Presentasjonstråd

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: Presentasjonstråd

Post by Vicky »

Hei alle sammen :smile2: Var på tide jeg også fortalte litt om meg selv nå :jepp:

Jeg heter da Victoria, akkurat rukket å runde 25år :hmmm: (hvor ble åra av)
Er født og bosatt i Stavanger, ganske midt i mølja for å si det slik..
Født dyre elsker og har vel praktisert det meste opp gjennom. Hoved intr faller på hest, hund og selvfølgelig rotter!
Jeg har 2 døtre ( 1 1/2år og straks 5år) som gjør hverdagen travel, men meningsfull!

Nå i disse dager er jeg kun rotte eier, MEN elsker det !!! Har hatt disse dyrene i hus siden det året jeg ble 13, med unntak av tilsammen ca 17mnd.
Har pr dagsdato 10 gutter hjemme, samt 7 jenter. Og et uhellskull på 9. De er 3 uker i dag, og lager sannelig liv gitt ..hehe
Nye hjem er allerede funnet :cheer:

Jeg hadde aldri planer om avl, da jeg for det meste de siste åra har tatt over omplasseringsdyr.

Nå er saken slik at jeg ser et mål i å være med på utviklingen av disse dyrene, og ønsker å bidra med gode velutviklede kjæledyr.
Jeg setter min ære i å gjøre en god innsats.
Nå vil jeg bruke tid på vurderinger fremover og tenke fornuftig.
Mine totter er først å frem kjæledegger, men jeg ser muligheter for en bedre livsstandard enn det jeg har i dag.

Ellers har jeg vært bruker av forumet siden 2007, men pga min fullstendig data angst om umulig å lære opp, har jeg nå fått fingen ut og registrert meg.
Håper at hjemmside skal være oppe å gå innen september. (trenger bare litt hjelp) :cool:

Lilo.
Pinky
Posts: 26
Joined: 06 Aug 2012, 22:05
Location: Sandnes

Re: Presentasjonstråd

Post by Lilo. »

Heisann :) Jeg heter Vivian og er 36 år. Har vært endel innpå her tidligere, men hatt en pause fra rotter etter at mine siste gamlinger ble avlivet i desember 2008. Pausen varte i 3,5 år, og nå er yngstebarnet mitt 2 år, og jeg savnet rotter noe helt forferdelig, så i juni gikk jeg til innkjøp av 3 søte jenter som jeg fant i en Dyrego-butikk. 2 søstre og ei til, de var sammen i buret, så jeg tok med meg alle 3. Det er den beste ideen jeg har hatt på lenge, og både jeg og alle mine 4 barn forguder dem :)
Hilsen Vivian og 3 rottejenter :)

Treffes best på mail, da jeg har travle dager og ikke alltid ser innom her: vivianskaardal@live.no

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

En presentasjon

Post by Siv M »

Hei jeg fikk ikke lagt inn noe presentasjon i sofa kroken så jeg får gjøre det her :cheesy: Jeg heter siv har vært medlem her før i 2008 tror jeg det var, å har ikke hatt noen rotter på noen år, men har akkurat tatt til meg to rotte jenter på 1 år som heter My og Smurfine :cheer:
Jeg har bare hatt de i ett døgn så de er helt ferske her, å jobber nå med å få de trygge hos meg. Noe bilde skal jeg laste ned her men husker ikke hvordan man gjør det, så noe tips hadde vært snilt. :jepp:


Innlegget er flyttet fra "generellt" til "sofakroken".
Hilsne moderator.

Mashiem
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 27 Jul 2012, 23:56
Location: Oslo
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by Mashiem »

Hei alle sammen. Jeg heter Fredrik og er 38 år. Jeg bor sammen med samboeren min Therese (35), stesønnen min Yacob (9) og sønnen min Martin (5).

