Presentasjonstråd

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Crazyratlady
Stjeler søppel
Kjønn: Kvinne

Re: Presentasjonstråd

Legg innav Crazyratlady » 13 feb 2013, 20:08

Velkommen skal du være, og supersøte jenter du har :cheerful:

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 04 mar 2013, 23:49

Tenkte jeg skulle presentere meg her jeg også, har vært inne på forumet en liten stund og ble medlem nå etter nyttår. Heter Sandra Elise, er 23 år, opprinnelig fra Hamar men bor i Oslo med 4 gutterotter og en jentehamster som heter Guri, og i mai flytter kjæresten min inn og da skal jeg kanskje begynne med omplassering av rotter.

Jeg bruker MYE tid, penger og energi på rottene, de er ute nesten hele dagen hvis jeg har ork til å være våken sammen med dem og hvis jeg er hjemme, men de er veldig glad i å sove inni buret sitt også, for de har jo så mange hengekøyer. Jeg startet med én rotte, en fin dumbo som heter Esel, siden jeg reiste frem og tilbake Oslo-Trondheim, han var med meg over alt og satt fint på plass i skjerfet eller genseren min hele togturen. Men etter noen måneder så syns jeg litt synd på han, og det var litt slitsomt å ta han med meg hver gang jeg skulle på overnattingsbesøk til noen venninner, så da kjøpte jeg meg Vincent, en husky, og så skulle jeg egentlig få en black eyed siamese fra Vitania, men den døde, så da kjøpte jeg meg Onkel, en blå Dumbo. Og så kom jeg over en brun og hvit hooded i en dyrebutikk som var alene, så da ble Snus med meg hjem!

Esel (etter Eselet i Shrek) er sjukt mammadalt, han har blitt litt mer modig i det siste og kan hilse på andre folk uten å springe tilbake til meg, men hvis han merker at jeg forlater sofaen så står han og speider etter meg til jeg kommer tilbake og klatrer oppå meg for å passe på at jeg ikke skal gå noe sted uten han igjen. Vincent (Fra Tim Burtons kortfilm om Vincent Malloy) har alltid vært både klagete og eventyrlysten, har ikke vært så glad i å bli plukket opp men det ble bedre en god stund, helt til han begynte å bølle med alt og alle, så han mister ballene sine nå på fredag, fordi jeg har så vondt av han der han står som alenerotte, og det blir helt kaos i flokken hvis han slippes ut. Onkel er utrolig nysgjerrig og alle som kommer på besøk liker han best, men det er nok fordi han er så pen, og det er han jo. men han har nok litt kroniske luftveisplager så han nyser en del, men er i knallform ellers, alltid veldig aktiv. Snus er litt sjenert og skvetten, og en stund ble han mobbet av Vincent så han har vært veldig vanskelig, men nå som Vincent er alene i et bur så har Snus virkelig blomstret, han kommer bort til meg mer og mer og klatrer oppå meg og vil ha kos inni buret.

Bilde
BabyEsel

Bilde
Esel og Vincent, første møte

Bilde
Onkel

Bilde
Onkel elsker tyggebein

Bilde
Lekeplassen utenfor buret, blir nok større etter hvert!

Har ikke noe bilde av Snus desverre:( han er litt kamerasky
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Brukeravatar
Milla
River avispapir
Sted: Drammen

Legg innav Milla » 05 mar 2013, 00:01

Velkommen! Nydelig rotter og for fantastisk lekeplass de har!! :narr:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Sted: Halden

Legg innav Siv M » 05 mar 2013, 00:05

Velkommen :cheer: kjempe fine rotter har du å en flott leke plass :cheerful:

Crazyratlady
Stjeler søppel

Legg innav Crazyratlady » 05 mar 2013, 00:48

Velkommen! Det både høres ut og ser ut som rottene dine har det bra :cheerful: Og fine er de :lovey:

Brukeravatar
Asterix
Omegarotte

Legg innav Asterix » 05 mar 2013, 09:33

Velkommen :cheer:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Brukeravatar
Lillefrosk
Pinky
Sted: Trondheim

Legg innav Lillefrosk » 23 apr 2013, 16:19

Heihei! Jeg heter Caroline, 87 modell og fra Trondheim. Min første rotte fikk jeg i 2002 (tror jeg). Ikke lenge etter vokste flokken sakte med sikkert :ratgreen: Gjennom årene har jeg hatt dyr av alle slag. Om jeg skal ramse opp alle dyrene jeg har hatt, kommer det til å ta hele dagen tror jeg :blrp:

Jeg er samboer med Ullteppe her inne, og pr dags dato har vi fem rotter, to hunder, fire katter, en ilder og noen fisk. En herlig gjeng alle sammen :dån: Så, den største interessen kan jeg vel si er dyr! Er også veldig glad i fotografering, og har drevet på litt med dette på hobbybasis. Har fremdeles lang vei å gå! Skal prøve å få tatt noen nye bilder av rottetuttene å legge inn senere :smile2:
Heldig eier av Fersken, Multe, Morell, Ananas og Papaya!

