Presentasjon av kandidater 2013

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Presentasjon av kandidater 2013

Post by Matmor »

Her kan kandidatene til styret for NTF presentere seg. (Det er ikke opplagt hvor slik informasjon skal ligge, siden det ikke egentlig er hverken informasjon til styret eller fra styret.) Siden alle som er kandidater også er medlemmer kan det like godt ligge her inne! Ikke-medlemmer kan også se det som skrives her, og bestemme seg for om de vil melde seg inn i tide til å stemme :)

Start med å skrive hvilke(t) verv du stiller til, og fortell litt om hvorfor du mener du kan fylle stillingen(e) og hva du generellt har å bidra med i styret.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Presentasjon av kandidater 2013

Post by WillyWonka »

Jeg ønsker å stille til valg som leder for NTF. Om denne stillingen ikke skulle tilfalle meg, ønsker jeg og stille som nestleder. Jeg stiller til begge vervene fordi jeg ønsker å gjøre en jobb for NTF og forhåpentligvis være med på å skape et godt og stabilt miljø for både ”gamle” og nye medlemmer :)

Jeg tror at jeg kan være et godt bidrag for NTF. Jeg har ikke vært så mye leder tidligere, men har vært en del i ulike styreverv (blant annet fagansvarlig og tillitsvalgt). Jeg er rolig og lager sjeldent bråk. Kan være veldig stille og beskjeden, men jeg er ikke redd for å si hva jeg mener og stå for det. Jeg er ikke redd for å ta avgjørelser selv om det vil kunne havne i konflikt av hva evt. venner måtte mene. I tillegg er jeg flink til å lytte til hva andre har å si og samarbeider godt. For meg er dette viktig om medlemmene skal kunne ha tiltro til at jeg kan gjøre en jobb for dem.

Litt om meg:
For dere som ikke kjenner meg.. Mitt navn er Veronika Johansen, også kjent som WillyWonka, Vero, Vera, Wokka… Kjært barn har mange navn. Jeg har vært medlem av NTF siden 2010, og har vært aktiv medlem fram til våren 2011 og fra august 2011 fram til nå. Jeg kunne godt tenke meg å stille til valg her da jeg har et ønske om å prøve å gjøre en god jobb for NTF. Jeg er rolig og lager sjeldent noe stort vesen ut av meg, men jeg tør stå for det jeg selv mener. Jeg jobber godt i team, men jobber også godt alene.

Jeg har fra tidligere erfaringer av fra ulike styreverv i forbindelse med skole der jeg har vært enten styremedlem eller hovedmedlem (studentparlament, sudentsamskipsnaden, budsjettutvalget, studieutvalget, klagenemden, skikkethetsnemd). I tillegg var jeg tillitsvalgt i 3 år og fagansvarlig i 1 år.

Utenom dette har jeg jobbet som frivillig bartender / bar - sjef og dørvakt i tre år før jeg kom til Bergen i 2011. Nå er jeg Sykepleier i Bergen og jobber som frivillig i Røde Kors Hjelpekorps.

Jeg har vokst opp med mange ulike dyr igjennom livet mitt. Hatt blant annet hund, katter, marsvin, undulater, kaniner, ørkenrotter… men har forelsket meg helt i rotter etter at jeg fikk mine to første i hus. Nå har jeg 4 gutter og elsker det, og ønsker å være til nytte for andre rotteinteresserte. :thu:
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Presentasjon av kandidater 2013

Post by Niana »

Mitt navn er Cecilie Winnem og jeg ønsker å stille til valg som sekretær - 1 år. :cheerful:
Sekretærens oppgaver er bl.a å svare på mailer, holde styr på medlemmers adresse og sende ut velkomstmailer til nye medlemmer. Jeg hadde passet bra til dette da jeg er aktiv på forumet, bruker mye tid på pcen, har mulighet til å skaffe nødvendige programmer til medlemslisten. Og jeg er opptatt av at nye medlemmer skal føle seg velkomne og inkludert :)

Jeg tror jeg ville kunne samarbeide godt med resten av styret, jeg er positiv og interessert og kan kanskje komme med nye innspill i saker og ting, siden jeg bare har vært medlem et par år og er ganske fersk i forhold til hvordan NTF drives.

