diskusjon om HEMMELIG VENN

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

diskusjon om HEMMELIG VENN

Post by Larm »

Er NTF ansvarlig denne gangen slik at hvis det forsvinner pakker i posten så dekker de tapet?
Eller er det i privat regi også denne gang?
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: HEMMELIG VENN nov 2012

Post by wollf »

Larm wrote:Er NTF ansvarlig denne gangen slik at hvis det forsvinner pakker i posten så dekker de tapet?
Eller er det i privat regi også denne gang?
privat regi. og jeg tror ingen krever at ntf skal dekke tapet om en pakke forsvinner. da bør man i så fall kreve at man sender pakkene med sporing

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: HEMMELIG VENN nov 2012

Post by Larm »

Ok, greit å vite. :cool:
Siden det står på medlemsforumene og kun er for medlemmer så kan man tro at det er i regi av NTF :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: HEMMELIG VENN nov 2012

Post by wollf »

nei da ville vel en i styret lagt ut eller lagt ut på konkurranser

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: HEMMELIG VENN nov 2012

Post by sanca »

Det er vel mye rart vi medlemmene selv finner på som ligger her på medlemssidene! Er jo ikke sånn at alt som står her automatisk er i regi av foreningen! Jeg har tatt ansvar for å organisere denne runden med hemmelig venn, og jeg valgte å skrive at det bare er for medlemmer (og legge det her i sofakroken) fordi jeg hadde lyst til det! :thhpt: Hadde vært koselig om du også ble med, Larm! Bare å melde seg på! :cheer:

Hvis man absolutt skal sende noe veldig kostbart som gave, bør man vel også koste på seg å sende pakke med sporing... Vi får vel bare innse at Posten i Norge er heller ustabil med pakkelevering, så krysser vi fingrene for at alle pakkene kommer dit de skal på kryss og tvers av landet vårt! :happy:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: HEMMELIG VENN nov 2012

Post by Larm »

Regner med at de ikke ville lagt det ut under konkurranser siden hemmelig venn ikke er en konkurranse men et hyggelig arrangement :cheerful:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: HEMMELIG VENN nov 2012

Post by Vitania »

Moderatorene flytter jo alt som ikke er konkrete spørsmål hit, så det er jo naturlig at denne tråden også er her. Ikke-medlemmer kan fortsatt lese, og man trenger ikke kunne svare i tråden for å være med. :cheerful:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: HEMMELIG VENN nov 2012

Post by wollf »

flisespikkeri

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: HEMMELIG VENN nov 2012

Post by Tonje Lenore »

:liker:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: HEMMELIG VENN nov 2012

Post by tantepose »

?
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: HEMMELIG VENN nov 2012

Post by Larm »

Vitania wrote:Moderatorene flytter jo alt som ikke er konkrete spørsmål hit, så det er jo naturlig at denne tråden også er her. Ikke-medlemmer kan fortsatt lese, og man trenger ikke kunne svare i tråden for å være med. :cheerful:
Det står at det er for medlemer av foreningen i følge Sanca, dvs ikke for alle brukerne av forumet, men for medlemmer av NTF, det var derfor jeg lurte.
sanca wrote:Da drar vi i gang ei ny runde med hemmelig venn, som er åpen for alle som er medlem av foreningen :happy: :boing: :party:
Synes det er vitkig å avklare slike ting på forhånd for det har vært flere som har blitt skuffet tidligere fordi de ikke har fått pakker. Dette er selvsagt ikke noe kjekt for de som betaler og sender pakker, og som ikke får noen pakker selv.
Dersom det er i regi av foreningen, slik som det gjerne fremstår, spesielt siden bl.a. Wollf vil jobbe for at det skal være flere slike arrangement og bruker det som en av grunnene til at hun stiller til styreverv, så er det foreningen som er økonomisk ansvarlig. Dersom dette alltid er i privat regi, så skal selvsagt ikke NTF være ansvarlig, men det ser jeg heller ikke poenget med å sitatet under.
wollf wrote: - styret skal også bli flinkere til å gjøre trivelige ting for medlemmene, hemmelig venn er en av dem. Flere arrangement som konkurranser og ting som skaper hygge er viktig for å skape sammhold og god stemning
At man synes at dette er flisespikkeri får være opp til hver enkelt, men det er viktig å ha klare rettningslinjer slik at folk ikke blir sure på foreningen fordi de tror at foreningen er ansvarlig. :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: HEMMELIG VENN nov 2012

Post by wollf »