Vi har to rotter som vi overtok for to uker siden da en i huset de bodde i ble veldig allergisk. De to nøstene våre, Sniff og Snuse, er noen herlige vesner med mye personlighet og det virker som de kommer til å trives her.
Image
Image

Spesiellt Snuse er skvetten av seg og har hatt godt av å komme hit. Vi hadde besøk av de forrige eierne for to dager siden, og 10-åringen i familien hadde en ganske brutal måte å kose på.
Jeg har laget en liten rotteblogg hvor jeg legger ut bilder, statusoppdateringer og historier om dyrene våre. Der kan du også finne ut litt av bakgrunnshistorien til nøstene våre. stedet heter Rotteborgen.

I tillegg har vi ett familiemedlem til i huset, nemlig katten vår Tussi. Hun er ekstremt utekatt, og er ofte ute flere dager om gangen, spesiellt på sommerhalvåret. Så langt har hun vært litt nyskjerrig på buret og de rare tingene som beveger seg der inne, men ikke gjort noe forsøk på å ta seg inn. Men hun har likevel fått med seg noe, for hun er MYE mer kosen etter at de kom i hus, nesten som om hun er sjalu. ^_^

Image

Jeg beklager grusom bildekvalitet, men det eneste kameraet jeg har tilgjengelieg er på iPod Touchen min. :-/

Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Re: Presentasjonstråd

Post by Asterix »

Hei!

Jeg er nytt medlem i foreningen og på forumet :change: Jeg heter Astrid, er 32 år og bor i Oslo med mann og våre to jenter på 6 og 8. Ganske tilfeldig ble vi kastet inn i dette rotteeventyret da naboen, som er veterinær, foreslo (mest på tull) at vi kunne ta til oss noen rottebabyer kollegaen hennes hadde fått. Vi sa først nei, men begynte å tenke litt, lese litt... og dagen etter bestemte vi oss for å gjøre det likevel! Om 13 dager (her er det nedtelling...) får vi tre søte små dumbogutter; én rex og to med vanlig pels. Vi besøkte dem på fredag og dette var min absolutte favoritt, 2 1/2 uke gammel:

Image

Buret står klart, hengekøyer er sydd, lørdag skal vi til Enebakk for å hente mat kjøpt i Nettbutikken... Jeg gleder meg! Enn så lenge slår jeg tiden i hjel her inne på forumet :roflmao:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Presentasjonstråd

Post by mily »

Hei, mitt navn er Merethe jeg er 26 år bor i Skien/Porsgrunn med kjæresten min Aleksander, våre fire rotter og to katter. Har alltid vært glad i dyr, vokst opp med hund i barnevogna. Men har også hatt gullfisk, kanin, gås, katt og hund(er). Rotter er en ganske ny lidenskap, men var kjærlighet ved første blikk. Henta Sjarm & Lykke i mai i 2012 og Gnist & Glød i september 2012 så vi har snart hatt rotter et år.. fy som tia flyr.. Vi har også to katter Stripa & Gismo to bortskjemte gutter på fem og tre år. Rottene våre bor i et stort fuglebur, men de har også fått sitt eget rom som de kan løpe/klatre fritt rundt i siden de ikke er så glad i kattene våre.

Her er et bilde av Stripa & Gismo bilder av rottene ligger i bildegalleriet :roflmao:
Image
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

siljeelise
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 31 Jan 2013, 16:10
Kjønn: Kvinne
Location: Tananger

Re: Presentasjonstråd

Post by siljeelise »

Hei!
Jeg heter Silje Elise, er 22 år og har to søte hunnrotter som jeg fikk i august i fjor.
Jeg er fra Tananger og studerer for å bli førskolelærer. Jobbe for tiden som ringevikar for adecco og som helgevakt for stavanger friluftssenter.
Jeg har alltid vært interessert i dyr og har funnet ut at det funker ikke å leve uten noe dyr i huset:P
opp gjennom åra fra jeg var liten har jeg hatt kanin, hamster, marsvin og nå rotter, som jeg ser er helt utrolig sosiale og smarte dyr <3