Litt mer om meg: Jeg er 22 år, bor i Akershus og samarbeider godt med mennesker (og dyr ;) ). Jeg har vært medlem på forumet siden januar 2011 og vært betalende medlem i NTF siden januar 2012. Jeg har i grunn ingen erfaring med det å være i en offentilg forening, men jeg var aktiv i gruppearbeid o.l på skolen, og endte ofte opp med å lage oversiktsplaner for arbeidet, skrive referater og tok mye notater.
Jeg liker å uttrykke meg godt og skrive korrekt, selv om jeg må innrømme at slurvefeil kommer med når jeg skriver her på forumet i all hast, hehe. Men ansvaret som sekretær ville jeg tatt alvorlig, for jeg vil at NTF skal fremstilles på riktig måte :)
Jeg har også tenkt til å melde meg som moderator hvis det er ledig plass til/behov for flere aktive moderatorer.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Presentasjon av kandidater 2013

Post by Tonje Lenore »

Skulle ikke trodd at det var tid for et nytt valg allerede, tiden går fort!

Jeg stiller til valg som sekretær nok et år :cheerful:
Sekretær stillingen går ut på at jeg skal besvare mail, sende velkomstmailer når vi får nye medlemmer,
oppdatere medlemslister slik at gnag kommer ut riktig osv.

En rask presentasjon for de som ikke vet hvem jeg er:
Mitt navn er Tonje Lenore, jeg er 21 år og jobber innenfor sikkerhet og service, dette har jeg gjort i over to år nå
og trives veldig godt med det.
Ellers har jeg alltid vært glad i dyr og har en del rotter + to hunder, vært aktiv på forumet januar 2011 og ble også
sekretær for NTF :cheerful:

Som jeg skrev i fjor var det saker som jeg gjerne ville ta fatt på i styret, og noen av disse sakene har jo blitt gjort
blant annet å få flere moderatorer, NTF promoterer seg selv mye mer (stor bedring, men fortsatt mye å gå på),
fortgang i at betalende medlemmer får medlemskapene sine etter å ha betalt (en bedring, men litt igjen),
rottetreff to ganger i året (det fikk vi til i år - vestlandet og østlandet) osv.

Fortsatt er det ting jeg gjerne vil at styret i NTF skal gjøre i 2013, det er nemlig:

* Fokusere på promotering av NTF, det har vært en stor bedring og flere vet om NTF, men jeg syns fortsatt vi kan fortsette
dette med å promotere NTF slik at ena flere veit om forumet.

* Prøve å engasjere medlemmer til noe sosialt som feks hemmelig venn, det var stor hit sist man hadde det og man ble så mye
bedre kjent i tillegg til at det skaper et godt miljø

* Det har også blitt en bedring på forumet i forhold til nye medlemmer til tross for at noen gang være under 16, dette vil jeg fortsatt
jobbe mer med da ting kan bli bedre, da mener jeg at selv om noen spørsmål har blitt stilt hundre ganger før eller kanskje er litt `dumme`
skal vedkommende ikke føle seg dum når h*n spør, vi skal ta vare på nye medlemmer som kommer og spør, jo mer de trives, jo bedre blir
det i tillegg til at det vil nevnes videre i forhold til at det er et såpass godt forum hvor man kan spørre om alt SELV om det kan være stilt
før og kanskje være litt `dummme`, men da føler ikke vedkommende seg dømt eller sett ned på.
Vi vil jo skape hygge :cheerful:

* Jeg vil igjen ta opp det jeg sa i fjor, og da er det med avlere på NTF.
Det har blitt utrolig mye bedre enn sånn det var, men fortsatt syns jeg det kan bli bedre og i tillegg har det jo kommet
nye avlere som ganske få vet om.
Jeg gjentar det jeg skrev sist:
Helt til slutt vil jeg ta med alle avlere på NTF, dette er et fint og godt miljø – men det blir holdt litt i skyggen.
Dette syns jeg er veldig synd da jeg mener at alle avlere på NTF burde komme bedre frem, vise hva de driver med og hva de er opptatt av.
Dette også for å faktisk sette mer lys på hva faktisk oppdrettere gjør samt det gir masse informasjon til potensielle oppdrettere senere.
Det kan da være stor mulighet for å få ned antall tilfeldige kull og at flere får forståelse for at det ikke bare er å sette en gutt og ei jente samme og håpe på det beste.
Jeg vil at vi skal ta til oss disse som faktisk har lyst til å bli oppdretter i fremtiden, lære dem det vi kan, være en slags “mentor/fadder” slik at de ikke blir skremt bort men føler de blir tatt vare på.
Dette vil også øke deres selvtillit og dermed kan de også vidreføre informasjon som de lærer igjen til andre, noe som er kjempe bra.
Der igjen kan vi vinne på det da riktig informasjon kommer ut om rotter generelt, rottehold, avl etc – jo flere som er bevisste på dette, jo mindre tilfeldige kull får vi og da blir resultatet at vi får gode og fine rotte linjer i Norge!



