Hvor er rotteburet ditt plassert?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by HeleneH »

Eller hvor er rotteburene dine plassert, om du har fler?

Mitt står i gangen, ved utgangsdøra vi veldig sjeldent bruker. Vi bor i blokk, med utgang til terrasse og hage på bakkenivå, så vi bruker kun hovedinngangsdøra når vi skal hente post/kaste søppel. Med tanke på trekk og lys står derfor rotteburet her.

Hva med dere?
Legg gjerne ved bilde!
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by Anniken.HH »

hovedburet til guttene står på ''kontoret'' mitt. Det skulle egentlig bli flyttet ut til et eget bygg, men jeg slo det fra meg.
Det står i et hjørne ved skrivebordet, slik at jeg alltids kan slippe de ut, enten oppe på skrivebordet, eller på gulvet.
Like over skrivebordet er det en hems, der står buret til Tempus nå.
Tre meter lenger inn på hemsen er det et vindu, men det er stengt året rundt, så det kommer veldig lite luft derfra.

Rommet er lunt og fint, i andre etasje, så det er alltid en god temperatur, men også med muligheter for utluftning om jeg skulle ønske det :)

Når jeg hadde jentene bodde de ute i stua. Døra fra rotterommet/kontoret går rett ut i stua, så jeg kan ofte ha den åpen nå, så gutta får litt mer løpeplass ^^
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by Eru »

Nå og utover sommeren skal de stå på rommet vårt og når det blir kjølig flyttes buret til badet der det er varmt og godt :)
Evt. skal jeg få meg nytt bur og ha dem i en laaang men ikke så bred bod vi har inne i leiligheten, det kunne godt vært et ekstra soverom hadde rommet bare vært mye større. Problemet er bare at jeg ikke får inn buret jeg har nå fordi det er for smalt til å få snudd det rett vei, det er så stoooort! :giggle:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by Milla »

Her er buret plassert i boden, innerst i leiligheten. Boden er pusset opp, og er installert med varmekabler under steinfliser.
Boden er åpen uten noe dør. Det er et rom uten direkte sollys og trekk, og holder en mye mer stabil temperatur enn resten av leiligheten. :cheer:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by Siv M »

Buret til jentene står inne på ett eget barne rom som kun blir brukt som dyre rom nå, der er det ingen trekk å det er panel ovn med termostat på veggen som gjør at de har det varmt der om vinteren. Buret står der pga vi har 2 katter som liker å jakte å vi tar ingen sjanser med de. :cheerful:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by wollf »

I stua rett over sofaen. Desværre også rett ved kjøkkwn inngangen. For lett å hive godis til dem

Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Re: Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by Asterix »

I tv-stua hvor vi pleier å sitte om kvelden.
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by Matmor »

Mine bor i en vinterisolert utebod over garasjen som også er syrom/hobbyrom. Det er lite trekk der, annet enn når jeg setter opp dør og vindu samtidig for å lufte ut, men det må jo til en gang iblant. Lufteluken er langt unna der rottene står.

Rommet har termostatstyrt ovn, og det er automatisk lysregulering slik at de får lenge nok lys om vinteren. Termostatstyringen er ikke helt til å stole på, så jeg har termometer der nede, leser av daglig og regulerer eventuelt ovnene. Savner innlagt vann...

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by Marit Fosen »

Mitt i hjertet av huset, ved pc og kjøkken. Da jeg anskaffet meg rotter, hadde jeg planer om å gjøre et av soverommene til rotterom, men slo det fra meg.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by sanca »

Buret mitt står i et eget rom i kjelleren (fullt innredet kjelleretasje, like varmt og tørt der som resten av huset). Rundt buret har mannen min bygget en bås/innhegning ut i halve rommet, så burdørene står åpne hele tida, de har god løpeplass 24/7 med andre ord :cheer: Det er fint for rottene, men også praktisk for oss, fordi ene datteren min har blitt allergisk, så vi kan ikke ha rottene løpende rundt noen andre steder i huset. Det er jevn og god termostatstyrt temperatur i rotterommet, samtidig med muligheter for lufting.

Og vaskerommet er rett ved siden av, lettvint ved burvask. Skjønner godt du savner vanntilgang ved rottene dine, Matmor! Tror jeg hadde blitt tussete hvis jeg måtte båret alt jeg trengte av vann til rottene! :jepp:

Matmor wrote:... og det er automatisk lysregulering slik at de får lenge nok lys om vinteren.
Hvor mye lys trenger de? Jeg trodde at det var best at de hadde så lite lys som mulig? Var det ikke det du skrev om i Gnag en gang?
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by kikky »

Gutta boys har sitt bur paradis nede på kjk som er ca halvveis under jorden. Ikke altfor langt unna egen kjk inngang, men såpass at trekk ikke burde "rekke frem". Holder seg godt og varmt på vinteren takket være kablene og kjølig digg på sommeren takket være huleboer følelsen. Har to relativt store vinduer så naturlig lys får de :cheerful:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by tantepose »

I ett lite tilbygg på kjøkkenet som snur mot nord,ved vinduet og varmeovnen. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by Tonje Lenore »

Eget rotterom med god varme og luftemuligheter :cheerful:
Skal se om jeg ikke får tatt bilde av det
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

trine og gjengen
Stjeler mat
Posts: 91
Joined: 27 Nov 2012, 13:32
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Re: Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by trine og gjengen »

Jeg har buret i stuen vedsiden av sofaen. Når vi er hjemme pleier burdøren å stå åpen og da løper de fritt oppå buret, i sofaen og bordet. Det er den letteste måten for meg å være sosial med de på :)

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Hvor er rotteburet ditt plassert?

Post by Crazyratlady »

Jeg har rotterommet mitt på et bad (toalett og vask). Dette rommet bruker vi ellers ikke til annet enn å gå på do og vaske hender, så her er det god plass til rottene. Det er et fint rom å ha de på da det ikke er ledninger eller møbler/ting vi er redde for her. Eneste som kan være farlig er at de kan dette i do, men legger alltid ned dolokket. Det er genialt å ha vask på rotterommet, har vann godt tilgjengelig da, både til burvask og til drikkevann. Her er det varmekabler i gulvet så har mulighet til å holde det varmt på kalde vinterdager. Det er avtrekk i taket slik at det blir ventilasjon uten at det er mye trekk. Så jeg er fornøyd med rotterommet mitt. Eneste ulempen er jo at de blir litt isolert siden dette ikke er et oppholdsrom i den forstand, men jeg oppholder meg sikkert like mye her som i stua uansett. De trenger og et eget rom siden vi har to katter.
Dere har kanskje sett bilde før inne på bildetråden min, men legger med her og:

Image

Post Reply