Gravid rotte i butikk?

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Gravid rotte i butikk?

Post by HildeT »

Hei, i dag var jeg innom en dyrebutikk og de hadde 2 hunnrotter
der. Den ene rotta lå mye stille og hun krabbet bortover og
hun så litt pæreformet ut og jeg tenkte kanskje at hun var
gravid. Jeg kan dessverre ikke ta henne til meg da jeg ikke
har kapasitet til det :(

Er ikke sikkert hun er gravid da jeg ikke vet hvordan ei gravid
hunnrotte ser ut. Hadde vært fint om noen her inne kunne dratt
og sett om hun fortsatt er i butikken. Det var på Buddy Gulskogen

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Gravid rotte i butikk?

Post by HildeT »

Ingen som har sett henne?

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Gravid rotte i butikk?

Post by sanca »

Oi, synd at jeg ikke så dette innlegget før nå, jeg var jo der i går! Jeg kikket på de to hunrottene, og den ene var nysgjerrig og ville helt bort til burkanten og hilse på, hun så helt normal ut (men klødde seg dessverre mistenkelig mye). Den andre fikk jeg ikke sett, hun stakk bare så vidt ansiktet ut av sovehuset da jeg sto og pratet med dem, kanskje hun har rede inni der og er klar til å føde :redd: Og hvis hun er drektig og ikke er eldre enn burvenninnen, er det virkelig synd på henne, så ikke mange ukene ut, kanskje 8-10 uker gamle :trist2:

Jeg har dessverre heller ikke mulighet til å ta de to jentene, ei heller ha noe kull her, men jeg kan se om jeg ikke får reist innom en av dagene og sjekket litt mer...
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Gravid rotte i butikk?

Post by HildeT »

Det var synd ja, men kanskje du kan stikke innom snart da, bare for å sjekke?
Hun så litt pæreformet ut

De klødde seg mye, så de har sikkert lus eller noe annet utøy i pelsen,
det er jo ikke uvanlig at rotter i butikk har det. De er sikkert rundt 8-10
uker ja.

Får håpe noen kan ta henne meg seg hvis hun er gravid og håper
ikke noen uten erfaring har kjøpt henne :(

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Gravid rotte i butikk?

Post by sanca »

Fikk ikke reist dit i dag, men kanskje jeg skal ringe butikken og fortelle om bekymringen vår for denne rottejenta? Stakkars små, ikke var "buret" særlig å skryte av heller... Ingen klatremuligheter, og den hamstervatten eller hva det var som lå filtret inn i bunnstrøet blir jo direkte farlig hvis det kommer småtasser. Hadde en del strå fra høy der også, så jeg :bleh:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Gravid rotte i butikk?

Post by HildeT »

Ja, de har små bur der og jeg likte ikke hamstervatten jeg heller.
Rotta mi My kommer derfra, men henne hadde ikke noe hmstervatt
eller høy inni buret da jeg kjøpte og hun har vært frisk og fin.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Gravid rotte i butikk?

Post by Niana »

Hvis noen får dratt dit og sett nøyere på hene (har selv ikke mulighet) og det viser seg at hun er gravid, og ingen kan ta henne inn, så har jeg et ekstra bur og mulighet til å ha dem hos meg til de blir store nok til å bli omplassert.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Gravid rotte i butikk?

Post by Milla »

Jeg skal antakelig innom Gulskogen i dag... jeg kan stikke huet innom, men jeg er ikke fagperson, så er mye mulig jeg ikke kan tyde om rotta er gravid eller ikke.
Men jeg skal ihvertfall ta meg en tur innom å titte :cheerful:
Jeg har ikke noe mulighet til å ta henne i så fall til meg. Leiligheten er for øyeblikket ikke egnet som et sted for gravid rotte, og evt rottebebiser. Lite fuktskader, men står stor vifte for å tørke, og den bråker :sorry:
Så om det viser seg at hun er det, så kan du og jeg, Niana, ordne det slik at hun kommer seg til deg, trygt.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Gravid rotte i butikk?

Post by HildeT »

Det hadde vært fint :cheerful:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Gravid rotte i butikk?

