Bella&Donna

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Bella&Donna

Post by Anders Ruller'n »

Hei, tenkte jeg skulle skrive hvordan det gikk med jentene mine Bella og Donna.

Jentene mine lever det gode liv, nå er det rundt over en to uker siden vi fikk de, bella som er tøffa sjæl er selskapsjuk og nyskjerrig. Donna begynner og komme for snuse litt her og der fjeset men hun synes det er litt skummelt når vi prater, hvor bella synes det er bare morsomt å være overalt og utforske(Tenker jeg ville følt det samme vis jeg har levd starten av mitt liv bare i bur). Vi har tibetansk spaniel på besøk som er den mest bedagelige hunden jeg kjenner, men pga av dette er deres første møte med hund og den eneste de mest sannsynlig får møte så lar jeg de komme til hunden på deres premisser(jeg holder hunden og passer på), hvorav bella synes ikke dette er skummelt men fryktelig gøy å springe fram å tilbake og snuse på henne. Donna derimot holder seg ett par 10 cm unna.

Jeg skal bli medlem løpet av uka, så gleder meg til å kunne skrive på andre tråder og lage min egen "rotteblog" kanskje jeg forstår hvordan jeg legger til bilder etterhvert lgså :glise:

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: Bella&Donna

Post by Anders Ruller'n »

Jeg lurer på hvordan og når jeg kan begynne å lære de triks. Noen tips?

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Bella&Donna

Post by Matmor »

Adyssa (tidligere medlem av forumet og oppdretter) lærte en rotteunge til å hoppe gjennom ringer før den var 5 uker gammel, så det er ikke for tidlig å begynne nå :smile: Hvis du søker på klikkertrening her inne finner du en del tips.

Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Re: Bella&Donna

Post by Asterix »

På Youtube ligger det også mange inspirerende videoer hvor du kan få ideer.

Min ene rotte var en rakker til å snurre rundt og rundt og å hoppe gjennom et hinder før han var to måneder. Han er fortsatt litt propell og ukonsentrert, da... Men det er bare å starte! :cheerful:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Moderator
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 09 Feb 2012, 20:02

Re: Bella&Donna

Post by Moderator »

Tråden er blitt flyttet til rett katagori
Klager på moderering kan sendes til ntf@tamrotter.com. Henvendelser på PM vil ikke bli besvart.

Post Reply