Tegn på alderdom?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Mashiem
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 27 Jul 2012, 23:56
Location: Oslo
Contact:

Tegn på alderdom?

Post by Mashiem »

Vi har to rotter i hus som vi overtok for snart tre måneder siden. Jeg er ikke helt sikker på alderen, men tror de nærmer seg 20-22 måneder gamle nå. Begge er ganske bedagelige og feite (var det da vi fikk dem).

Den ene rotten gir oss litt bekymring. Hun virker frisk og opplagt, men det virker som om hun har fryktelig dårlig balanse. Hun fomler fælt når hun skal klatre og tar seg veldig god tid på det, mister av og til taket og tar seg klønete igjen. Jeg lurte på om dette var et tegn på alderdom eller om det var noe annet vi burde få sjekket ut.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Tegn på alderdom?

Post by WillyWonka »

Det kan være :) min donnras hadde kraftsvikt i bakbeina, så hans klatring så også ganske klønete ut til tider :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Tegn på alderdom?

Post by Milla »

De to jentene jeg hadde tidligere ble dårlig i bakbeina og hadde dårlig balanse når de nærmet seg to år. De kunne vaske seg, og plutselig så falt de bakover, om de da var i øverste etasjen så var det veldig laaangt å falle ned, og jeg fikk hjerte i halsen første gangen jeg så det Kosh falle :gasp:
Om du ikke allerede har gjort dette, så anbefaler jeg deg å tettpakke buret med hengekøyer, hyller osv, slik at på hvert gitt sted i buret så vil det ikke være langt å falle og at rottene lander mykt uansett :bounce: Da hindrer du at de skader seg...
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Post Reply