Væske fra øret på eldre hunnrotte

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by Lillelunde »

Det tilsvarer ca 0,8 ml. På flasken er det eneste som står 0,5 mg/ml
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by Lillelunde »

Uff, hun har begynt å puste veldig tungt nå, ligger på brystet mitt og halvsover, kommer akkuratt som en klikk lyd fra nesen hennes, hun har hatt veldig mye porfyrin rundt nesa i dag, så vet ikke om det bare er mye som ligger inni nesegangen hennes som lager lydene... Liker ikke disse lydene altså, var slik Jessi laget rett før hun gikk bort :worry: Øyet hennes har iallefall sluttet å flagre, så det er vel et godt tegn..
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by Lillelunde »

Hun er mye bedre i dag. Dyrlegen økte kuren til 0,25 to ganger daglig i to uker. Hodet hennes er helt rett igjen, men har store problemer med balansen. Spiser og drikker mye iallefall, tisser meg helt ut her hun ligger... Øynene hennes er helt normale nå, så dette går bra :smile: Skal inn til dyrlegen i morgen for å skjekke at alt står på plass. Ser ut som hun blir helt frisk igjen!
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by Eirorinon »

Godt å se at du tar godt vare på henne :) Kom gjerne med oppdateringer videre :)

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by Lillelunde »

Glemte å oppdatere, hehe.. Hun er mye bedre, men hodet har skakket seg litt igjen, hun klarer nå å stå på to ben og klatre, løper som en galning, selv om hun er litt sjanglete. Går mye bedre enn forventet! I dag da jeg sto opp hoppet hun rett opp for hun viste hun skulle få medisinen hun elsker så fælt, så hun blir nok helt frisk. Har vært skikkelig ubehagelig å se henne slik, men nå når hun viser så stor fremgang er jeg verdens stolteste rottemamma, som har en så sterk rotte! Alle kulene hun fikk av dette er borte, og har ikke sett noe komme fra øret hennes, hun lukter rotte igjen, og jeg er superhappy :bounce:
Sitter å lurer på om jeg skal sette henne i buret med de andre snart, men syntes det er litt skummelt i og med at det er et rs bur, og jeg har så mye dilldall i det, redd for at hun skal falle ned om hun blir litt svimmel... Når bør jeg sette henne inn til de andre igjen? Må bare legge til at hun ikke er helt isolert, da. Hun er ute med meg hele tiden jeg er hjemme, har jaget ut katten slik han ikke skal ta henne(selv om han har kost med rotter før), også setter jeg inn Erling til henne et par timer slik han kan kysse litt på henne. :smile:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by Eirorinon »

Åh, så flott da! :) Høres veldig bra ut. Tror noen rotter kan få hodet på skakket permanent etter ørebetennelse, faktisk. Ang. når du skal sette henne inn med de andre er jeg usikker. Hvis hun er sjanglete, ville jeg nok ventet en stund til, for sikkerhets skyld. Men du kan jo sette en av de andre inn i hennes bur, kanskje? :)

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by Lillelunde »

Hun har fått ørebetennelse igjen, også har to svultser plutselig komt og blitt store så jeg sitter å lurer på om det smarteste for henner er å få dra til over broen snart.. Tror kanskje det kan være en svults i øregangen eller noe, er iallefall ikke noe gøy å se henne slik.. :sorry: Hun er jo blitt over to år nå, så hun begynner å dra på årene.. Er det rett av meg å la henne slippe? :sorry:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by BlackNenne »

Ørebetennelse kan være vanskelig å bli kvitt. :trist: Hvis hun nå har fått svulster i tillegg, så går det vel bare en vei før eller siden uansett. Det er ikke galt av deg å gjøre det nå. Bedre å få det gjort litt for tidlig enn litt for sent. :trist:

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by Lillelunde »

Det jeg og tenkte.. Hun var helt fin i går,men nå kommer det væske fra øret igjen, og hun er helt slapp... Tar henne til dyrlegen i morgen isåfall, så slipper hun å lide så mye mere :sorry:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by Lillelunde »

Kom nettopp fra dyrlegen, hun er dratt over til de gamle burkameratene sine nå :angel:
Sendte henne ikke inn til obduksjon, da dyrlegen kjente på henne etterpå, hun hadde 3 svultser inni magen, og en stor under ribbeinene, hun kikket inn i øret å så en liten som klemte på. Hun hadde mange svulster iallefall, så var ikke rart lille gullet var syk... en liten under armen, som vi ikke kjente når hun var våken, også en i nakken som vi så, en jursvults og to som satt fast i bukveggen rett ved ribbeina.. 9 svulster på ei rotte er ikke lite.. Da hun hadde fått første sprøyta, som gjorde at hun sovnet, fikk hun bare halve av, og hun ble helt slått ut, og når hun ble avslappet så jeg den rotta hun var i november før betennelsen kom. Lå helt i ro uten noe smerte, så er tydelig at hun har det bedre nå :smile:
Sov søtt, Trampe <3
Image
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by Matmor »

Farvel, Trampe :trist: , kos deg over regnbuebroen...

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by tantepose »

Sov godt lille venn. :cry2:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by Eirorinon »

Hvil i fred lille venn... Du møtte sikkert rotta mi, Lynet, på veien. Også hun ble avlivet i dag :cry2: Ta godt vare på hverandre til vi møtes igjen.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by Tonje Lenore »

Uff, dette var veldig leit, sov søtt Trampe :sorry:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Væske fra øret på eldre hunnrotte

Post by Jasmin »

:redd: kondolerer, du var en søt rotte Trampe :grine:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Post Reply