Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by wollf »

nok en gang har midtun zoo gitt f i å skille kjønn. jeg fikk vite om to blå hanner på midtun zoo (midtun) for en stund siden, jeg dro da til avd åsane og fant en gravid champanje hooded med 13 små der. Tonje lenore ga henne et hjem og tok til seg alle ungene. De på midtun fikk en advarsel og jeg tenkte ringe mattilsynet. men det gikk litt i glemmeboksen pla mye hjemme.
så dro jeg og wily wonka til midtun zoo (midtun) i går for å ta en titt. de hadde to flott hannrotter der og en hun rotte som sto alene, jeg spurte om jeg kunne få se på hannene. det fikk ikke langt stunden før jeg så at den ene manglet torpedoer bak. og at hun haddde masse hårløse nippels. misstenkte henne for å være gravid og sa dette til han i butikken. han lo litt og bare næææ så koselig, da kan hun komme hjem til meg så kan jeg ha rotteugnene hos meg. jeg spurte om ikke jeg kunne få henne og ta henne til meg så hun kunne føde de små der? det var ok. kom da til kassen og da sa de at jeg skulle betale 99,- jeg spurte om jeg ikke skulle få henne?
det kom en mann til og startet å krangle, og sa at de ikke bare kunne gi bort dyr, og at dyrebutikker ikke var påølagt å skille kjønn og at kull var lov i butikker. jeg ga klar beskjed om at avl i butikk ikke var lov og at kjønn var pålagt å skilles. "det høres så alvorlig ut da du legger det frem slik da, men du kan få henne om du kan komme tilbake med noen søte små nurk til oss etter hun har født"
HAHAHA :thhpt: så de kan avle mere? svarte at da betaler jeg heller for henne. da han kom med sin erfaring på at han har 36 år i bransjen lo jeg litt, og så klarer han ikke se forskjell på en hun og han rotte? svarte at jeg også har flere år i bransjen, jobbet for dem før, og jobbet for mattilsynet og dyrebeskyttelsen. da var det ok, jeg kunne bare ta henne med meg :roflmao:
så nå har den nydelige blå jenta smeltet hjertet mitt, og hun står hos ww. men kommer hit senere i dag.
hun er så tam og var lett å kose meg og slikker fingrer. hannen hun sto med vet jeg ikke om er en slektning eller ikke, men var også blue.
hun skal uansett få bo hos meg og ungene fødes her. men jeg trenger et navn til denne vakkre damen, og trenger hjelp. tenkte på noe med jul.
til nå har jeg marry jul, santa, sparkel, snow

jeg har også kontaktet mattilsynet og de lovet å ta saken alvorlig nå og sjekke dette ut

Image

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by wollf »

kan moderator bytte overskrivt til gravid rotte fra midtun zoo(igjen)

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by sanca »

wollf wrote:kan moderator bytte overskrivt til gravid rotte fra midtun zoo(igjen)
Done! Og flyttet fra bildegalleri til sofakroken ;)
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by sanca »

Godt jobba, forresten, wollf og WW :cheer: Men tragisk tilfelle (igjen...), og tragisk holdning fra de ansatte... :trist:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by wollf »

ja:(
håper mattilsynet tar tak nå. fint om flere ringer også. tonje du å
nr er 06040

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by WillyWonka »

Hun er virkelig go, og det er godt hun kan bo hos jentene til Wolf. Hun får selvsagt stå her, ingen problemer med det.. men her må hun jo stå alene. om hun ikke var gravid før, så blir hun det om jeg setter henne sammen med mine :P

hmm... navn.
Lucky er fint. Eller Lucia?

Snowflake :D la det snø, la det snø, la det snøøøøø :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by wollf »

lucy var fint.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by wollf »

da har ww kommet med rottejenta og hun gikk rett inn i flokken. nydelig språk på henne. hun er yngre enn jeg trodde. skal veie henne i kveld. men er garantert blue.

hun er født 16/8-12 fant jeg nå..

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by kikky »

Har ikke du ett kull nå Wollf? Hvordan er det med smittefare og er det tatt noen karantene hensyn i forkant?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by wollf »

kikky wrote:Har ikke du ett kull nå Wollf? Hvordan er det med smittefare og er det tatt noen karantene hensyn i forkant?
jeg har kullet til tora og vitania her ja. buffy kullet står oppe i andre etasje og er ikke i noen kontakt med mine. denne jenta står nede i første etasje. karantenetiden med tanke på kull er vel i utgangspunktet alt brutt da jade og ungene måtte flyttes hit etter fødsel, og da de andre jentene fra vitania sin flokk måtte flytte inn med min?
jeg har bare åpnet mitt hjem for noen andres rotter og kommer uansett ikke til å la det gå ut over mitt eget rottehold eller oppdrett :wink:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by Milla »

Så nydelig liten rottejente! Et fantastisk arbeid dere gjør! :boing:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by sanca »

wollf wrote:
hun er født 16/8-12 fant jeg nå..
Hvordan fant du ut?? ;)
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by wollf »

de er født i bergen hos en "oppdretter"
og det var en som spurte på facebooksiden deres om de hadde rotter og da sa de at de hadde to blå hanner som var født da;)

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by Tonje Lenore »

Ja, skal ringe mattilsynet :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Gravid rotte fra Midtun Zoo (igjen)

Post by sanca »

wollf wrote:de er født i bergen hos en "oppdretter"
og det var en som spurte på facebooksiden deres om de hadde rotter og da sa de at de hadde to blå hanner som var født da;)
Hmmmrf, to blå hanner, ja :bleh:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Post Reply