Savn etter broren som er borte

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Savn etter broren som er borte

Post by monlan »

Det er ikke tvil om at Loffen savner Rasmus. Han er helt forandret. Blitt mer nervøs og usikker. Søker nesten ikke kontakt med oss, kun når han er sulten og har lyst på noe godt. Ellers så ligger han og sover eller ligger og sturer. Han liker å bli klappet når han sover men ellers ikke. Liker seg ikke i sofaen og vil hjem til buret nesten med det samme. Han kan strekke seg etter oss (er slik han sier at han vil bort i sofaen) og ønske å bli løfta opp og sitte på skulderen eller i fanget ei lita stund men så vil han tilbake til buret. Slik var han ikke før. :grine: Stakkar gullet mitt. Jeg har ikke hatt hjerte til å fjerne soveplassen som han og Rasmus alltid delte om natta. Det er jo der Rasmus er nærmest. Orker ikke å tenke på at han ligger å savner broren sin når jeg skal gå å legge meg. For det kun da Loffen legger seg der. Eller på dagen ligger han alltid en annen plass. En plass som Rasmus ikke turte å klatre til. I et skap ved siden av buret. Så nå er buret til Loffen åpent hele døgnet og han går fritt mellom/ oppå buret og til skapet der det er masse esker, rør og annet han kan klatre i.
Men det er så trist å se på at han oppsøker soveplassen til Rasmus om kvelden. Jeg burde sikkert ta den vekk og vaske ned buret. Men vi skal snart få to nye gutter, omplassering. Så jeg krysser alt jeg har av fingre om at introen går bra og Loffen og Edvard/ Charlie vil trives sammen og han glemmer Rasmus.
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Savn etter broren som er borte

Post by Siv M »

stakkar gutten da :cry2: håper han kommer seg igjen når han får to nye venner å dele buret sitt med, klart han savner broren sin, nå er han jo alene i buret å ingen som vasker kan stakkar :cry2: Jeg tror savnet etter smurfine, tok på My en god del også å at det var derfor hun plutselig ble så mye sykere, hun hadde jo zita og zelma men det er rart med det, de hadde jo vokst opp sammen å smurfine var alltid flink til å ta seg av My. Håper han blir på bedre humør med to gutter til

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Savn etter broren som er borte

Post by monlan »

Ja. Jeg kan skjønne at de to små ikke var det samme som Smurfine for My. De er så mye yngre også. De to nye guttene mine er like gamle som Loffen så jeg er veldig spent :smile2:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Savn etter broren som er borte

Post by Siv M »

:jepp: det var stor alder forskjell på de, jeg merker at de to jentene synes det er kjempe gøy med Lille Molly, de løper rundt på gulvet sammen å har det gøy, de gamle jentene jeg hadde orket jo ikke så mye lek lenger.

Ja jeg håper de nye guttene blir godt mottatt av Loffen, så får han ihvertfall selskap igjen, du får skrive å fortelle hvordan det går :cheerful:

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Savn etter broren som er borte

Post by Anniken.HH »

Jeg har sett det samme hos Skygge også, selvom han bor med to eldre gutter har han blitt daff og redd etter brorens død.
Her hjalp det desverre ikke med en ny gutt, ikke enda i hvertfall. Skygger er kjempe nærvøs, og vil ikke lenger bli løftet av meg eller ha kos. Ligger bare under buret å gjemmer seg :(
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Savn etter broren som er borte

Post by Siv M »

Anniken.HH wrote:Jeg har sett det samme hos Skygge også, selvom han bor med to eldre gutter har han blitt daff og redd etter brorens død.
Her hjalp det desverre ikke med en ny gutt, ikke enda i hvertfall. Skygger er kjempe nærvøs, og vil ikke lenger bli løftet av meg eller ha kos. Ligger bare under buret å gjemmer seg :(
Huff stakkar gutt så leit :cry2:

Post Reply