Bitt på ryggen

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Bitt på ryggen

Post by Jasmin »

Jeg skulle sette sammen de to jentene mine i dag/i går (har 3) da de begynte å slåss... etter 2 sekund fikk jeg stoppet dem og oppdaget et stygt ''kjøttsår'' på ryggen.Jeg smører bacimycin på for å hindre infeksjon. Jeg satt henne i et inne kaninbur med sprinkler som hun ikke kommer seg igjennom. Noen andre tips evt. råd til hva jeg kan bruke eller gjøre...

Jeg kan ta et bilde av henne senere :sadpace:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Bitt på ryggen

Post by Jasmin »

Beklager dårlige bilder, skal prøve igjen senere.Pelsen er våt rundt pga. kremen som hun ikke vil ha på seg og gnir det ut over hele seg...

Image

Image
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Kamillahm
Sofaspiser
Posts: 156
Joined: 05 Oct 2012, 16:59
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund
Contact:

Re: Bitt på ryggen

Post by Kamillahm »

Huffda, det så ikke godt ut :( pleier de ikke å stå sammen?
Ønsker henne god bedring fra meg :confused:
Tuva, Amy, Biancha, Ariel, Sunniva, Blenda Børre, Gabriel, Theo

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Bitt på ryggen

Post by Jasmin »

Da jeg fikk den nye mi for en ganske god stund siden, og hun har aldri greid og komt inn i flokken sist gang endte det med at hun reiv av negla til den andre...Så det er rett før jeg ikke tørr å sette dem sammen lenger :sorry:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Kamillahm
Sofaspiser
Posts: 156
Joined: 05 Oct 2012, 16:59
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund
Contact:

Re: Bitt på ryggen

Post by Kamillahm »

rotteguri wrote:Da jeg fikk den nye mi for en ganske god stund siden, og hun har aldri greid og komt inn i flokken sist gang endte det med at hun reiv av negla til den andre...Så det er rett før jeg ikke tørr å sette dem sammen lenger :sorry:
åå det var da trist, det burde jo ha gått greit siden de er jenter alle sammen :sorry: Jeg skjønner jo at du har blitt litt skremt :sorry: Mine to frøkner var heldigvis veldig snille da småtassene mine kom inn i flokken
Tuva, Amy, Biancha, Ariel, Sunniva, Blenda Børre, Gabriel, Theo

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Bitt på ryggen

Post by Jasmin »

Kamillahm wrote:
rotteguri wrote:Da jeg fikk den nye mi for en ganske god stund siden, og hun har aldri greid og komt inn i flokken sist gang endte det med at hun reiv av negla til den andre...Så det er rett før jeg ikke tørr å sette dem sammen lenger :sorry:
åå det var da trist, det burde jo ha gått greit siden de er jenter alle sammen :sorry: Jeg skjønner jo at du har blitt litt skremt :sorry: Mine to frøkner var heldigvis veldig snille da småtassene mine kom inn i flokken

Det er trist, at hun ikke kan komme inn i det store buret :sadpace:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Bitt på ryggen

Post by Jasmin »

Noen som vet hva jeg kan gjøre? :confused:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Bitt på ryggen

Post by Jasmin »

Trenger hjelp... nå har hun begynt å få masse porfyrin rundt øynene og begynt å nyse porfyrin... hva kan jeg gjøre :hmmm:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Bitt på ryggen

Post by tantepose »

Nå som det er mandag,ville jeg tatt helle med til dyrlegen.Si du må få komme idag.
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Bitt på ryggen

Post by Jasmin »

Det var det jeg tenkte, men samtidig tenkte jeg at de kunne lege seg selv... men det skjedde for 2 dager siden og ser ikke ut som det har begynt å grodd..... :hæ:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Bitt på ryggen

Post by tantepose »

Som sagt,jeg ville dradd.De renser såret og du får vite hvordan du skal behandle det.
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Bitt på ryggen

Post by Eirorinon »

Mitt tips er også å dra til veterinær. Hvis såret hadde klart å lege seg selv, ville det sannsynligvis begynt å lukke seg allerede kort tid etter det ble påført, og nå har det altså gått to dager. Det er ikke bra! Og dessuten merker du nå andre symptomer på sykdom/smerte hos henne, så ikke utsett dyrlegeturen. God bedring til den lille :( La oss vite hvordan det går!

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Bitt på ryggen

Post by Jasmin »

Var inne og så på såret veldig nøye i dag. Og der ser jeg at såret ser fint ut og ser ut til å begynne å lukke seg :confused: så ser det an til i morgen, for såret ser så fint og reint ur :grin:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Bitt på ryggen

Post by Jasmin »

Har snakt med vett hun sier at å smøre på bacimycin og var det begynt og gro trengte jeg ikke å vaske det :) og at det holdt godt med det :sarcastic:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Bitt på ryggen

Post by Eirorinon »

Da får vi krysse fingrene :)

Post Reply