Ny ungrotte sammen med 2 søstre på ca. 4,5 måneder?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Kiki
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 30 Jul 2012, 12:09

Ny ungrotte sammen med 2 søstre på ca. 4,5 måneder?

Post by Kiki »

Vi har to herlige rottjenter som er født rundt månedsskifte juni/juli, altså er det rundt 4,5 måneder gamle nå. De bor i et digert bur, så har nok plass å boltre seg på.
I dag så jeg at det sto en enslig jente i dyrebutikken her. Det har vært to før, men nå er visst kun den ene solgt og en nydelig liten husky-jente står igjen der :sadpace:. Jeg vet at de rottene der kommer fra Imazoo og jeg er egentlig imot å kjøpe der, men synes synd i den lille, så vurderer å utvide gjengen vår fra 2 til 3.

MEN... vi har kun det ene buret (bortsett fra et lite transportbur, det litt større reiseburet har for store åpninger til en liten en (er vel egentlig kattebur tror jeg) og jeg vet jo ikke hvor rask disse 3 evt. vil bli venner. Er også litt usikker mtp den enesom vi har og som er ganske dominant og "hardhendt" mot den andre (virker sånn for meg i alle fall, men er jo nokså fersk i rottegamet) og hvordan hun evt. vil oppføre seg mot en liten rotteunge. :hmmm:

Alle gode råd mottas med takk. :smile:

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Ny ungrotte sammen med 2 søstre på ca. 4,5 måneder?

Post by Urokråka »

La de møtes på et nøytralt sted og sørg for å ha et nyvasket bur når du setter dem sammen.
Sikkert flere som kan komme med lengre og bedre svar,men jeg er på jobb :P
Hvor bor du? Kanskje noen du kan låne et ekstra bur av?

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ny ungrotte sammen med 2 søstre på ca. 4,5 måneder?

Post by WillyWonka »

De er såpass unge, så vil tro at det ikke vil være noe problem. Hunner er også lettere å introdusere enn hanner :)
De lydene.. det høres mye værre ut enn hva det er. Det er nok både lek og trening på dem, og de avklarer hvem som er sjef :D
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Kiki
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 30 Jul 2012, 12:09

Re: Ny ungrotte sammen med 2 søstre på ca. 4,5 måneder?

Post by Kiki »

Takk for svar. Da tror jeg at det kanskje blir familieforøkelse i helga. Da er det tid for burvask uansett :)

Kiki
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 30 Jul 2012, 12:09

Re: Ny ungrotte sammen med 2 søstre på ca. 4,5 måneder?

Post by Kiki »

Da er lille Lotta i hus og introen gikk over all forventning. Vi hadde en ny lekematte i sånne små firkanter som vi bygde lekeplass med før vi slapp alle sammen løs på kjøkkenbordet og de snuste fort interessert på hverandre, de eldste begynte med pelsstell på den lille og så gjemte alle sammen seg i en klynge i et av "husene". Etter en stund slapp vi alle inn i nyvasket bur og der har Lotta installert seg i doen :lolear: , mens de 2 andre henger i sputniken over henne. Regner med at det blir litt mer utforskning av både bur og hverandre etter hvert.

Moderator
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 09 Feb 2012, 20:02

Re: Ny ungrotte sammen med 2 søstre på ca. 4,5 måneder?

Post by Moderator »

Siste innlegg er moderert. Bilder legges i bildegalleriet.

Ha en fin dag videre.
Klager på moderering kan sendes til ntf@tamrotter.com. Henvendelser på PM vil ikke bli besvart.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ny ungrotte sammen med 2 søstre på ca. 4,5 måneder?

Post by WillyWonka »

Så flott :) gratulere med de nye familiemedlemmene :D Lykke til videre :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply