Presentasjonstråd

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Ullteppe
Pinky
Sted: Trondheim

Ny her

Legg innav Ullteppe » 10 feb 2013, 15:04

Da har jeg og samboer meldt oss inn her også. Vi har hatt mange rotter oppgjennom tiden, men nå har vi hatt et opphold på noen år. For noen dager siden fant vi to rottejenter på finn.no som skulle avlives om ingen kunne ta dem. Så vi tok dem :cheerful: De er langt fra tamme enda, men veldig nysgjerrige og skjønne begge to. Navnene kom vi fram til for noen minutter siden, Fersken og Multe :cheesy:

Utrolig godt å ha rotter i hus igjen. En av grunnene til oppholdet har vært at vi har hatt ilder, nå har vi igjen ei ilderfrøken som begynner å dra på årene, så da fant vi ut at det kunne passe fint nå. Vi har også hunder og katter. Rottene står avsperret fra resten av dyrene, da jeg ikke tørr risikere noe som helst.

Ellers håper vi på å få tak i et mye større bur, evt bygge selv på sikt^^ Men inntil videre kjøpte vi det største vi fant, da buret de kom med var altfor lite for rotter. Bilder får komme litt etterhvert, når medlemsskapet er registrert, så vi får presentert oss også :cheerful:
*Fersken, Multe, Morell, Ananas og Papaya*

Siv M
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne
Sted: Halden

Re: Ny her

Legg innav Siv M » 10 feb 2013, 15:17

Ullteppe skrev:Da har jeg og samboer meldt oss inn her også. Vi har hatt mange rotter oppgjennom tiden, men nå har vi hatt et opphold på noen år. For noen dager siden fant vi to rottejenter på finn.no som skulle avlives om ingen kunne ta dem. Så vi tok dem :cheerful: De er langt fra tamme enda, men veldig nysgjerrige og skjønne begge to. Navnene kom vi fram til for noen minutter siden, Fersken og Multe :cheesy:

Utrolig godt å ha rotter i hus igjen. En av grunnene til oppholdet har vært at vi har hatt ilder, nå har vi igjen ei ilderfrøken som begynner å dra på årene, så da fant vi ut at det kunne passe fint nå. Vi har også hunder og katter. Rottene står avsperret fra resten av dyrene, da jeg ikke tørr risikere noe som helst.

Ellers håper vi på å få tak i et mye større bur, evt bygge selv på sikt^^ Men inntil videre kjøpte vi det største vi fant, da buret de kom med var altfor lite for rotter. Bilder får komme litt etterhvert, når medlemsskapet er registrert, så vi får presentert oss også :cheerful:

Velkommen :cheer: gleder meg til å se bildene av fersken og multe :bounce: jeg har også reddet to rotter fra finn .no i fjor høst :cheerful:

Crazyratlady
Stjeler søppel

Legg innav Crazyratlady » 10 feb 2013, 15:21

Hei og velkommen, til et koselig forum! Så snilt av dere å redde de små :cheer: Gleder meg til å se bilder av de :boing:
Er lurt å ha de adskilte ja, vi har også katter og det kan fort skje uhell om man ikke tar fårhådsregler så best å være på den sikre siden. Men artig med forskjellige dyr da :) Hvilket bur er det dere har nå da? Så heldige rotter som kanskje skal få hjemmelaga bur :cheerful:

Brukeravatar
Asterix
Omegarotte
Sted: Oslo

Legg innav Asterix » 10 feb 2013, 15:45

Velkommen! Så flott at dere skal gi dem et nytt hjem :cheer:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

HildeT
Markeringsbehov
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Legg innav HildeT » 10 feb 2013, 17:03

Velkommen hit :cheerful:

Søte navn på rottene deres og jeg gleder meg til å se bilder :cheerful:

Brukeravatar
Titovn
Markeringsbehov
Sted: Vestfold
Kontakt:

