Liten kul

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Liten kul

Post by Siv M »

Oppdaget nettopp en liten hard kul under det ene fram benet på My nå :sjokkert: hun hadde ikke noe vondt når jeg klemte på den pep ikke eller sprellet, ligger liksom ved arm hulen hennes.

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Liten kul

Post by Lillelunde »

Dra til dyrlegen og skjekk den, og prøv å få operert den så fort som mulig. Når du har operert kan du sende inn kulen til undersøkelse og se om den er god eller vond :cheerful:
Kan også være en hoven kjertel, hvis hun er syk, men dra til dyrlegen og skjekk den :)
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

Hun virker ikke syk i det hele tatt bare kosete som vanlig, skal holde ett øye med kulen å se om den vokser, håper det bare er en fett kul ikke noe annet.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Liten kul

Post by Matmor »

Ut fra beskrivelsen er det umulig å vite om det er en av de vanlige jursvulstene, eller en abscess, eller for eksempel en hoven lymfekjertel, så hvis hun ellers er i fin form kan du godt se det an litt :cheerful: Men hvis kulen vokser videre hadde det jo vært kjekt å finne ut av om noe kan gjøres med den. (Jeg synes å huske at My ikke er så gammel, men det kan hende jeg husker fei...)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

My er 1 år og 3 mnd nå Matmor :smile: så hun begynner å dra på åra men er ikke så gammel ennå synes jeg da. Oppdaget kulen først i sta når jeg hadde henne ute hun brydde seg ikke noe om at jeg klemte rundt eller på den, å ville bare kose seg litt under genseren min sammen med lille Zelma :cheerful:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Liten kul

Post by Matmor »

1 år og 3 måneder er litt tidlig i forhold til å få for eksempel jursvulster, så hun er (litt) ung i forhold til det, i alle fall.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

det er enda bra da :)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

Kulen til My sitter helt løst i huden hennes å er på str med en ert :crazy:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Liten kul

Post by WillyWonka »

det kan også være talg :P Tim har to kuler som sitter løst i huden som inneholder store mengder med talg :) men kan jo være greit å se om den vokser. Er jo mulig at det er noe, så greit å følge med :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

Ja jeg skal ta en titt på den i dag også, jeg hadde en rotte en gang som fikk en kul på siden den vokste like stor som selve kroppen på rotta :overrasket: men det viste seg å være en fett kul, jeg valgte å operere den vekk ikke noe særlig å gå rundt med en kjempe kul på seg liksom.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

Huff å huff har oppdaget enda en kul, litt større lengre nede på magen hennes på innsiden av låret på ene bak benet , men på magen liksom :worry:

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Liten kul

Post by Jasmin »

Når jeg så på tråden til Eirorino (sikkert feil stavet) på det ene bildet passer det ene bildet, med beskrivelsen din med kulen på låret på My. Kanskje du burde se på tråden hennes. Vil ikke si at jeg er noe god på dette :klaskepanne:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

hmm ok, jeg har ringt vetten å har fått time i morgen med henne, får håpe det ikke er noe farlig

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

Fant ikke tråden :bleh:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

Fant ikke tråden :bleh:

Post Reply