Larm wrote:
Vitania wrote:Moderatorene flytter jo alt som ikke er konkrete spørsmål hit, så det er jo naturlig at denne tråden også er her. Ikke-medlemmer kan fortsatt lese, og man trenger ikke kunne svare i tråden for å være med. :cheerful:
Det står at det er for medlemer av foreningen i følge Sanca, dvs ikke for alle brukerne av forumet, men for medlemmer av NTF, det var derfor jeg lurte.
sanca wrote:Da drar vi i gang ei ny runde med hemmelig venn, som er åpen for alle som er medlem av foreningen :happy: :boing: :party:
Synes det er vitkig å avklare slike ting på forhånd for det har vært flere som har blitt skuffet tidligere fordi de ikke har fått pakker. Dette er selvsagt ikke noe kjekt for de som betaler og sender pakker, og som ikke får noen pakker selv.
Dersom det er i regi av foreningen, slik som det gjerne fremstår, spesielt siden bl.a. Wollf vil jobbe for at det skal være flere slike arrangement og bruker det som en av grunnene til at hun stiller til styreverv, så er det foreningen som er økonomisk ansvarlig. Dersom dette alltid er i privat regi, så skal selvsagt ikke NTF være ansvarlig, men det ser jeg heller ikke poenget med å sitatet under.
wollf wrote: - styret skal også bli flinkere til å gjøre trivelige ting for medlemmene, hemmelig venn er en av dem. Flere arrangement som konkurranser og ting som skaper hygge er viktig for å skape sammhold og god stemning
At man synes at dette er flisespikkeri får være opp til hver enkelt, men det er viktig å ha klare rettningslinjer slik at folk ikke blir sure på foreningen fordi de tror at foreningen er ansvarlig. :wink:

jeg har det som en av mine grunner for å stille til verv ja. det betyr ikke at dette ikke praktiseres i dag. Det er noe jeg vil jobbe mot å få til, slik at medlemmene skal slippe å gjøre dette selv og da det er noe som ganger hele ntf at medlemmene har det bra.
jeg har selv arrangert dette før. og var også den som kom på ideen med å ha hemmelig venn.
om det skal arrangeres av ntf så er det vel ingen for forventer at ntf skal stille seg økonimisk ansvarlig for pakker som forsvinner? i så fall må man jo kreve at alle sender pakker med sporing, da koster det litt mere, men da står også posten ansvarlig. ikke foreningen.
jeg skjønner ikke hvorfor du altid skal komme inn på denne måten larm? her har folk tatt ansvar for å arrangere noe koselig og morro. og så må du kværvulere på det og se etter problemer som ingen andre tenker på eller ser på som vanskelig?
jeg tror og mener at medlemmene våre her på ntf skjønner forskjellen på et styremedlem og et forumsmedlem. hadde styret arrangert dette ville de ha informert om det, og ikke minst så ville et styremedlem lagt det ut :cheerful:
la oss nå ha denne tråden fri for mere diskusjon rundt dette og heller prøve å få flere til å bli med :party:
du er velkommen du også larm om du vil :cheeeers: det er kjempe morro og spennende

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: HEMMELIG VENN nov 2012

Post by Milla »

Må si meg enig med wollf her. Som forholdsvis nytt medlem, og prøver nå å være litt mer aktiv her inne, så er dette et flott "tiltak", vi har det morsomt og samtidig som vi blir bedre kjent med hverandre :cheesy:
og jeg må ærlig si at jeg ikke hadde tenkt tanken på at NTF som forening skulle stilles økonomisk ansvarlig. Vi sender det som privatpersoner, og betaler gavene selv, så ser ikke heeelt problemet :change: Det har vel ikke blitt reist noe økonomisk ansvar til NTF tidligere på dette selv om det er tydelig at det er flere pakker som er blitt mistet/borte ?!

Så kan vel evt en moderator legge til en setning til Sanca sitt innlegg der det for eks står: NTF er ikke økonomisk ansvarlig for dette arrangementet.
Også blir vi ferdig med det! :grin:

Så da holder vi oss til temaet, som ikke er styresaker/valget, men selve tiltak med hemmelig venn, så har vi det gøy :cheeeers:
Gleder meg til å kjøpe inn/sy ting til andre, venter i spenning på å se hvem som blir den jeg skal sende til og gjette meg frem til hvem som har sendt meg en :cheeeers:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: diskusjon om HEMMELIG VENN

Post by wollf »

det betyr ikke at dette praktiseres i dag

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: diskusjon om HEMMELIG VENN

Post by Niana »

Det er kanskje greit å få det tydelig frem i hovedtråden om Hemmelig Venn om det gjelder kun betalende medlemmer av NTF eller om det gjelder alle som er innom forumet. For jeg ble ganske forvirret her nå selv :crazy:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Post Reply