Interessene mine er selfølgelig dyr, alt mellom rotte og hest, ta bilder, gå tur i fjell og natur, og slappe av med en god film=)
:rottehode:

Ullteppe
Pinky
Posts: 8
Joined: 09 Feb 2013, 23:53
Location: Trondheim

Ny her

Post by Ullteppe »

Da har jeg og samboer meldt oss inn her også. Vi har hatt mange rotter oppgjennom tiden, men nå har vi hatt et opphold på noen år. For noen dager siden fant vi to rottejenter på finn.no som skulle avlives om ingen kunne ta dem. Så vi tok dem :cheerful: De er langt fra tamme enda, men veldig nysgjerrige og skjønne begge to. Navnene kom vi fram til for noen minutter siden, Fersken og Multe :cheesy:

Utrolig godt å ha rotter i hus igjen. En av grunnene til oppholdet har vært at vi har hatt ilder, nå har vi igjen ei ilderfrøken som begynner å dra på årene, så da fant vi ut at det kunne passe fint nå. Vi har også hunder og katter. Rottene står avsperret fra resten av dyrene, da jeg ikke tørr risikere noe som helst.

Ellers håper vi på å få tak i et mye større bur, evt bygge selv på sikt^^ Men inntil videre kjøpte vi det største vi fant, da buret de kom med var altfor lite for rotter. Bilder får komme litt etterhvert, når medlemsskapet er registrert, så vi får presentert oss også :cheerful:
*Fersken, Multe, Morell, Ananas og Papaya*

Ninnin
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 27 Dec 2012, 22:02
Location: Drammen

Re: Presentasjonstråd

Post by Ninnin »

Da var det på tide med presentasjon her. Endelig medlem :cheerful:

Jeg heter Eline, er 30 år gammel og bor i Drammen med samboer og to barn, en gutt på 10 og ei jente på 9.

Etter mye bønner om kjæledyr fra barna og ikke minst meg, gikk samboeren med på at vi kunne få dyr. Da ble det såklart rotter, og to små nydelige jentebebiser på 7 uker kom til oss i romjula. Barna fikk lov til å gi de navn, så da ble det Janni og Pippi.

De er noen skikkelige sjarmører, og det er artig å se hvor forskjellige personligheter de har. Janni er veldig frempå og har selvtillit til tusen, mens Pippi er mer av den forsiktige og bedagelige typen.

Janni piler rundt og er i hundre, mens hun prøver å hoppe opp steder hun vet ikke går, mange ganger på rad. Hun er enten litt dum, eller bare veldig iherdig!
Pippi undersøker ting nøye, og prøver seg forsiktig fram, går det ikke med en gang så gir hun opp og legger seg og slapper av istedet.


Det er veldig gøy å se hvordan de blir mer og mer tøffe for hver dag som går. I begynnelsen var det ikke snakk om å komme ut av genseren, men nå er de ute på null komma svisj med en gang vi kommer opp på lekerommet. Da er det ut og undersøke alt nøye, og opp på skulderen å snuse meg i øret.

Det skulle være barnas rotter, men egentlig er de mest mine... hehe noe jeg visste godt før vi gikk til skrittet å få de.
Og som jeg duller med dem altså :dån:

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Presentasjonstråd

Post by Sandratravolta »

Tenkte jeg skulle presentere meg her jeg også, har vært inne på forumet en liten stund og ble medlem nå etter nyttår. Heter Sandra Elise, er 23 år, opprinnelig fra Hamar men bor i Oslo med 4 gutterotter og en jentehamster som heter Guri, og i mai flytter kjæresten min inn og da skal jeg kanskje begynne med omplassering av rotter.

