Rotteblogg?

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Anders&Rottene
Pinky
Posts: 25
Joined: 21 Jan 2013, 20:43
Location: Trondheim

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Anders&Rottene »

Siv M wrote:klart de gjør :cheer: de er så sosiale av seg å full av liv, særlig når de ikke ligger å drar seg i henge køyene hehe. En annen ting du kan gjøre for å sosialisere jentene er å strø godbiter på gulvet eller ta en stripe med majones på gulvet som de slikker i seg om de liker det da, mine er helt ville etter det å får de lov slikker de i seg rett fra tuben :giggle: jeg kjøpte også en liten kong å tyter litt majones inn i den, det elsker begge de store jentene mine, tygge bein er også bra, slike som er for hunder laget av okse hud. Min smurfine drev å sette tennene sine i alt hun kom over, det er det slutt på etter at hun fikk tygge bein og kong og nøtter å gnage på.
Hengekøya står tom her enda, men mat skåla blir godt brukt som soveplass :hmmm: Ble endel nasesnusing på Bella i sta, jeg måtte rynke litt på nasen, kiler jo sånn! Donna begynner og komme seg å nå, rottemor gliiiiiser! Skal prøve majones osv etterhvert, Donna var litt ''tjukk'' når vi kjøpte henne så kan ikke få altfor mye :giggle:
og Maya.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Siv M »

legg dem bestemt opp i henge køya hver gang de legger seg i mat skålen se om det hjelper, mat skålen får stå i fred her når de ikke spiser, men de elsker henge køyene da, men de har en tendens til å bruke hjørne doen som do :thhpt:

Anders&Rottene
Pinky
Posts: 25
Joined: 21 Jan 2013, 20:43
Location: Trondheim

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Anders&Rottene »

Siv M wrote:legg dem bestemt opp i henge køya hver gang de legger seg i mat skålen se om det hjelper, mat skålen får stå i fred her når de ikke spiser, men de elsker henge køyene da, men de har en tendens til å bruke hjørne doen som do :thhpt:
Prøvde å legge begge oppi men var bare en som sa seg veldig fornøyd med og ligge der. Sovnet med en gang og :dån:
og Maya.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Siv M »

:giggle: såpass ja, ja de finner vel ut av det etter hvert, du kan jo prøve å sette mat skålen ett annet sted da eller lage ett sove hus til dem av tom is eske eller liten papp eske :cheerful:

Anders&Rottene
Pinky
Posts: 25
Joined: 21 Jan 2013, 20:43
Location: Trondheim

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Anders&Rottene »

Siv M wrote::giggle: såpass ja, ja de finner vel ut av det etter hvert, du kan jo prøve å sette mat skålen ett annet sted da eller lage ett sove hus til dem av tom is eske eller liten papp eske :cheerful:
De har et sovehus og :cheerful: Virker som de er mye tryggere og nyskjerrig i dag, går inn og ut av buret hele tiden!
og Maya.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Siv M »

Anders&Rottene wrote:
Siv M wrote::giggle: såpass ja, ja de finner vel ut av det etter hvert, du kan jo prøve å sette mat skålen ett annet sted da eller lage ett sove hus til dem av tom is eske eller liten papp eske :cheerful:
De har et sovehus og :cheerful: Virker som de er mye tryggere og nyskjerrig i dag, går inn og ut av buret hele tiden!
så gøy :bounce: da går det den riktige veien, har dere 2 jenter bare eller har dere flere rotter

Anders&Rottene
Pinky
Posts: 25
Joined: 21 Jan 2013, 20:43
Location: Trondheim

Re: Sosialisering av 2 stk. hunnrotter.

Post by Anders&Rottene »

Siv M wrote:
Anders&Rottene wrote:
Siv M wrote::giggle: såpass ja, ja de finner vel ut av det etter hvert, du kan jo prøve å sette mat skålen ett annet sted da eller lage ett sove hus til dem av tom is eske eller liten papp eske :cheerful:
De har et sovehus og :cheerful: Virker som de er mye tryggere og nyskjerrig i dag, går inn og ut av buret hele tiden!
så gøy :bounce: da går det den riktige veien, har dere 2 jenter bare eller har dere flere rotter
Har 2 stk. En svartfarget(bella) og en hetterottefarget(donna)
og Maya.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Rotteblogg?

