Maktskifte i buret.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Maktskifte i buret.

Post by Niana »

Det kan vrike som det har foregått et maktskifte i buret den siste måneden.
Før var Pippin helt klart sjefen, og da han ble skilt fra de andre pga kastreringen, tok Swarley over. Noe som var veldig naturlig synes jeg (Da bodde Swarley, Jack og Dexter sammen). Da Pippin kom tilbake var jeg litt spent ang hvordan det ville bli mellom han og Swarley, jeg regnet med at Swarley ville bli sjefen siden Pippin ikke lenger produserer testosteron og var blitt en rolig og snill kosegutt.
Men sånn ble det ikke, for de siste ukene nå har jeg observert lille Jack ta over som alfa. Han legger både Pippin og Swarley på rygg, han rir dem litt og jeg hører ikke så ofte han piper av å bli power-groomet lenger. Snarere han som power-groomer de andre to.

Det ser ut til at det fungerer veldig bra med Jack som sjef i buret, men jeg synes det var litt rart at en som bare er 6mnd eier de på 18 mnd :P Det virker som alle tre trives med situasjonen nå (Dexter bor ikke med dem lenger), så det er ikke noe galt. Bare en artig observasjon ^^ Og jeg tror at sånn som den lilel flokken min er nå, så ville det ikke vært noe problem å introdusere nye unger med tiden, som er planen. Pippin er blitt mild og kosete med alle, Swarley er rolig og flink til å oppdra og Jack er kanskje litt vel hyper til å være en verdig leder enda, men jeg tror nok det kommer til å gå fint :cheerful:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Maktskifte i buret.

Post by Vitania »

Artig å se slike forandringer i buret.
Jeg regnet også med at Wookie kom til å miste sin plass som Alfa i mitt bur, da han ble kastret, men slik ble det ikke. Så det varierer. :cheerful:

Hvor bor Dexter nå?
Herlig med en velfungerende flokk, er det ikke? :goofy:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Maktskifte i buret.

Post by Niana »

Dexter bor inne på soverommet til lillebroren min på 13. Daniel (broren min) falt virkelig for Dexter, han gir han masse godbiter og er veldig flink med burstell. Men Dexter klikker jo når noen prøver å løfte han, så det tør ikke broren min å gjøre. Han hadde visst bitt Daniel tidligere i uka :/ Så jeg er litt usikker på hva vi skal gjøre med han.

Ja, det er veldig godt med en fungerende flokk ^^ Bare fortsatt synd at Dexter ikke kan være med dem. Men det blir nok litt mer liv og kos når jeg får nye babyer i løpet av året. Pippin og Swarlet begynner å bli gamle også, regner med å miste Swarley før han bli 2 siden han er litt svaklig av seg.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Maktskifte i buret.

Post by Niana »

Men nå opplevde jeg noe rart da. Tok en intro mellom alle fire guttene for de har omtrent ikke sett hverandre på 3 uker, og det gikk kjempebra! :gasp: Jeg er helt sjokkert faktisk. Det kom ikke en lyd fra Dexter, han prøvde ikke å gjemme seg han var åpen og interessert. Og han gikk tilog med etter de andre inn i et reisebur som stod oppå fryseren hvor introen foregikk. Han gikk rett bort til både Pippin og Swarley, snuse dem i rumpa, de snuste på han og så lurte de egentlig mest på hvor de var blitt plassert. Nå ser han egentlig større ut enn begge dem, så kanskje det har noe å si på oppførselens hans. Og inne i reiseburet, koste alle seg og Dexter vasket Pippin i nakken :sjokka: Siden Jack er alfaen nå, blie det en liten tur opp på bakbeina da de hadde hilst en stund, men ikke noe mer alvolig enn det. Introen gikk så fint at jeg kan ikke tro det. Hva i all verden har skjedd med Dexter? :giggle:
Kan dette bety at en framtid med alle fire igjen i et bur ikke er umulig? :peewaggle: (ja, jeg vet den første introen ofte går bedre enn nr 2, med alle introene med Dexter har vært mye vanskligere enn dette uansett om det var nr 1. 2. eller 14.)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Maktskifte i buret.

Post by Tonje Lenore »

Virker som flokken din har begynt å bli mer stabil og at det fungerer med Jack som alfa.
Kan nok hende at Jack er mer stabil i forhold til alfa rollen at alle føler seg tilfreds med det, og det kan Dexter
merke at han ikke gidder å yppe seg med de andre da det er harmoni, så du skal ikke se bort i fra at det
snart mest sannsynlig vil bli en fin flokk med slaskebarter :kisses:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Post Reply