Jeg bruker MYE tid, penger og energi på rottene, de er ute nesten hele dagen hvis jeg har ork til å være våken sammen med dem og hvis jeg er hjemme, men de er veldig glad i å sove inni buret sitt også, for de har jo så mange hengekøyer. Jeg startet med én rotte, en fin dumbo som heter Esel, siden jeg reiste frem og tilbake Oslo-Trondheim, han var med meg over alt og satt fint på plass i skjerfet eller genseren min hele togturen. Men etter noen måneder så syns jeg litt synd på han, og det var litt slitsomt å ta han med meg hver gang jeg skulle på overnattingsbesøk til noen venninner, så da kjøpte jeg meg Vincent, en husky, og så skulle jeg egentlig få en black eyed siamese fra Vitania, men den døde, så da kjøpte jeg meg Onkel, en blå Dumbo. Og så kom jeg over en brun og hvit hooded i en dyrebutikk som var alene, så da ble Snus med meg hjem!

Esel (etter Eselet i Shrek) er sjukt mammadalt, han har blitt litt mer modig i det siste og kan hilse på andre folk uten å springe tilbake til meg, men hvis han merker at jeg forlater sofaen så står han og speider etter meg til jeg kommer tilbake og klatrer oppå meg for å passe på at jeg ikke skal gå noe sted uten han igjen. Vincent (Fra Tim Burtons kortfilm om Vincent Malloy) har alltid vært både klagete og eventyrlysten, har ikke vært så glad i å bli plukket opp men det ble bedre en god stund, helt til han begynte å bølle med alt og alle, så han mister ballene sine nå på fredag, fordi jeg har så vondt av han der han står som alenerotte, og det blir helt kaos i flokken hvis han slippes ut. Onkel er utrolig nysgjerrig og alle som kommer på besøk liker han best, men det er nok fordi han er så pen, og det er han jo. men han har nok litt kroniske luftveisplager så han nyser en del, men er i knallform ellers, alltid veldig aktiv. Snus er litt sjenert og skvetten, og en stund ble han mobbet av Vincent så han har vært veldig vanskelig, men nå som Vincent er alene i et bur så har Snus virkelig blomstret, han kommer bort til meg mer og mer og klatrer oppå meg og vil ha kos inni buret.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Lillefrosk
Pinky
Posts: 10
Joined: 10 Feb 2013, 13:11
Location: Trondheim

Re: Presentasjonstråd

Post by Lillefrosk »

Heihei! Jeg heter Caroline, 87 modell og fra Trondheim. Min første rotte fikk jeg i 2002 (tror jeg). Ikke lenge etter vokste flokken sakte med sikkert :ratgreen: Gjennom årene har jeg hatt dyr av alle slag. Om jeg skal ramse opp alle dyrene jeg har hatt, kommer det til å ta hele dagen tror jeg :blrp:

Jeg er samboer med Ullteppe her inne, og pr dags dato har vi fem rotter, to hunder, fire katter, en ilder og noen fisk. En herlig gjeng alle sammen :dån: Så, den største interessen kan jeg vel si er dyr! Er også veldig glad i fotografering, og har drevet på litt med dette på hobbybasis. Har fremdeles lang vei å gå! Skal prøve å få tatt noen nye bilder av rottetuttene å legge inn senere :smile2:
Heldig eier av Fersken, Multe, Morell, Ananas og Papaya!

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Presentasjonstråd

Post by Milla »

Jeg har ikke vært flink og presentert meg... Vært en liten stund her nå, så er vel på tide.

Mitt navn er Camilla, 24 år (88-modell) og bor i Drammen sammen med samboer Vegard.

Jeg "skylder" på mine foreldre for at jeg er såå glad i rotter. Etter utallige historier om deres rotte James, som du hadde før jeg ble født. Så ba både jeg og lillebror på våre knær om å få en vi også. En dag så dukket pappa opp med et lite bur, skjønte ikke hvorfor han kom med et bur, kaninen hadde jo et stort og fint bur. Det var ikke før spørsmålet kom at jeg la merke til ei lita rottejente som satt på skuldra hans :giggle: Josefine var ankommet, og jeg ble frelst!