Post by Siv M »

høres bra ut :cheer: jeg hadde også bare to lenge, så ble My syk så vi viste ikke om smurfine plutselig ville komme til å bli alene så jeg fikk meg to små til, men my er sterk til tross for kronisk luftvei infeksjon , så fikk hun noen kuler dyrlegen sa var svulster men så plutselig for svant de bare å har ikke kommet tilbake igjen, bra men rart. har du tenkt å skaffe deg flere totter etter hvert eller skal du bare ha de to

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: Rotteblogg?

Post by Anders Ruller'n »

Siv M wrote:høres bra ut :cheer: jeg hadde også bare to lenge, så ble My syk så vi viste ikke om smurfine plutselig ville komme til å bli alene så jeg fikk meg to små til, men my er sterk til tross for kronisk luftvei infeksjon , så fikk hun noen kuler dyrlegen sa var svulster men så plutselig for svant de bare å har ikke kommet tilbake igjen, bra men rart. har du tenkt å skaffe deg flere totter etter hvert eller skal du bare ha de to
Det er bra hun ble bra igjen da :jepp: Tror det er bare de 2 jeg vil ha for en stund, er jo ikke bare bare å skaffe meg flere, da tror jeg buret vi har nå er for liten.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Rotteblogg?

Post by Siv M »

nei sant det, jeg kjøpte brukt jolly bur sist nå i følge det som står her så er det buret jeg har nå, beregnet til 5 rotter, men har du riktig innredning i det kan man vist ha opp til 7 stk i det buret har jeg hørt. Mine to voksne blomstret veldig opp etter at to små troll kom i buret deres, de ble mere lekne å lyste opp liksom. De store begynner jo å bli gamle nå da, men får håpe jeg får lov å ha de i mist 1 år til ihvertfall, men det kommer jo litt an på helsen deres da.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotteblogg?

Post by wollf »

mener ikke å være stygg å og håper dere ikke tar det slik heller. en dere sklir litt ut nå i forrhold til adferd :flau:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Rotteblogg?

Post by Siv M »

joda wollf vi gjør det nok en gang :flau: :nottelling: må skjerpe oss

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: Rotteblogg?

Post by Anders Ruller'n »

wollf wrote:mener ikke å være stygg å og håper dere ikke tar det slik heller. en dere sklir litt ut nå i forrhold til adferd :flau:
Ser det der, tror jeg må lage en egen tråd. Men finner ikke helt ut hvordan og hvor :confused: Nybegynner!

Bella og Donna tar godt i mot kos i dag, lukker litt med øya å koser seg skikkelig.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Rotteblogg?

Post by Siv M »

åå så bra, vel du kan enten åpne en egen tråd på skravle tråden eller på bilde galleriet slik jeg har gjort. Spør moderator om dette, jeg åpnet en ny tråd hver gang jeg skulle legge ut bilder, så til slutt fikk jeg spørsmål fra moderator om jeg ville ha en egen tråd med eget navn på, da ble det sivsrotter :giggle: ville egentlig ha kalt den siv sin rotte blogg i stedet, når jeg tenker etter nå :giggle:

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: Rotteblogg?

Post by Anders Ruller'n »

Siv M wrote:åå så bra, vel du kan enten åpne en egen tråd på skravle tråden eller på bilde galleriet slik jeg har gjort. Spør moderator om dette, jeg åpnet en ny tråd hver gang jeg skulle legge ut bilder, så til slutt fikk jeg spørsmål fra moderator om jeg ville ha en egen tråd med eget navn på, da ble det sivsrotter :giggle: ville egentlig ha kalt den siv sin rotte blogg i stedet, når jeg tenker etter nå :giggle:
Har sendt moderator mld så vi får se hva som skjer :cheerful:

Post Reply