Hvor ofte har du syk rotte?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply

Hvor ofte har du syk(e) rotte(r)?

Veldig ofte
3
17%
En gang i måneden
0
No votes
En gang i kvartalet
3
17%
En gang i halvåret
3
17%
En gang i året
7
39%
Aldri
2
11%
 
Total votes: 18

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Hvor ofte har du syk rotte?

Post by HeleneH »

Jeg har fundert litt rundt dette med syke rotter, og tenker vi gjerne skulle hatt en statestikk over hvor ofte vi har syke rotter!

I avstemningen er det vanskelig å spesifisere, så skriv gjerne hvor mange rotter du har, hvor lenge du har hatt rotter (helst uten opphold) og hvor ofte du i gjennomsnitt har hatt syke rotter.
Spesifiser gjerne hvilken sykdom som har vært hyppigst!
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Hvor ofte har du syk rotte?

Post by Anniken.HH »

Jeg vet ikke om det er så ''ofte'' en gang.
Jeg tok jo til meg Stormgrå og Skygge, og da var de veldig syke, men det er vel det eneste vi har fått sikkert påvist.
Da var det en kraftig runde med LVI på dem begge to.

Nå har jeg ikke hatt rotter så veldig mye lengre enn et år, heller, men har i hvertfall bare vært et tilfelle av sykdom, og de tok jeg bevist til meg
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hvor ofte har du syk rotte?

Post by sanca »

Jeg har snart hatt rotter i to år, og var for første gang hos vet for to uker siden. Kul på den ene rotta som nærmer seg to år gammel, og LVI på en som er et år
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hvor ofte har du syk rotte?

Post by Siv M »

Jeg har dessverre vert veldig uheldig med mine stakkars totter, måtte avlive Smurfine og My for ikke så lenge siden, begge pga en sykdom som ikke lot seg helbrede, å nå nylig har mine tre som er igjen vert syke :trist: men ellers har jeg faktisk vert heldig med de andre rottene jeg har hatt, for noen år siden.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hvor ofte har du syk rotte?

Post by wollf »

Ligger rundt 10 stk. De eldre og gammle er det som må behandles

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hvor ofte har du syk rotte?

Post by Milla »

Har satt av 1 gang i året...
Det har vært stor forskjell på de fra dyrebutikk til de som jeg nå har som er kun fra oppdretter.
De fra dyrebutikk fikk en kronisk luftveisinfeksjon som vi prøvde mange forskjellige legemidler på, var med de til dyrlegen ca hver andre mnd.
De som jeg har nå, har ikke vært særlig syke. Flokken har fått behandling de fleste gangene, fordi en har vært syk.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Re: Hvor ofte har du syk rotte?

Post by Asterix »

Jeg har bare hatt rotter i et halvt år, så når jeg svarte "aldri" må det tas med en klype salt... Men jeg krysser fingrene for at det fortsetter slik så lenge som mulig!
Jeg har fem rotter totalt; tre født i november ifjor og to født i januar/februar i år.
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Hvor ofte har du syk rotte?

Post by kikky »

Veeeldig vanskelig. Når jeg drev oppdrett og hadde en jevn innflyt og utflyt på rotter var det oftere sjukdom. Midd og stressneser med noe luftveis infeksjoner og få tilfeller av byller. Vanskelig å beregne da husken ikke er like god og skriverier hadde jeg ikke alltids gjort.

Nå har jeg 4 gutter, som hadde vært 5 hvis ikke for megacolon. Hatt noe luftveisinfeksjon og midd(imazo rotte) før jul og en forskjølelse etter på nye babsen. Samt byller på en etter kastrasjon. Så ca 1gang kvartalet?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Hvor ofte har du syk rotte?

Post by Crazyratlady »

Har hatt to runder med lus (som nye rotter brakte med seg) + denne ørebetennelsen som gjorde at jeg måtte avlive Keiko. Så jeg satte en gang i halvåret, men nå har jeg jo bare hatt rotter ett år da, så er litt vanskelig å si.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Hvor ofte har du syk rotte?

Post by Niana »

Jeg trykket på "en gang i kvartalet" fordi jeg tok det på gjennomsnittet :P Hadde de samme to rottene til behandling for LVI ca en gang i året begge to, senest i januar i år. Og har hatt innom et par dyrebutikkrotter som måtte gå på AB, + Jack har hatt byll (vet ikke om det er en sykdom akkurat) og Fiver har en øyegreie som jeg har prøvd å behandle. Og lus/midd som dyrebutikkrottene har dratt i hus -.-
Jeg har hatt mellom 5 og 8 rotter samtidig over de siste 2,5 årene.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Post Reply