Jeg sa alltid at jeg skulle ha rotter når jeg forlot redet(mamma ville ikke ha flere dyr :trist: ). Så en uke etter at jeg hadde flyttet ut, så kom jeg over to veldig søte søstre i en dyrebutikk, vips så var det to rotter i leiligheten, ZaHaDum og Kosh. Samboer ble advart at han bare måtte finne seg i at jeg skulle ha rotter når vi flyttet sammen :giggle: . Han var litt skeptisk, men har senere oppdaget hvor herlige vesener de er, og er veldig glad i rottene.

Per i dag har vi Luthien(søster Varia døde 2 mnd siden), Luna, Witney og Queen Latifah.. En herlig liten gjeng! :cheer:
Bilder av gjengen ligger her:
viewtopic.php?f=15&t=14928
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

ovse
Pinky
Posts: 8
Joined: 30 Apr 2013, 10:21
Location: Oslo

Re: Presentasjonstråd

Post by ovse »

Hei,

Jeg meldte meg inn bare for noen uker siden - helt fersk.

Jeg er en gutt på 24 år fra Oslo. Har hatt rotter i noen få år, og trives veldig godt sammen med mine to nåværende hunner - Åse og Gro.

Det blir hyggelig å bli bedre kjent med dere.
I buret: Tre hunner - to fra omplassering, èn fra Navistars Bilmerker.
Utenfor buret: Tre hanner.

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Presentasjonstråd

Post by Maria Bee »

Det er jo en stund siden jeg meldte meg inn her, men jeg har jo helt glemt å introdusere meg selv! Jeg heter da Maria, 21 år fra Husnes, men flyttet til Haugesund for 3 år siden. Jeg er utdannet billakkerer å jobber på Toyota Haugesund. Jeg holder da til på Frakkagjerd sammen med samboeren min og to rottetroll :smile: Ducati var jo den store dronningen i slottet, men hun sovnet stille inn, og hoppet over regnbuebroen for en stund siden :trist2: men vi 4 holder nå fortet oppe for henne, og vi trives ganske så godt :cheerful:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

maling
Pinky
Posts: 27
Joined: 23 Jun 2013, 03:21
Kjønn: Kvinne
Location: Porsgrunn

Re: Presentasjonstråd

Post by maling »

På tide med en liten introduksjon fra meg og, kanskje! :cheerful:

Jeg heter Malin og bor i Porsgrunn i Telemark, sammen med mannen min og våre 6 rottebarn, Harry, Ron og Sirius på 5 måneder, og Medusa, Medea og Eyr på snart 2,5 år!
Jeg flyttet forholdsvis nylig hjem til Norge igjen fra London, etter et 2,5 års opphold der i forbindelse med studier (foto). Dessverre ble jeg veldig syk etter en stund, og fant til slutt ut av at jeg måtte flytte ut av landet og avslutte studiene på grunn av kronisk sykdom. Klimaet, smogen og muggen i husene i London tok rett og slett knekken på luftveiene mine en periode :sneak:
Men nå som jeg har vært tilbake i Norge et par måneder er jeg infeksjonsfri og (forhåpentligvis) på bedringens vei :cheerful:

Jeg jobber for tiden på Kunsthall Grenland, et nyåpnet galleri i Porsgrunn, hvor jeg jobber fulltid i sommerferien og prosjektbasert fra høsten av.
I august begynner jeg også å studere igjen, denne gangen nettbasert digital mediedesign, og gleder meg til det.

Sånn bortsett fra rottehold liker jeg å holde på med kunst av ulike slag, foto, design, musikk og jeg elsker å lage (vegan)mat :cheerful:
Snart får vi også et nytt vesen i hus, en nydelig liten italiensk mynde, og vi er kjempespente og gleder oss masse!
Harry& Ron.

R.I.P. Sirius, Eyr, Medusa, Medea, Frøya & Lydia.

Post Reply