Vet noen av dere hvor jeg kan få kjøpt en slik rotte?
jeg og samboeren min ønsker å øke rottebestanden her i huset og ville gjerne hatt en dobbelrex?
Hvor kan jeg få tak i en slik og hva er prisen??
dobbelrex?
Moderator: Moderatorer
Dobbel-rex er ikke så vanlig i norge , pga at de ikke er noe særlig og avle på pga sykdommer, som Julie sa .
Men man får dobbelt rex av og pare to rex rotter , så nødvendigvis er det ikke mødrene som er så dårlige . Da mødrene ikke må være dobbelt-rex for at ungene skal bli dobbelt rex.
Dobbelt-rex kan du få tak i hos oppdrettere , men jeg tror nok at du må importere fra danmark eller sverige .Siden ingen "kjente" oppdrettere i norge avler på den varianten . Kjøper du fra en særiøs oppdretter kan du være sikker på at du får en frisk og fin dobbelt-rex .¨
Hvis du skal importere varierer det nok fra 1000-3000 kr ,avhenger litt av om stendighetene osv ... Men bare en dobbelt-rex rotte koster nok fra 150 -300 kr avhenger av hvor du kjøper den . Men du kan alltids finne en i i en dyrebutikk . Men hvordan kan du være sikker på at den er frisk og snill ? hvis du kjøper fra dyrebutikk .....
Men man får dobbelt rex av og pare to rex rotter , så nødvendigvis er det ikke mødrene som er så dårlige . Da mødrene ikke må være dobbelt-rex for at ungene skal bli dobbelt rex.
Dobbelt-rex kan du få tak i hos oppdrettere , men jeg tror nok at du må importere fra danmark eller sverige .Siden ingen "kjente" oppdrettere i norge avler på den varianten . Kjøper du fra en særiøs oppdretter kan du være sikker på at du får en frisk og fin dobbelt-rex .¨
Hvis du skal importere varierer det nok fra 1000-3000 kr ,avhenger litt av om stendighetene osv ... Men bare en dobbelt-rex rotte koster nok fra 150 -300 kr avhenger av hvor du kjøper den . Men du kan alltids finne en i i en dyrebutikk . Men hvordan kan du være sikker på at den er frisk og snill ? hvis du kjøper fra dyrebutikk .....
Dere tenker på hårløse. Det er ikke dobbelrex. Men, det er litt tvil om dobbelrex også, da det kan synes som om en god del av disse får inngrodde hår. Men NTF har ennå ikke vurdert om det er grunn nok til å anbefale/ikke anbefale avl på dem. Det vil isåfall også berøre alminnelig rex (samme gener).
Dette er jo en sannhet med store modifikasjoner. Ingen seriøse oppdrettere gir noen garantier på rottene sine.Kjøper du fra en særiøs oppdretter kan du være sikker på at du får en frisk og fin dobbelt-rex
Jeg har den skønneste dobbeltrex, de er heldigvis ikke så dyre i Danmark, eller svære at få fat i
Calebros har det lækreste temperament, og har heller aldrig været syg, og så er han endda fra en dyrehandel 

Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk
www.tamrotten.dk