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 23 apr 2013, 17:01

Velkommen Lille frosk :bounce: håper du vil trives godt her, herlig med dyre familier synes jeg, jo flere dyr jo bedre :boing:

Brukeravatar
Lillefrosk
Pinky

Legg innav Lillefrosk » 23 apr 2013, 17:48

Tusen takk Siv :boing: Helt enig! En herlig "liten" gjeng vi har her nå :dån: Kunne tenkt meg et par til også jeg :dån:

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 23 apr 2013, 17:57

Lillefrosk skrev:Tusen takk Siv :boing: Helt enig! En herlig "liten" gjeng vi har her nå :dån: Kunne tenkt meg et par til også jeg :dån:

Ja jeg tenkte at jeg skal ikke ha flere totter på en god stund nå, jeg skal bare ha de jeg har og har hatt nå, men det ble jo så klart tomt etter smurfine da :cry2: vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre for jeg har sagt her at jeg skal ikke ha flere rotter nå :suspicious: pga de blir så fort syke når de når en viss alder, svulster osv å det er ofte store utgifter hos veterinæren , tror jeg har nådd 1000 kr på litt over en uke med stakkar smurfine :bleh: men så er det det da at de er så herlige skapninger, så klarer jeg å la være tro :giggle:
Jeg har igjen 3 totter, 1 hamster frøken og 2 katter :giggle:

Crazyratlady
Stjeler søppel

Legg innav Crazyratlady » 23 apr 2013, 20:32

Velkommen Lilleforsk :cheerful:
Gleder meg til å se bildene dine :)

Brukeravatar
Lillefrosk
Pinky

Legg innav Lillefrosk » 24 apr 2013, 09:52

Tusen takk :cheerful: Har ikke somlet meg til det enda :rød:

Brukeravatar
Milla
River avispapir
Sted: Drammen

Legg innav Milla » 24 apr 2013, 12:49

Jeg har ikke vært flink og presentert meg... Vært en liten stund her nå, så er vel på tide.

Mitt navn er Camilla, 24 år (88-modell) og bor i Drammen sammen med samboer Vegard.

Jeg "skylder" på mine foreldre for at jeg er såå glad i rotter. Etter utallige historier om deres rotte James, som du hadde før jeg ble født. Så ba både jeg og lillebror på våre knær om å få en vi også. En dag så dukket pappa opp med et lite bur, skjønte ikke hvorfor han kom med et bur, kaninen hadde jo et stort og fint bur. Det var ikke før spørsmålet kom at jeg la merke til ei lita rottejente som satt på skuldra hans :giggle: Josefine var ankommet, og jeg ble frelst!

Jeg sa alltid at jeg skulle ha rotter når jeg forlot redet(mamma ville ikke ha flere dyr :trist: ). Så en uke etter at jeg hadde flyttet ut, så kom jeg over to veldig søte søstre i en dyrebutikk, vips så var det to rotter i leiligheten, ZaHaDum og Kosh. Samboer ble advart at han bare måtte finne seg i at jeg skulle ha rotter når vi flyttet sammen :giggle: . Han var litt skeptisk, men har senere oppdaget hvor herlige vesener de er, og er veldig glad i rottene.

Per i dag har vi Luthien(søster Varia døde 2 mnd siden), Luna, Witney og Queen Latifah.. En herlig liten gjeng! :cheer:
Bilder av gjengen ligger her:
viewtopic.php?f=15&t=14928
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Brukeravatar
ovse
Pinky

Legg innav ovse » 16 mai 2013, 18:53

Hei,

Jeg meldte meg inn bare for noen uker siden - helt fersk.

Jeg er en gutt på 24 år fra Oslo. Har hatt rotter i noen få år, og trives veldig godt sammen med mine to nåværende hunner - Åse og Gro.

Det blir hyggelig å bli bedre kjent med dere.
I buret: Tre hunner - to fra omplassering, èn fra Navistars Bilmerker.
Utenfor buret: Tre hanner.

wollf
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav wollf » 16 mai 2013, 19:06

en gutt :overrasket:
:skremt:

hehe.. neida. velkommen skal du være og jeg er kjempe glad for at det kan komme litt menn inn her i hønseflokken

Gå tilbake til «Sofakroken»