Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Vilde
Pinky
Posts: 12
Joined: 26 Mar 2013, 02:18

Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by Vilde »

Jeg lurer på hvor mye tid dere bruker på rottene deres hver dag? Hvor lenge får de være ute? Mine har jeg ute så mye som mulig i sofaen på rommet mitt. Som da for det meste blir når jeg gjør lekser eller bare ser på tv en kveld.

Lurer også på hvor mye dere tar rottene med rundt om kring. Er det bare rundt i huset, eller til venninner? Hadde gått fint å ha med en på skolen? Jeg tror gjerne det hadde blitt litt mye mas fra jenta her, da hun liker å være overalt hele tiden. Noen ganger må jeg bare reise meg fra stolen i stua til hun roer seg, siden hun vil så gjerne krype ned i putene. :nottelling: Og da lurer jeg bare på hvordan det skulle gått på skolen.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by Siv M »

Jeg bruker en del tid på mine jenter, går inn på morgenen å hilser god morgen å får nuss på hodet sitt, nå får de også medisin, er inne hos dem flere ganger prater med de å gir dem godsaker, å de får være ute 1 time minst hver kveld, de er late så på dagtid gidder de ikke gå ut, det er prøvd, men tidlig på morgenen går det bra :cheerful:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by Milla »

Mine er som regel uten ca 1 time før jeg drar på jobb, om de er våkne og vil ut, og 2-3 timer på kvelden.
Burdøra står åpen når vi er hjemme. En del lenger ute i helgene ;)

Tar ikke rottene med noe særlig annet sted en rundt i leiligheten, dyrlegen og evt om det er en som jeg trenger å holde under observasjon.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by sandra123 »

Rottene mine får være ute hele dagen etter at jeg kommer hjem fra skolen, men da bare på rommet mitt, så jeg tar de alltid med minst time til en annen plass, badet, stuen eller ut (viss det er fint vær), slik at det blir litt mer spennende. :boing:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by kikky »

Mine 4 gutter har åpen bur luke hele tiden når jeg er hjemme, så kan de klatre opp på taket av buret og over på kjøleskapet hvor de har en del leker og klatre saker. Ellers får de være med å kose i soffan og en sjelden gang i senga.

Har du bare 1?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by wollf »

mine står i stua og luken er oppe så lenge jeg er hjemme. jeg er borte å koser og kysser på dem flere ganger i timen. og da jeg skal på do blir en med, eller om jeg skal gjøre husarbeid. på kvelden under en film el. få en komme i sofaen for kos

Vilde
Pinky
Posts: 12
Joined: 26 Mar 2013, 02:18

Re: Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by Vilde »

Har dessverre bare en for øyeblikket, men ser etter flere. Liker ikke at hun bor alene nå. Så jeg følger med på kull som blir lagt ut her på forumet. :cheerful: Jeg vil ikke kjøpe fra dyrebutikk... Da jeg ikke støtter salg av dyr i butikk og jeg er usikker på hvor mye de er blitt håndtert. :S

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by wollf »

det er mange kull på gang nå? har du kontaktet noen av oppdretterene enda? om ikke så anbefaler jeg deg å være rask, er mange som vil ha unger nå

Vilde
Pinky
Posts: 12
Joined: 26 Mar 2013, 02:18

Re: Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by Vilde »

Har ikke gjort det enda, men skal gjøre det raskt hvis at det er slik at det er mange interesserte.

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by Sandratravolta »

Har både gutter og jenter hjemme nå, så utetiden kan bli noe ujevn. Men akkurat nå er situasjonen sånn at enten jeg eller samboeren min er hjemme stort sett hele dagen, så ofte åpner jeg en av dørene til buret når vi står opp, og så får de være ute hvis de vil, og på kvelden tar vi de ofte ut og da får de være ute alt fra 1-4 timer hver. De har stor lekeplass (har bygd om nesten en hel expeditthylle fra ikea), men utrolig nok er de ganske så glade i å være late inni buret.

Ene rotta mi, Esel, er flink til å sitte rolig i skjerf så han kan være med rundt omkring, han har sittet i skjerfet mitt flere turer Trondheim-Oslo, og er med på bussturer og på besøk hos venninner.

Tror nok ikke jeg ville satset på å ta med rotta på skolen. Er vel ikke så populært å ta med seg kjæledyr på studiestedet? Når man tar med seg kjæledyr av alle slag rundt omkring må man jo alltid tenke på at det finnes folk som både er allergiske og er redde, mange sliter jo med fobi for rotter og mus og da må man som eier ta hensyn.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by Siv M »

er sjalu på dere som bare kan la døra til rotte buret stå åpent i stua :flau: det går ikke her

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by Anniken.HH »

Jeg har rottene på et eget rom, men jeg sitter mye der å jobber, så da lar jeg burdøra stå åpen.
Det er blitt litt ujevnt nå på grunn av Tempus. Jeg har ham i fanget, på skrivebordet og rundt om i huset når jeg gjør ting, men jeg tør ikke lufte de andre når han er ute :S
Men det blir gjerne flere timer på guttene i løpet av dagen. Jeg prøver å leke med dem hvertfall en av disse timene ^^
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Re: Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by Asterix »

Mine er ute ganske mange ganger i løpet av dagen, da ungene tar dem ut om morgenen og etter skolen, og jeg og mannen min tar dem ut når ungene har lagt seg. Det blir som regel et par timer totalt i hvert fall, og mer i helgen. Før hadde vi dem på sofaen hver kveld når vi så på TV, men det ble så mye gjemming og tissing under sofaen at jeg nå foretrekker å ha dem ute på badet hvor det ikke finnes noen gjemmesteder og det er lettere å vaske :jepp:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by Matmor »

Rottene her får ikke så mye utetid, bare ca. 1 time om dagen. Slik må det nesten bli når jeg ikke kan ha dem inne i huset - bare i en isolert utebod. Det er koselig der, med herlig myk lenestol og arbeidsbord og symaskin, men jeg har liksom litt å gjøre oppe i huset også. Til gjengjeld får de som regel mye oppmerksjonhet når jeg er der.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hvor mye tid bruker du på rottene dine?

Post by Siv M »

Asterix wrote:Mine er ute ganske mange ganger i løpet av dagen, da ungene tar dem ut om morgenen og etter skolen, og jeg og mannen min tar dem ut når ungene har lagt seg. Det blir som regel et par timer totalt i hvert fall, og mer i helgen. Før hadde vi dem på sofaen hver kveld når vi så på TV, men det ble så mye gjemming og tissing under sofaen at jeg nå foretrekker å ha dem ute på badet hvor det ikke finnes noen gjemmesteder og det er lettere å vaske :jepp:
jeg har også mine på badet, har innredet det ene lille badet vårt til leke rom for dyrene :cheerful:

Post Reply