Jeg vil i hvert fall gjøre mitt beste slik at alle medlemmer nye som gamle blir fornøyde, og jeg stiller opp når det trengs
uansett hva det måtte være!


Lykke til og godt valg! :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Presentasjon av kandidater 2013

Post by sanca »

Jeg stiller til valg som kasserer :happy:

Jeg heter Cathrine Sandli, er 34 år, gift, mamma til to små jenter (og fire rottegutter :giggle: ) og av yrke er jeg lærer. Jeg har ikke hatt rotter så lenge, og heller ikke vært medlem av foreningen særlig lenge. Men å skaffe meg rotter har vært på planen min siden jeg var barn, og endelig ble det slik ;) Jeg er en person som engasjerer meg veldig i det jeg er opptatt av, og rotteinteressen har ikke vært noe unntak i så måte.

Jeg har ingen erfaring som kasserer for en forening, men har generelt god forståelse for økonomi og regnskap. Jeg er en ansvarlig, effektiv og strukturert person, med svært god orden. Dersom dere gir meg tillit ved valget, kan jeg love at kassererjobben vil bli utført samvittighetsfullt. Samtidig kommer jeg til å være aktiv og engasjert i styrets arbeid for Norsk Tamrotteforening!

Godt valg, folkens! :cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

miriam
Hamstrer mat
Posts: 342
Joined: 14 Jul 2010, 17:21
Location: Elverum

Re: Presentasjon av kandidater 2013

Post by miriam »

Jeg stiller til valg som vara i et nytt styre hvis det skulle være ønskelig.

Jeg heter Miriam Stenberg og er 26 år gammel. Jeg bor i Elverum, men er fra Oslo. For tiden studerer jeg bachelor i ledelse og organisasjon og går mitt tredje og siste år. Til våren skal jeg studere styrearbeid og derfor ville dette vervet vært en god mulighet for å lære mer om faget. Jeg har vært medlem av NTF i to og et halvt år og har hatt rotter like lenge. Akkurat nå har jeg tre godt voksne rotteherrer.

Jeg har ingen erfaring med styrearbeid, men er higen på erfaring og vil gjøre det beste jeg kan for at Norsk tamrotteforening skal utvikle seg til det bedre.

Godt valg alle sammen!
-Miriam

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Presentasjon av kandidater 2013

Post by wollf »

Jeg Marlen Wollf 27 år stiler til valg som leder, som willy wonka stiller jeg som nestleder om denne stillingen ikke tilfalle meg.

Jeg har vært i NTF sitt styre i to år nå, første år som styremedlem med nettbutikk ansvar og nå i år som nestleder. Jobben som nestleder har jeg følt at jeg har mestret godt og ønsker nå å gå videre med mine visjoner og ønsker for foreningen.

Jeg har lang erfaring som leder og foreningsarbeid bortsett fra ntf. Jeg satt som elevrådsleder i 9 klasse, nestleder fra 1-2 året på videregående og elevrådsleder på 3. året. Jeg har vært styremedlem fra 2007-2011 i dyrebeskyttelsen hedmark, selvstendig næringsdrivende fra 2009-2011, Leder for SMIL fra 2009-2011, og nå har jeg ansvar for pinnsvinhjelpen vest avd bergen.

Jeg som NTF'er kan vel si at jeg er en av de som har vært mest aktiv her inne, jeg brenner for foreningen og vært medlem siden 2008. Jeg er aktiv som oppdretter og føler at jeg har gitt mye og har mye igjen å gi til denne foreningen. Jeg har kommet for å bli :giggle:

Saker jeg brenner for i år er blandt annet

- promotering av ntf. vi skal ut, vi skal synes og vi skal vises. ikke bare på det private, men butikkene der ute skal vite at vi eksisterer.
- jeg ønsker flere rutiner for styret, blandt annet mail skal besvares raskere, medlemmene skal få raskere tilgang, bedre ansvars fordeling, større sammarbeid med moderatorer og avlsgruppen
- styret skal også bli flinkere til å gjøre trivelige ting for medlemmene, hemmelig venn er en av dem. Flere arrangement som konkurranser og ting som skaper hygge er viktig for å skape sammhold og god stemning
- styret bør ha et styremøte i året utenom årsmøtet, dette for å øke sammhold i styret, få stemt over viktige saker, fordele videre arbeids oppgaver, og gi hverandre en idè myldning over hva man brenner inne med av forslag.
- Styret bør synes mere ute på det åpene forum, medlemmene bør vite at vi jobber og hva vi jobber med. Det bør også være åpent for at medlemmene skal kunne komme med forslag, utenom årsmøter
- det er også altid hyggelig å bli ønsket velkommen inne på forum, dette er noe ikke bare styret kan jobbe med men hele foreningens medlemmer. men styret bør gå som et godt eksempel her.

