skryt til dyrebutikk

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

skryt til dyrebutikk

Post by wollf »

i dag var jeg og tonje lenore innom tropehagen på bystasjonen. de hadde flere hun rotter og en ensom gutt der.
alle rottene virket sosiale og fornøyde.
vi snakket med damen i kassen som spurte etter råd. de hadde medisinert hannen for lvi. han fikk vibranord etter råd fra tonje på tam alna. de brukte henne da dyrene der var syke. hannen laget enda lyd og hun virket oppriktig beskymmret for han. det var ikke mye, men hun ville ikke selge han før han var helt .
det er viktig å sette i perspektiv at faktisk noen dyrebutikker vikrelig bryr seg om dyrene. tropehagen har strenge regler for dyrehold og jeg har et generellt godt inntrykk av dem, da særlig denne butikken. hunden til eieren er med på jobb hver dag. og de blir kjempe glade for tips og råd om dyrene sine. rottene er med på skulder tur hver morgen da de åpner og teller kassen ol.

ville bare si at selv om det skrives mye negativt om dyrebutikker her inne, så er det ikke slik at vi skal lukke øynene for de som faktisk gjør det bra

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: skryt til dyrebutikk

Post by Anniken.HH »

slenger meg på her, bra inch og ha en skryte-tråd for dyrebutikker også, ettersom det blir veldig mye sirkulering rundt de ''uansvarlige butikkene''
ofte er det jo sånn at skandalene skriker høyest :(

Buddy i sandefjord imponerte meg.
De to yngste guttene mine var kjøpt der, og var veldig syke.
Jeg stakk innom, og de tok imot råd, kontaktet vet for å spørre om råd og virket oppriktig bekymret for guttene :)
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: skryt til dyrebutikk

Post by Milla »

Bra å kunne skryte litt av de dyrebutikken som faktisk gjør en god jobb.
Buddy på Gulskogen er ganske flinke, og har vært veldig åpen for informasjon og tar dette til seg.

Tam Zoo/tropehagen på Liertoppen har en ganske flott dyrepark, og mye utvalg i selve butikken. De har ikke hatt rotter når jeg har vært der, men var ganske imponert over hvordan de holdt dyrene sin der. Kaninene hadde en svær lekebinge! De litt større fuglene hadde stoore bur...
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: skryt til dyrebutikk

Post by Siv M »

jeg var jo å leverte brosjyrer på tropehagen her i Halden sammen med visitt kort, å hun tok i mot alt jeg leverte til dem der :smile: hun var faktisk glad for å få dem :happy: jeg sa jeg var fra dette forumet å hun hadde ikke noe i mot det eller oss virket det som.

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by Sandratravolta »

Jeg blir så glad når dyrebutikker får skryt, men blir oppriktig lei meg når folk som driver dyrebutikk gjør det på en uansvarlig måte. De er jo faktisk ikke nødt til å selge levende dyr.. Jeg har arbeidspraksis på tropehagen linderud, og når jeg er der så får dyrene masse oppmerksomhet og kos. Selvfølgelig er det litt vanskelig å få gjort det hver dag, men når det er burvask løper kaninene fritt i fire timer, og rottejentene får masse oppmerksomhet og hjemmelagde hengekøyer, og så lar jeg kunder få hilse på de så ofte som mulig så de skal bli vant til andre folk enn vi som jobber der. Syns det er viktig å bry seg når man har en sånn jobb.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

FlyasS
Pinky
Posts: 10
Joined: 11 Apr 2013, 17:05

Re: skryt til dyrebutikk

Post by FlyasS »

Åhh Fet tråd! min mulighet til å nevne Dyrebutikken på Amfi sentrum sarpsborg (ved bussterminalen ) .
Har handla der mye, har til og med solgt en pappegøye til dem en gang (De var andre eiere da), men de nye eierne er kjempeflinke. spessiellt flinke med fugler da tror jeg.
De har jo arva en del av de fuglene som var der av den forrige eieren men ser allerede att bla. nymfe-parakittene begynner å nyte godt av innsatsen.