Legg innav Titovn » 10 feb 2013, 17:50

Hei og velkommen hit! Fantastisk at dere tok til dere bartene :party: Vi har selv andre dyr, som hunder, katt og altfor mange kaniner :giggle: Gleder meg til å høre mer om dere og se bilder! :boing:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Brukeravatar
siljeelise
Sover i do
Sted: Tananger

Re: Presentasjonstråd

Legg innav siljeelise » 12 feb 2013, 18:03

Tusen takk=)
Ja har allerede nesten alt for mange bilder av de to trolla. må bare få bildene i mindre format slik at jeg greier å få lastet dem ned her=)

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 12 feb 2013, 18:11

photobucket er kjekk å ha :wink:

Brukeravatar
Ninnin
Stjeler mat
Sted: Drammen

Legg innav Ninnin » 13 feb 2013, 10:48

Da var det på tide med presentasjon her. Endelig medlem :cheerful:

Jeg heter Eline, er 30 år gammel og bor i Drammen med samboer og to barn, en gutt på 10 og ei jente på 9.

Etter mye bønner om kjæledyr fra barna og ikke minst meg, gikk samboeren med på at vi kunne få dyr. Da ble det såklart rotter, og to små nydelige jentebebiser på 7 uker kom til oss i romjula. Barna fikk lov til å gi de navn, så da ble det Janni og Pippi.

Dette er tatt ikke så lenge etter at de kom

rotter.jpg
Meget skeptisk til blitz...
rotter.jpg (69.78 kiB) Vist 1721 ganger

De er noen skikkelige sjarmører, og det er artig å se hvor forskjellige personligheter de har. Janni er veldig frempå og har selvtillit til tusen, mens Pippi er mer av den forsiktige og bedagelige typen.

Janni piler rundt og er i hundre, mens hun prøver å hoppe opp steder hun vet ikke går, mange ganger på rad. Hun er enten litt dum, eller bare veldig iherdig!

janni.jpg
Janni i farta

Pippi undersøker ting nøye, og prøver seg forsiktig fram, går det ikke med en gang så gir hun opp og legger seg og slapper av istedet.

pippi.jpg
Pippi på tur

Det er veldig gøy å se hvordan de blir mer og mer tøffe for hver dag som går. I begynnelsen var det ikke snakk om å komme ut av genseren, men nå er de ute på null komma svisj med en gang vi kommer opp på lekerommet. Da er det ut og undersøke alt nøye, og opp på skulderen å snuse meg i øret.

Det skulle være barnas rotter, men egentlig er de mest mine... hehe noe jeg visste godt før vi gikk til skrittet å få de.
Og som jeg duller med dem altså :dån:

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 13 feb 2013, 10:57

velkommen :cheer: for noen vakre små jenter du har :kisses:

Brukeravatar
Milla
River avispapir

Legg innav Milla » 13 feb 2013, 11:52

Så nyydelige jenter!! :kisses:
Morsomt at det er flere fra Drammen her :D
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Brukeravatar
tantepose
Gammelrotte
Sted: møreogromsdal
Kontakt:

Legg innav tantepose » 13 feb 2013, 16:57

Veldig fine møss! :aww: :kisses:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Brukeravatar
Ninnin
Stjeler mat

Legg innav Ninnin » 13 feb 2013, 17:38

Takk takk, jeg synes de er helt nydelige, og tenker allerede tanken å få flere i flokken. Må nok få sambo litt på gli først altså :giggle:

Har sett på bilder her inne, og det er supermange herlige rotter her!

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 13 feb 2013, 17:40

Alle begynner med 2, til de har blitt hekta å da øker de med fler :giggle: jeg har økt med 2 til å synes 4 er akkurat passe antall ved tanke på at de må passes på når de er ute å veterinær besøk er dyrt :bleh: :cheerful:

Brukeravatar
Asterix
Omegarotte
Sted: Oslo

Legg innav Asterix » 13 feb 2013, 19:08

Velkommen Ninnin! Nydelige jenter :cheerful:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Gå tilbake til «Sofakroken»