Ozzy, familiens nye familie medlem

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by Siv M »

her er Ozzy sitt bur.<br />grei nok str, men han lyst til å lage ett selv etter hvert da.
her er Ozzy sitt bur.
grei nok str, men han lyst til å lage ett selv etter hvert da.
ozzy sitt bur.jpg (69.3 KiB) Viewed 5592 times

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by Siv M »

jeg har bestilt en henge køye, høy pose og klo tang til han også :)

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by HildeT »

kosta 500-600 for to bur, hadde to ved siden av hverandre (de i midten) Jeg kjøpte hyllesystemt på
europris og strips, gulvbelleget fikk jeg av faren, men kjøpte noe selv også. veldig enkelt å sette opp
også :cheer:

vet ikke om de selger slike hyller på europris, de måtte bestille inn noen for meg. går ann å kjøpe
fra nett også :cheer:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by torasrotter »

Veldig søt, men han bør som skrevet tidligere få en venn. Marsvin er utrolig sosiale dyr og er like avhengige av en artsvenn som rotter :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by Siv M »

jada jeg vet, utrolig mange har sagt det til meg :suspicious: skulle ønske like mange kunne klart å overtale gubben :sarcastic:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by torasrotter »

Hehe skjønner at det kan bli litt mas når man får høre det fra mange.
Nå håper jeg du ikke tar dette på feil måte, jeg mener ikke noe vondt med det! Men dette burde du ha tenkt på før du skaffet deg marsvinet. Jeg tror ikke marsvinet bryr seg om at gubben din sier nei, han vil bare ha en venn. Hvis du i'kke har muligheten til å ha to bør du ikke ha en heller. Litt som å kjøpe seg hest selv om du ikke har stall. Igjen ikke tro at jeg mener noe vondt, men tenk bare på hvordan vi ville reagert om det var noen som hadde kun en rotte. Vi ville sagt i fra da også.
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by Siv M »

torasrotter wrote:Hehe skjønner at det kan bli litt mas når man får høre det fra mange.
Nå håper jeg du ikke tar dette på feil måte, jeg mener ikke noe vondt med det! Men dette burde du ha tenkt på før du skaffet deg marsvinet. Jeg tror ikke marsvinet bryr seg om at gubben din sier nei, han vil bare ha en venn. Hvis du i'kke har muligheten til å ha to bør du ikke ha en heller. Litt som å kjøpe seg hest selv om du ikke har stall. Igjen ikke tro at jeg mener noe vondt, men tenk bare på hvordan vi ville reagert om det var noen som hadde kun en rotte. Vi ville sagt i fra da også.
tar det ikke feil å skjønner at du å andre vil bare det beste :) men ja det blir som å bo i ekko :bleh: jeg prøver å få overtalt gubben til å ha en venn til han hele tiden her så jeg jobber med saken, i mellomtiden så er han veldig mye oppe i sofaen å får kos av oss å han stor koser seg. Spiser bra med mat, nyter livet, han ble nå reddet fra ett trist liv i en zoo butikk da.

å Tora bare så du er klar over det, jeg har hatt bare en rotte også jeg før ;) hun var alene i ett år før jeg kjøpte en venn til henne.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by Siv M »

Å jeg var klar over at de var flokk dyr før jeg skaffet meg han ja jeg spurte i zoo butikken å sa om han måtte ha en venn med det samme å hun sa at nei de som var vant med å bo alene ville være alene :suspicious: her ser jeg heller det positive i det at jeg ga han ett kjærlig hjem i stedet for at han kanskje måtte bli gammel i ett trist liv i en zoo butikk :cheerful: han får oppleve å bli elsket å kost med hver dag flere ganger om dagen, mange dyr får ikke oppleve dette.

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by Maria Bee »

Det er jo ikke alle rotter som vill ha en venn, og angriper når andre rotter i i nærheten. ducati angrep sitt eget speilbilde, og taklet ikke andre, selv om jeg prøvde med to nye totter. Men hun gikk jo fritt dagen lang, og vi gjore jo ikke annet enn å kose når jeg kom hjem fra jobb. Og hun ble jo 3 år! Hun inponerer meg hver dag ennda :cheerful:

Men to er alltid best uansett :cheerful:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by Siv M »

Så klart er det alltid best med to har ikke sagt annet jeg, men ikke alltid det går med det samme å jeg trenger ikke å høre det av alle at de helst skal være to eller flere, det er det jeg mener. Er mer en nok med at folk heiv seg på meg i en marsvin gruppe, om ikke folk her også skal gjøre det. Som jeg skrev her, bedre å redde en, en ingen fra zoo, å jeg ikke sagt at han aldri skal få en venn heller, noen ganger tar bare ting litt tid å det må folk forstå og respektere. Ja jeg vet at det er ment bare det beste, men jeg gjør virkelig det jeg kan for at han skal ha det så godt som mulig, selv om han er alene nå.

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by Maria Bee »

Såklart er det best å redde en fra zoo enn ingen! Det er jo supert att du har gjort det! Jeg har ikke ment noe annet enn att dyr overasker hver dag, og kansje noen trives best med andre og noen kansje helt alene? :sarcastic: det var ikke ment som noe negativt, bare hyggelig prat :-) jeg personlig, har ikke peeiling på marsvin. :smile2:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by Siv M »

Maria Bee wrote:Såklart er det best å redde en fra zoo enn ingen! Det er jo supert att du har gjort det! Jeg har ikke ment noe annet enn att dyr overasker hver dag, og kansje noen trives best med andre og noen kansje helt alene? :sarcastic: det var ikke ment som noe negativt, bare hyggelig prat :-) jeg personlig, har ikke peeiling på marsvin. :smile2:

:cheerful: nei jeg er grønn selv på marsvin å holder på å lære meg om dem, jeg hadde det når jeg var liten men bare en da også, var aldri noen da som maste på meg at jeg måtte helst ha to hehe, planen er at jeg skulle stille han ut i helgen men det blir nok utsatt pga sykdom :sick: veldig kjedelig. Jeg har tenkt å ikke ha flere rotter en de tre gode jentene jeg har nå, å sakte men sikkert gli over til marsvin.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by Siv M »

da blir det utstilling på oss i morgen tidlig :bounce: blir spennende å gøy

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by Siv M »

Da kan jeg fortelle at Ozzy får en venn snart, min snille mann har endelig gått med på det :bounce: blir en liten aby gutt da etter hvert :boing: Eneste hvis jeg må ha større bur må jeg omplassere rottene mine ellers blir det ikke plass :sadpace: får se an hvordan det går først

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ozzy, familiens nye familie medlem

Post by WillyWonka »

bruker marsvinene hengekøye?

Er ozzy og den abbyen renraser eller gjennom butikk?
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply