Trøbbel hos guttene..

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Trøbbel hos guttene..

Post by Vicky »

Mandag 2 juli måtte jeg skille bort 2 gutter fra flokken på 12 pga mulige smittebærere.
En av dem var Tolie, som ble alfa etter at Loke døde for noen uker siden.

Dagen etter adskillelsen ble det litt av et spetakkel hos guttegjengen. Alt fløt rundt og innredning og mat havna utfor buret.
Sirion, min 6 mnd gamle rakker hadde da begynt å jokke på alle, inkludert de minste babyene. Det ble mye hyling fra buret og alle ble tydelig redd ham.
Sirion selv fikk bustepels, markerte over alt+ litt profyrin og til slutt sluttet han å spise.. Stress?

På onsdag ringte jeg vet får å høre om jeg kansje kunne sette Sirion sammen med de "syke". Da hadde tolie vært bahandla med imacillin litt over en uke og var blitt mye bedre.(I dag er han frisk, og ingen ulyder kan høres :boing: )
Vi ble enige om å prøve dette før det endte opp med at han skadet noen..

Nå har han gått 2 dager sammen med Tolie og lille Shane og han viser en helt annen side igjen...
Tolie dominerer ham på en utmerket måte, og Sirion er blitt fin i pelsen og spiser igjen :)

Det jeg ser Tolie gjør er å stelle ham med ørene samtidig som han lager pipelyder. "Snakker" Tolie til ham kansje?
Ikke noen høye lyder som i smerte og panikk, men støtvis piping.

Nå skal alle guttene gjenforenes på Mandag og jeg håper Sirion oppfører seg.
Hva gikk av ham?
Må legge til at han er en utrolig snill gutt mot oss og er førstemann til luka og opp på skulderen. Finnes ikke aggressiv der vertfall, men jeg er litt nervøs for at han skal uppe seg mot de andre med sammensetting...
Han har frem til nå oppført seg ukladerlig mot store og små, synes det er rart han begynner nå :/
Noen råd?

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Trøbbel hos guttene..

Post by tantepose »

Tenåring med mye hormoner,går nok over. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: Trøbbel hos guttene..

Post by Vicky »

Håper det!
Hadde det vært mulig hadde han jokka på seg selv.. superkåte gutten... :crazy:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Trøbbel hos guttene..

Post by WillyWonka »

Kan være at Sirion ble stresset og ikke taklet dette særlig bra? Han var kanskje vant til at det var Tolie som skulle være alfa, og når han ble flyttet, ble ting litt ustabilt for han :)
+ en masse hormoner :P
God knall :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply