Har brukt å ha biostrø/pellets i do kassa til rottene og i går kveld ble var det brått og uventet tomt i posen Hadde ikke sjekket at det var så lite igjen..
Har vært på sammtlige dyrebutikker i dag og alle plassene hadde bare spon inne..
Lurer på hva jeg kan bruke isteden for..Stinker i den ene kassa jeg ikke fikk skiftet på i går og påska er lang....Tar jo iallefall et par daga etter påske før nye varer kommer inn vil jeg tru..
Usj...Har ikke særlig lyst å sitte hjemme i påska med stinkende bur nei..
Hvis du ikke fåt tak i annet så bruk det du finner. Det er tross alt bedre enn at hele huset stinker og rottene må gå i skitne bur. Avispapir går an, men lukter fort/må skiftes ofte. Spon som du får kjøpt i matbutikken går an hvis det er snakk om en sjelden gang. En rotte med frisk lever klarer fint å kvitte seg med de eventuelle stoffer den måtte få i seg ved bruk av spon som et engangstilfelle, så snart du skifter over til noe annet.
Hei
Jeg har oppdaget at Felleskjøpet har et helt ok kjæledyrstrø.
Pelletert sagflis, relativt billig. Ok hvis man mangler bedre alternativer.
Med litt avispapir på toppen, blir det riktig bra egentlig. Men når det er sagt, må det nevnes at dette er ikke varmebehandlet så vidt jeg vet, slik at det bør nok ikke brukes hele tiden.
mvh Julie