Hjælpes meg!!

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
AnnPett

Hjælpes meg!!

Post by AnnPett »

Hmm jeg var å fikk ei ny lita nydelig blå rottejente idag som har fått navnet Molly :hearteyes:
Jeg satte ho sammen med Lissi i dusjen, og det gikk kjempebra. De snuste på hverandre og stelte litt i pelsen på hverandre. Så jo ut som dette skulle gå kjempebra. Så jeg gjorde reint buret til Lissi, vaska og satte inn nye fleespledd og ordna. Så slapp jeg inn både Lissi og Molly....

Det gikk veldig bra..... helt til Lissi fikk øye på Molly... :gasp:

Lissi gikk til angrep på Molly stakkar, og etter å ha jaga ho i et hjørne, så sprang Lissi å la seg på toppen av huset øverst i buret.
Molly satt vettskremt i hjørnet nederst.

Etter ei stund prøve Molly forsiktig å lure seg opp i buret... Dette gikk ikke bra, for med en gang Lissi fikk øye på ho så gikk ho til angrep igjen :trist:

Hva gjør jeg nå? Skal jeg ta Molly ut av buret å prøve igjen senere?

AnnPett

Re: Hjælpes meg!!

Post by AnnPett »

Jeg tok Molly ut av buret til Lissi og satt henne inn i eget bur. Oppdaget at jeg hadde blod på fingern min etterpå så tror hun har blitt bitt til blods. Ser ingen synlige skader på henne da, og ho springer nå rundt i buret, så ser ut som det går med henne.

Men frister ikke å ha de sammen mere nei :trist:

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Hjælpes meg!!

Post by Anniken.HH »

ta og rens sårene til Molly med saltvann (hvis du har) er kjedelig om det går infeksjon i de :(
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hjælpes meg!!

Post by Matmor »

Hvis du ikke fant noe sår i det heletatt er det sannsynligvis porfyrin du har fått på fingren. Det er et rødt fargestoff som rotter produserer når de er stresset, og det skilles ut via nese og øyne (og noen ganger urin).

Hvis du ikke fant noen skade etterpå heller: Har du et sykebur eller en plastkasse du kan legge en rist over? Hvis den første jenta di er veldig territorial kan det være de trenger et helt nøytralt bur å introduseres i. Det gamle buret er nesten umulig å få helt luktfritt. Prøv dem sammen i et lite bur uten noen ting å stikke seg bort i. Bare bunnstrø og vann, to flasker for sikkerhets skyld, og mat strødd utover gulvet.

Post Reply