Bruke våtserviett på buretasjer

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
BornToBe
Pinky
Posts: 5
Joined: 01 Feb 2012, 21:20
Location: Tromsø

Bruke våtserviett på buretasjer

Post by BornToBe »

Hei :) Mitt første innlegg her inne dette tror jeg. Har aldri hatt rotter før så kommer nok litt spørsmål og bilder fremover:)

Men jeg lurte på om det går greit om jeg bruker uparfymerte våtservietter til å vaske over etasjene og trappene i buret daglig? Guttene markerer litt spoadisk kan det virke som :giggle:
- Ida, Biff og Bacon

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Bruke våtserviett på buretasjer

Post by Niana »

Hei, og velkommen til forumet :cheerful:
Jeg bruker uparfymerte våtservietter, har ikke hatt noen problemer. Men det er kanskje lurt å vaske over med en fuktig klut etter for å være sikker på at det ikke er såperester igjen. :cheer:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Mashiem
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 27 Jul 2012, 23:56
Location: Oslo
Contact:

Re: Bruke våtserviett på buretasjer

Post by Mashiem »

Um... Muligens jeg er litt treg i toppen, men hvis du likevel vasker over med en fuktig klut, hva er da poenget med å bruke våtservietter? O_o

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Bruke våtserviett på buretasjer

Post by Niana »

Hehe, jeg synes det er lettere å virkelig skrubbe med våtservietter, skrape opp bæsj og annet kliss, og kaste dem en etter en når de blir gristete. Fremfor å bruke bøtte og vann og skylle den samme kluten i ekkelt vann 100 ganger. Så da går jeg heller over hyllene en gang etter at jeg har brukt våtservietter. Da trenger den ikke skylles igjen og igjen :)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Mashiem
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 27 Jul 2012, 23:56
Location: Oslo
Contact:

Re: Bruke våtserviett på buretasjer

Post by Mashiem »

Ah, da ga det litt mer mening.
^_^

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Bruke våtserviett på buretasjer

Post by wollf »

Jeg bruker våtservietter med sitron duft fra europris jeg. Lukter godt og fjerner smuss

BornToBe
Pinky
Posts: 5
Joined: 01 Feb 2012, 21:20
Location: Tromsø

Re: Bruke våtserviett på buretasjer

Post by BornToBe »

Så bra, da skal jeg fortsette med det, virket som en grei løsning siden de tisser/markerer mye på platene, og smuler en del :P Vil at de skal ha det fint å reint hver dag :cheerful:
Tror jeg sverger til denne luktfrie. Har forøvrig kjøpt en luftfriskner som er plugget i stikkontakten ved buret som lukter "Tropical Fruits" så nå lukter det bedre ved rotteburet enn i resten av stua :giggle:
- Ida, Biff og Bacon

Post Reply