vel.. hehe.. dette er noen av de tingene jeg sitter og brenner inne med.
Jeg ønsker å fortsette i styret og håper medlemmene ønsker dette også.

Lykke til og godt valg :kisses:

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Presentasjon av kandidater 2013

Post by HeleneH »

Jeg stiller til valg som Styremedlem/Nettbutikkansvarlig

Jeg heter Helene Homlund og er 25 år gammel, født, oppvokst og bosatt i Bærum. Jeg har vært hestefrelst fra jeg var liten, og jeg har igjennom det meste av husdyr opp igjennnom årene. Bl.a. hund, katt, hest, kanin, fugler, ørkenrotter, hamster og selvfølgelig rotter. Pr. i dag har jeg 7 jenter i et RS-bur, og har akkurat hatt mitt første kull.

Jeg er medeier i Bærum Kranservice AS, sitter i styret og er daglig leder i dette bergingsfirmaet. Jeg driver til daglig med bilberging (Slik som Falck/NAF/Viking), men er økonomiansvarlig i bedriften og fakturerer/betaler regninger. Vi har i tillegg egen butikk med salg av deler/verktøy/olje osv.
Jeg er også kasserer i en motorsykkelklubb.
Jeg har førerkort for bil, bil og henger, lastebil og buss. Jeg disponerer egne biler, bl.a. pickup og varebil.

Jeg er en ærlig jente som ikke er redd for å si det jeg mener. Jeg ønsker at styret skal bli mer effektivt og synlig. Jeg synes at nettbutikken kan promoteres bedre enn den gjør i dag. Nettbutikkansvarlig bør ha tilgang til å se kontoutskrifter, så for/strø kan sendes kjappere ut til kunden.
Jeg bor i nærheten av Tog (Sandvika), Buss (Bekkestua) og T-bane (Bekkestua) og det kan hende at beliggenheten tiltaler kjøpere mer.

Godt Valg :smile2:
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Presentasjon av kandidater 2013

Post by Matmor »

Jeg stiller ikke til styreverv, men dersom generalforsamlingen finner ut at de vil videreføre ordningen med valgkommitté stiller jeg på nytt. Det blir vel å merke under forutsetning av at valgkommittéen velges for 1 år av gangen. Når internett er litt mer stabilt enn "mañana" håper jeg også å få huket tak i minst en kandidat til. Ellers blir jeg jo nesten automatisk diskvalifisert :flau:

Grunnen til at jeg kan tenke meg å sitte i valgkommitteen er at jeg gjerne arbeider for foreningen, men har en lang liste med personlige grunner for å ikke kunne gjøre en stabil innsats i styret. Jeg har allerede sittet i kommitteen i 2 år. Styrken min er antagelig at jeg kjenner ganske mange av medlemmene om ikke personlig så i alle fall via forumet, fordi jeg har vært her en stund. Jeg tror jeg har vært aktiv på forumet siden 2007 og medlem antagelig fra 2008.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Presentasjon av kandidater 2013

Post by Matmor »

Ad redaktør:
Tora har ikke presentert seg, men hun har sagt seg villig til å stille til valg for det resterende året av to-årsperioden som redaktør. Hun har innehatt stillingen siden det ble behov for at varaene trådte inn i styret.

Niana har sagt seg villig til å være hjelperedaktør.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Presentasjon av kandidater 2013

Post by Matmor »

BlackNenne og Lillelunde har sagt seg villige til å stille som kandidater til valgkommitten :change:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Presentasjon av kandidater 2013

Post by Niana »

Av personlige grunner er jeg desverre nødt til å trekke meg fra valg til stillingen sekretær.
Beklager evt problemer dette følger med i forhold til avstemming.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Presentasjon av kandidater 2013

Post by Matmor »

Synd, Niana, men det er ikke alle forhold i livet vi klarer å styre (uten at jeg vet eller trenger å vite hva som er grunnen.) Lykke til med utfordringen.

Post Reply