Nei, og derfor har heller ingen innlegg blitt modererttantepose wrote:Har noen skrevet noe som strider mot reglene her?

Moderator: Moderatorer
Nei, og derfor har heller ingen innlegg blitt modererttantepose wrote:Har noen skrevet noe som strider mot reglene her?
:liker:wollf wrote::giggle: dette tar av. jeg respekterer alle dyr, og lipper gjerne ut en edderkopp. men jeg fanger ikke myggen på rommet og slipper han ut igjen. dere spiser jo kjøtt folkensde dyra har ikke hatt det bra før de døde
Så dersom en trådstarter ikke liker videreutvikling og kommentarer på temaet som blir tatt opp så skal tråden deles?Moderator wrote:Nei, og derfor har heller ingen innlegg blitt modererttantepose wrote:Har noen skrevet noe som strider mot reglene her?Trådstarter ønsker ikke lenger å ha denne diskusjonen i "sin" tråd, så da starter man bare en ny tråd med nevnte tema om man vil diskutere dette videre. Ingen brudd på forumreglene har forekommet og dette er ingen "sensurering", bare "rydding"
Det at man har en koloni man forer med tilsier at man forer med levende føde og da er det overhodet ikke off topic å kommentere dette.daga5 wrote:har en koloni med Blaptica dubia da jeg har edderkopper som får det til matså lurte jeg på om rottene mine kunne få en kakerlakk av og til ??
jeg forer kakerlakkene mine på mye rester etter pippipene mineså de får endel grøntfor
de får av og til litt rester i fra rottene og
og grønsaker som vi ikke kan spise eller har rekt og spist
og litt fiskefor av og til
så de skal ha endel nærin i seg
![]()
takk for svarene jeg får
Det diskuteres hvorvidt rottene kan få dette levende eller død og det er ikke grunnlag for deling. Dette er ikke noen avsporing av emnet. :bonk:Avsporinger i debatter er ok, så lenge det ikke fører til at det opprinnelige spørsmålet ikke blir debattert. Moderator/administrator kan i slike tilfeller gå inn og forsøke å få tråden på rett spor, eller dele diskusjonen.
:liker:Larm wrote:Så dersom en trådstarter ikke liker videreutvikling og kommentarer på temaet som blir tatt opp så skal tråden deles?Moderator wrote:Nei, og derfor har heller ingen innlegg blitt modererttantepose wrote:Har noen skrevet noe som strider mot reglene her?Trådstarter ønsker ikke lenger å ha denne diskusjonen i "sin" tråd, så da starter man bare en ny tråd med nevnte tema om man vil diskutere dette videre. Ingen brudd på forumreglene har forekommet og dette er ingen "sensurering", bare "rydding"
Gjøres dette alltid i alle tilfeller?????
Det har i hvert fall ikke jeg opplevd tidligere.
Dette forumet minner meg mer og mer om et diktatur der enkeltindividers meninger styrer hele forumet og andre bare har å takke å følge deres meninger ellers blir innlegg delt/fjernet selv om de overhodet ikke strider imot noen regler.
Et forum har forumregler som skal følges, ikke enkeltpersoners individuelle meninger.
Det oppleves ganske uproft når dette gjøres og jeg er dypt skuffet over utviklingen dette forumet har tatt. :trist:Det at man har en koloni man forer med tilsier at man forer med levende føde og da er det overhodet ikke off topic å kommentere dette.daga5 wrote:har en koloni med Blaptica dubia da jeg har edderkopper som får det til matså lurte jeg på om rottene mine kunne få en kakerlakk av og til ??
jeg forer kakerlakkene mine på mye rester etter pippipene mineså de får endel grøntfor
de får av og til litt rester i fra rottene og
og grønsaker som vi ikke kan spise eller har rekt og spist
og litt fiskefor av og til
så de skal ha endel nærin i seg
![]()
takk for svarene jeg får
Om trådstarter ikke tåler å få kritikk for å fore med levende føde burde trådstarter ikke tatt opp emnet i det hele tatt.
Det er IKKE off topic å kommentere rundt dette og da er det IKKE noen grunn til å sensurere/dele tråden. :nei:
Det diskuteres hvorvidt rottene kan få dette levende eller død og det er ikke grunnlag for deling. Dette er ikke noen avsporing av emnet. :bonk:Avsporinger i debatter er ok, så lenge det ikke fører til at det opprinnelige spørsmålet ikke blir debattert. Moderator/administrator kan i slike tilfeller gå inn og forsøke å få tråden på rett spor, eller dele diskusjonen.
Anbefaler at modaratorer m.fl. setter seg ordentlig inn i forumregler slik at de vet hva de snakker om og klarer å holde seg til reglene.
Dersom de ikke klarer det bør de kanskje trekke seg fra vervene??
Det har vært en god del slike tilfeller siste året der forumreglene har vært overholdt når det gjelder visse personer, mens det har skjedd klare brudd når det gjelder andre.
Dette har blitt korrigert når vedkommende har blitt "irettesatt" av mer nøytrale personer (og her mener jeg IKKE meg selv) som forholder seg til regler og som klarer å opptre profesjonellt.
Dersom man skal styre og stelle og holde orden på et forum og en forening er første regel at man KAN reglene til foreningen og forumet (som er 2 atskilte ting) og at man klarer å oppføre seg profesjonelt.
Klarer man ikke dette bør man trekke seg fra vervene!!!
Sikter ikke til noen spesiell person når det gjelder dette, vet ikke hvem som har moderert, men til den/de som presser/påtvinger andre til å utføre handlinger uten å selv være nøytral og ha nok kunnskap om regler/rutiner m.m.
:rotte:
http://dyrenett.no/no/s/artikkel.asp?art=Hund&h=d&id=425 Forholdet til haren
Haren kan lett bli drept av hunden dersom den blir tatt igjen. Hunden trenes løs, og vil neppe la seg stoppe av treneren. Normalt vil en hare ikke ha vanskeligheter med å holde avstand til en hund, nesten uansett føreforhold. I et hegn er imidlertid haren prisgitt den topografi og vegetasjon som finnes der for å kunne stikke seg vekk. "Erfarne" harer i rimelig gunstige hegn vil trolig mestre jaktsituasjonen uten utilbørlig stresspåkjenning, dersom treningsøktene er av begrenset varighet og antall. De mindre erfarne harene kan derimot alltid stå i fare for å ikke vinne mer erfaring!
og det er også slik det er ønskelig at det skal gjøres. for da blir man hørt og kan få svar på klagen sin. :narr:Jeg synes det er helt greit at tråden ble splittet - det har skjedd før mange ganger, men jeg synes den ble splittet på en måte som fjernet saksopplysninger fra tråden - så det har jeg sendt en konkret klage på
Min erfaring med å sende forespørsler er at jeg ikke får svar før jeg også sender mail til flere styremedlemmer. Det blir ikke engang svart at forespørselen er mottatt, bare ignorert i ukesvis. T.o.m. når jeg så har spurt om forespørselen er mottatt så blir det ikke svart, bare ignorert. Da er det virkelig ikke så rart at jeg ikke sender noen klage men heller uttrykker min mening her. :sneak:wollf wrote:og det er også slik det er ønskelig at det skal gjøres. for da blir man hørt og kan få svar på klagen sin. :narr:Jeg synes det er helt greit at tråden ble splittet - det har skjedd før mange ganger, men jeg synes den ble splittet på en måte som fjernet saksopplysninger fra tråden - så det har jeg sendt en konkret klage på