Liten kul

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Liten kul

Post by Eirorinon »

Kan være at hun synes det er ubehagelig hvis du klemmer på blæra hennes også da :) Hvis kulene sitter så nærme underlivet kan det også være greit å sjekke avføringen i doet hennes av og til, så man vet at den ikke påvirkes :) Kjempebra at de ikke har vokst! Hvor store er de ved underlivet forresten? Håper dere får ei fin jul! :)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

De er litt større en en ert å det er to som sitter ved siden av hverandre der :/ vi har hatt en kjempe fin jule kveld fikk to ting jeg ønsket meg :) å tottene fikk nøtte mix og kalkun middag rett før vi dro i dag, kalkun middagen var spist opp men det var litt nøtter igjen :) Hvordan har din jul vært da :)

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Liten kul

Post by WillyWonka »

Har dere fått sjekket hva kulene er for noe?

(diskusjoner som ikke har med dette emnet, bør kanskje tas på skravletråden eller pm)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

har vært hos vetten å hun sa det var svulster med spredning vet ikke noe mere. skal ta nye bilder av den 1 januar tenkte jeg å ta bilde av den hver den 1 i mnd for å se utviklingen. Men så langt har de ikke vokst noe.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Liten kul

Post by WillyWonka »

med spredning? spredning til hva? Høres jo ikke bra ut.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

:nei: Er nok kreft av noen type :worry: hun ville ikke anbefale å operere henne siden det var flere en en kul på henne, men hun kunne leve lenge med de kulene sa hun før hun ble veldig syk å ble veldig tynn så jeg trengte ikke gjøre noe mere ennå hvis jeg ikke ville. Så jeg tok henne med hjem igjen så klart :cheerful: hun får lov å leve normalt inntil hun blir veldig tynn eller syk eller kulene blir alt for store så det blir mere en plage for henne. Skal veie henne i kveld å se om hun har gått ned noe, men det virker ikke slik da å spiser å drikker bra, å elsker majones, litt majones på fingeren å hun blir helt vill hehe.

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Liten kul

Post by Eirorinon »

Bare husk at hun kan ha blitt tynnere selv om vekta er stabil, nettopp fordi kulene kan ha vokst mens hun selv har blitt tynnere. Kan være vanskelig å se dette når man ser dyrene så ofte. Så er greit å kjenne på kroppen hennes av og til, i tillegg til å veie, for å finne ut om hun har blitt tynnere. Bare et lite tips ^^ Men la oss ikke overdrive heller nå. Når matlysten er fin og hun ser ut til å være i fin form, vil jeg ikke si at det er veldig bekymringsverdig. Man kan helt sikkert operere bort en kul eller no om det er ønskelig, men spørsmålet er om det er nødvendig, og om ikke kulene bare vil komme tilbake hvis det er kreft. En helhetsvurdering av hva som er best for rotta, er det viktigste. :)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

Ja jeg ser å kjenner på henne hver kveld hun er ute, hun er ikke noe glad i det hehe, den lille under fram benet er ikke vokst noe den er fortsatt ei lita ert, de mellom bak bena på magen hennes er også like store ennå, hun spiser med god appetitt å majones er hennes favoritt den slikker hun grådig i seg fra fingeren min :) mandel er hun også glad i. Har lagt ut bilde av henne på bilde tråden min der hun koser seg i en henge køye ;)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

kulene til My er vekk :huh: har kjent over alt uten å finne de, i stedet så har hun hostet skjærende ett par ganger å ristet på hode like etterpå. :worry:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Liten kul

Post by Matmor »

Hovne kjertler? Du får bare følge med og se om det dukker opp igjen.

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Liten kul

Post by BlackNenne »

Merkelige greier. :huh: Risting på hodet kan være tidlige tegn på ørebetennelse, og det starter som oftest med en forkjølelse har jeg inntrykk av. Best å følge godt med. :cheerful:

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Liten kul

Post by HildeT »

Kan ha vært byller eller cyster som har sprukket kanskje?

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Liten kul

Post by wollf »

tenkte som matmor

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Liten kul

Post by Siv M »

takk for svar, ja jeg skal følge godt med framover med henne, hun er veldig aktiv fortsatt å spiser med god appetitt

Post Reply