Luftveisinfeksjon og rotte som ikke vil bli holdt.

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Luftveisinfeksjon og rotte som ikke vil bli holdt.

Post by Eirorinon »

Jeg også ville prøvd det på ulike matvarer, særlig rømme - som i alle fall rottene mine er gale etter. Men om det ikke funker må man bare tenke på at medisinen SKAL ned, altså tvinge opp munnen deres og stikke inn sprøyta på siden. Trenger ikke nødvendigvis trykke inn alt på en gang, for da kan det jo fort renne ut uansett. Men, er rottene så dårlige at de ikke får i seg noe som helst mat? :S I så fall er det jo skikkelig alvorlig, tenker jeg.

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Luftveisinfeksjon og rotte som ikke vil bli holdt.

Post by Anniken.HH »

de har begynt og spise en del tørrfôr nå, og har sett at de har spist jordbær, litt majones lagt inn i buret etter at de ikke ville spise det fra skjea, og litt eplemos, så det kommer seg sakte men sikkert :jepp:

Når det kommer til selve medisineringen dyttes spøryten inn på siden å litt og litt blir gitt med pustepauser på 30sek ca innimellom. Det er en langsommelig prossess, men vi får en del i dem.
Det er fortsatt en del som renner utenfor, men vi har begynt og sette dem et sted uten strø med litt godbiter etter at vi er ferdig med å medisinere dem. De står alene i kanskje 10-20 min hvor de etter en stund begynner og vaske medisinen ut av ''skjegget'' og sleike det i seg (ser i hvertfall sånn ut) så vi tror at de får i seg det meste ^^
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Luftveisinfeksjon og rotte som ikke vil bli holdt.

Post by Eirorinon »

Bra jobba! :jepp:

Edit: Hvis matlysta ikke er så super, ville jeg prøvd å mate dem med ulike typer babygrøt også :)

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Luftveisinfeksjon og rotte som ikke vil bli holdt.

Post by Anniken.HH »

skal gå til innkjøp av babymat og yoghurt i dag,
har sett at de tygger i seg zoolacen de får - også via sprøyte fordi de ikke vil ha det ellers - mens de prøver å spytte ut selve antibiotikaen, misstenker at det er fordi den er flytende ? :hæ:

Vi gav dem litt forskjellig mat i går kveld som fikk stå over natta. Tørrfôr, honning, majones, valnøtter og eggerøre.
nøttene og eggerøra er borte, men resten ligger urørt igjen, tror kanskje litt av honningen er borte, men vanskelig å si
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Post Reply