Kjøpte en Caique av dem nå nettopp, morsom opplevelse egentlig. De vet hva jeg vil ha uten att jeg egentlig vet det selv:) Rottene der er jo også selfølgeligvis godt ivaretatt. Jeg har ikke kjøpt rotte der noengang da, men har sett stellet å timeplanen for håndtering og oppmerksomhet og liker det jeg ser :)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by tantepose »

Trist å høre at fugler går i arv. :trist:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by wollf »

Jeg vet lite om fugl. Men vet at rotter som får kull i butikken og står med hannen ikke er lurt. Om rottene har det bra elkers vet jeg ikke. Men akkurat det var ikke et sjakk trekk av dem

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by Sandratravolta »

Vet at enkelte butikker kan ta inn fugler på grunn av at de lever så lenge, en nymfeparakitt kan f.eks. leve i 20 år, og grå jacko og sånn fargerik, stor papegøye kan vel leve i 80-120 år, så med mindre de er testamentert bort privat så er det vel greit å ha et sted å være. Er vanlig at papegøyer går i arv hvert fall. Og de kan SIKKERT være flinke med fugler, men at de er flinke med rotter er det jo veldig klart at de ikke er, etter hva jeg har lest.

En ting er at leverandørene kan sende hunn- og hanndyr sammen, og da har "skaden" allerede skjedd ved ankomst til butikken, det skjedde med noen mus vi fikk inn, men da må man bare gjøre det beste ut av det. Men når dyret har kommet til butikken så MÅ man jo skille dyrene. Og hvis det kommer unger så må man jo i det minste lese seg opp på hva man skal gjøre med de!!

Det er aldri ideelt for et dyr å være i butikk, men en butikk har både utstyr og burde ha informasjon nok om dyret til at de kan la de ha det så bra som mulig den tiden de er der, hvis de faktisk velger å selge levende dyr.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by tantepose »

Tar de inn fugler som skal leve i butikken,ikke selges?
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by Sandratravolta »

Jeg vet ikke hvordan det er rundt omkring på butikker, men vet at Buddy i storgata i Oslo har et par fugler som bor i butikken. Og et par som er arvet og som skal selges videre. Men den ene som bor der har veldig god plass da! Er et eget rom som er nesten like stort som et slags bakrom. Men det er den ene butikken da. Der jeg jobber tar de ikke inn dyr i det hele tatt, men sjefen min eier en annen butikk og der eier han den ene papegøyen som bor der fast.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: skryt til dyrebutikk

Post by Siv M »

I Tam butikken i Fredrikstad har de en stor flott Ara gutt som heter viktor, han bor inne i butikken å har en egen plass ute i kjempe stort bur ute i selve butikken , vet ikke hva de gjør med han etter stenge tid, jeg har klødd han bak i nakken å pratet med han hver gang jeg har vert der, jeg har eid papegøye selv.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: skryt til dyrebutikk

Post by Marit Fosen »

Disse fuglene som bor i butikkene, blir tatt hjem i helgene, eller sitter de alene fra stengetid lørdag til mandag morgen?
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: skryt til dyrebutikk

Post by tantepose »

Jeg synes ikke disse "kundemagnetene" er greit.Dette er smarte fugler som blir ganske gamle,og dette er et helt uakseptabelt liv. :sadpace:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: skryt til dyrebutikk

Post by Marit Fosen »

tantepose wrote:Jeg synes ikke disse "kundemagnetene" er greit.Dette er smarte fugler som blir ganske gamle,og dette er et helt uakseptabelt liv. :sadpace:
Det synes ikke jeg heller :trist2: Hvorfor denne lovprisingen av dyrebutikker? Ingen av dere som kalles seriøse oppdrettere leverer dyr til butikkene? Hvordan en enn snur og vender på det, er dyr i butikk en uting som må bort.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Post Reply