekk på stigene så tror jeg ikke det hadde vært noe tryggere. når jeg tenker meg om. For siden noen stigene er bratte (de må være så bratte pga høydeforskjellen på hyllene), så vil da da bli veldig glatte om det er f.eks fleece-trekk på dem. Og da er vel sjansen større for at de skader seg enn sånn som det er nå.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

utmeldt

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by utmeldt »

Dersom du ikke har observert noen form for slitasje eller skader på bena kan du jo bare la de være som de er :cheer: Var bare jeg som ville advare da jeg vet hvor vanskelig det er å bli kvitt såre ben. Bedre å forebygge en å måtte behandle :cheerful:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Niana »

Anniken wrote:Dersom du ikke har observert noen form for slitasje eller skader på bena kan du jo bare la de være som de er :cheer: Var bare jeg som ville advare da jeg vet hvor vanskelig det er å bli kvitt såre ben. Bedre å forebygge en å måtte behandle :cheerful:
Skjønner, og enig :) Får se om jeg finner på noe lurt, bare vet ikke helt hva jeg kunne gjort :P
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by sanca »

Så fantastisk innredning! Ser ut som rottene dine har et eldorado! Men det må da ta vanvittig lang tid å ta ut og henge opp ved burskift? Morsomt med dorull, det må prøves :giggle: Herlig at du bruker tauet jeg lagde :cheer: (tåler forresten kokvask :wink: )
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Niana »

sanca wrote:Så fantastisk innredning! Ser ut som rottene dine har et eldorado! Men det må da ta vanvittig lang tid å ta ut og henge opp ved burskift? Morsomt med dorull, det må prøves :giggle: Herlig at du bruker tauet jeg lagde :cheer: (tåler forresten kokvask :wink: )
Takk :grin:
Ja, det tar lang tid x) Bruker gjerne et par timer hver gang. Jeg synes egentlig det er koselig å vaske og gjøre det fint for guttene mine, men du skulle hørt de stygge ordene som flyr ut av munnen min når jeg sliter med hyllene og de bittelitt for tette sprinklene :giggle:

Jeg elsker hengekøya og tauet jeg fikk av deg :peewaggle: Tauet gir et så fint og naturlig uttrykk sammen med greiner og kvister, og hengekøya er alle guttenes koseplass. Den er til vask for øyeblikket ^^ (Dumme guttene har nesten tygget den i stykker, de skjønner ikke at de på den møten ødelegger yndlingsplassen sin)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by sanca »

Hihi, dummingene :giggle:

Jeg bruker også omtrent to timer på burskift, klarer ikke begrense hva jeg putter inn, er så mye som er gøy for rottene :wink: Men nå har jeg forsøkt å skaffe to av alt jeg pleier å ha i buret, så er det ikke så mye som må vaskes og tørkes der og da. Da kan jeg strippe buret, vaske det og henge inn nytt. Deretter kan jeg vaske litt etter litt i løpet av den neste uka, da blir ikke selve burvasken så uoverkommelig... Kaster heller aldri pappesker og melkekartonger lenger, det går i buret
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

anni

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by anni »

Kjempefint innredet. :lovey:
Er så koselig med greiner i buret, tror jeg må ta en tur ut å finne noen greiner jeg også.

utmeldt

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by utmeldt »

Selv om at jeg har RS bruker jeg også noen timer på buret :nottelling:
Jeg ELSKER å se dem utforske de nye tingene sine :peewaggle: Og jo flere ting jo morsomere virker det som de har det :rofl:

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by HeleneH »

Så flott bur! :)
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Niana »

Idag har min søster og jeg hatt en skikk|elig fotoshoot med rottene, ute i det fine været :grin:
Fikk masse fine bilder, så det kan godt hende dette innlegget blir veldig langt :nottelling:

Pippin:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Jack:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Pippin og Jack:
Image
Image

Swarley:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Dexter:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Swarley og Dexter:
Image
Image
Image
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

utmeldt

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by utmeldt »

åååh så herlige bilder :dån:

miriam
Hamstrer mat
Posts: 342
Joined: 14 Jul 2010, 17:21
Location: Elverum

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by miriam »

Flotte bilder :cheer:
-Miriam

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by sanca »

Nydelige bilder! Ser at dere virkelig koste dere! :cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Niana »

Takk :cheerful: Min søster er en flink fotograf, men det ble et litt rart grålig "filter" over bildene etter at jeg lastet de opp ser jeg nå. Merkelig :hm:

Vi koste oss masse, ja. Jeg tenker å lage en liten uteinnhegning til dem som de kan bruke på varme dager hvor det ikke blåser. Det blir så ufattelig varmt oppe i andreetasje hvor de står nemlig, og de kan ikke gå så mye ut av buret fordi det bor katter her. Så da får man utnytte sommeren mens man kan, fram til jeg finner et sted å bo hvor de kan løpe i stua igjen :)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Post Reply