Post by Niana »

Milla wrote:Jeg skal antakelig innom Gulskogen i dag... jeg kan stikke huet innom, men jeg er ikke fagperson, så er mye mulig jeg ikke kan tyde om rotta er gravid eller ikke.
Men jeg skal ihvertfall ta meg en tur innom å titte :cheerful:
Jeg har ikke noe mulighet til å ta henne i så fall til meg. Leiligheten er for øyeblikket ikke egnet som et sted for gravid rotte, og evt rottebebiser. Lite fuktskader, men står stor vifte for å tørke, og den bråker :sorry:
Så om det viser seg at hun er det, så kan du og jeg, Niana, ordne det slik at hun kommer seg til deg, trygt.
Det kan vi :) Håper hun ikke er det da, hun er så tydeligvis veldig ung og liten =(
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Gravid rotte i butikk?

Post by HildeT »

Det er bra at dere tar dere tid til dette :cheerful: og vi får håpe hun ikke er gravid.
Skriv gjerne her senere når dere har fått sjekket henne, om hun fortsatt
står i butikken.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Gravid rotte i butikk?

Post by Milla »

Da har både jeg og samboeren min vært og sett på jentene, de er der fortsatt, og veeeldig søte! :lovey:
Jeg fikk lov til å hilse på dem ordentlig, litt skvetne små jenter, hun ene var litt kontaktsøkende. Hun ene er litt større enn hun andre, begge er 12 uker gamle, som kan stemme med størrelsen, da de var litt større en Luna på 10 uker.
Jeg fikk ikke kjent veldig godt på henne, men hun ser ikke gravid ut. Hun ser bare ut som hun er litt mer matmoms enn søstra si :giggle: Det manglet heller ikek hår rundt "niplene"
Foret de brukte var noe Buddy sitt eget for slik jeg skjønte det, og dette var visst litt mer fettinnhold i enn vanlig for. Så det kan hende at det er grunnen til at hun ene er litt rund :nottelling:

Jeg forklarte til hun på dyrebutikken situasjonen... Hun var veldig hyggelig og behjelpelig, og virket som hun hadde bittelitt mer kunnskap enn de fleste folk i dyrebutikkene rundt omkring er.
Jeg avtalte med henne at om det skulle vise seg at hun begynner å vise tegn til at hun er det, at hun skulle ta kontakt med meg. Hun har fått nummeret mitt, og jeg kommer nok til å titte innom til neste uke igjen, under julegaveshoppingen...
Hun sa det hadde ikke vært heldig for dem om hun ene var gravid og fikk unger i dyrebutikken, da de ikke har kapasitet til det. Hun virket veldig glad for å kunne ringe noen om det skulle vise seg...
Jeg ba henne om å legge inn litt redemateriale/avispapir, og se på henne om hun begynner å lage rede veldig innherdig. Var det riktig ?
Så om hun så tegn til at hun plutselig ble større eller begynte innherdig å lage rede, så skulle hun ringe med engang. Så da er det vel egentlig bare å krysse fingrene for at hun ikke er det..
Ellers så de veldig friske ut, fin pels, noe skvetten, men søker kontakt, jeg ble til og med renset på fingrene :bounce:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Gravid rotte i butikk?

Post by HildeT »

Det er jo veldig bra :) Jeg var der i dag og så på de jeg også og de så bare litt feite ut. fikk ikke sett
de ordentlig sist gang. My var også litt feit da jeg kjøpte henne og hun kommer derfra også :)

Fint at butikken tar ansvar og bryr seg om dem :)

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Gravid rotte i butikk?

Post by Milla »

De var veldig søte, black hooded om jeg ikke tar helt feil... Var noen fine jenter ihvertfall.
Det var forresten ikke noe hamstervatt når jeg var der :cheerful:

Når jeg hadde gulskogen som nabo var jeg ofte innom. Sist gang de hadde rotter inne så sa jeg ifra om at de måtte ringe meg om det plutselig skulle bare være en igjen. Så skulle jeg ta hun som var igjen!
Litt tid etterpå var jeg innom, da var de ikke der, så spurte om det. Da hadde de som skulle ha en fått med seg en til på kjøpet slik at det ikke ble en alene rotte igjen i dyrebutikken... noe jeg synes var fint! :cheerful:

Men litt lite ting i buret, de hadde et lite trehus og en sånn tre bro...
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Gravid rotte i butikk?

Post by Milla »

haha, det dukker opp et JULETRE når jeg egentlig skulle skrive TRE...
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Post Reply