Bestille for og strø

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Bestille for og strø

Post by monlan »

Hei.
Jeg vil gjerne bestille fór og strø fra forumet. Til tre gutter. Ed eller Charlie har løs mage så jeg lurer på om de reagerer på Rat Nature som Loffen pleier å få. Guttene er ca 1 år.

Hvordan er strøet dere anbefaler? Jeg har brukt ToaLett. Er sånn passe fornøyd. Har også brukt et annet jeg ikke husker navnet på men som absorberer lukt veldig bra. Men det løser seg opp til pulver når det blir vått. Det går bra så lenge rottene ikke herjer. Men om de springer og hopper opp i doen så blir det slikt urin- strø- pulver overalt. Ikke så hygienisk. :smile2:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Bestille for og strø

Post by Jasmin »

jeg bruker back2nature og er superfornøyd med det.Det absorberer lukt veldig bra :cheer:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

utmeldt

Re: Bestille for og strø

Post by utmeldt »

Strøet som NTF butikken selger lukter svært godt :cheerful:, og er eit utmerket alternativ, men eg har lagt min elsk på Back 2 Nature strøet som er laga av resirkulert papir, lukter ingenting, støver lite og trekker til seg bra med fuktigheit. Har eit håp om at NTF ein gong i framtida vil ta dette strøet inn i sitt sortiment. Grunnern til det er at eg bruker fleece pledd som underlag i bura mine, og bruker dokasser i tillegg. Føler det at Beekey strø henger fast i pledda, samstundes som rottene hiver det rundt omkring i, og uta v buret. Mykje rot både i buret og utanfor kvar einaste dag. Strøet som NTF selger egner seg best, etter min meining, om ein bruker kun strø i heile buret og ingen fleecepledd eller anna høveleg materiale. Men eg har brukt det i dokassene og , og det går det og. Viktigasete for meg er eigentleg å bruke strø som ikkje er skadeleg for rottene.
Last edited by utmeldt on 03 Jun 2013, 05:18, edited 1 time in total.

utmeldt

Re: Bestille for og strø

Post by utmeldt »

RM 1 for frå Ntf sin nettbutikk anbefaler eg på det sterkaste, til og med min aller kresne rotter har ete det med velbehag :cheerful: I tillegg får rottene i seg eit for som du kan vere sikker på dekker behova for næring hos vaksne rotter.

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Bestille for og strø

Post by monlan »

Takk for råd. Jeg bruker også flis og lignende i buret. Kun strø i doen. Skifer flis eller vasker underlag hver dag hos de to som tisser mye, rundt omkring. Loffen tisser kun i doen og så flink og renslig. Men ser at det går framover med Ed og Charlie også. Jeg synes at det litt forskjell på hvilket strø jeg bruker og hvor mye guttene flytter på det? Merker dere noe til det? Noen strø får ligge i doen mens når jeg bruker et annet så havner det rundt om i buret.

Hvem skal jeg kontakte for å kjøpe RM1?
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Bestille for og strø

Post by monlan »

Veterinæren i Florø har kun noe som heter Cats on Choice. Noen som kjenner til det? Jeg mener å ha sett det og tenkt at det ser ut som det er endel støv i det og har egentlig ikke vurdert det.
Det er et godt stykke å kjøre til nærmeste dyrebutikk, så det hadde vært greit å kunne bruke det som veterinæren har på lager.
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Bestille for og strø

Post by WillyWonka »

Her er info: http://www.tamrotter.com/nettbutikk/index.php

:)

Guttene mine er veldig glad i RM1 maten. Den går ned på høykant her. Bruker det i kombinasjon med rat nature, men er kun fordi jeg har det liggende og må få brukt det opp :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Bestille for og strø

Post by monlan »

Da har jeg omsider meldt meg inn i klubben. Var i grunnen på tide :jepp:
Ser fram til å prøve RM foret. Har vært usikker på om guttene mine får i seg det de trenger og med RM1 kan jeg være trygg på det.
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Bestille for og strø

Post by Milla »

Mine elsker RM1 maten...
De oppfører seg om det er goddis, og det blir hamstret og lagt i hus og hengekøyer :giggle:
Tørr å påstå at de har blitt en god del finere i pelsen, enn da de gikk på care +.
Dessuten er de billig og varer lenge. Care + kostet rundt 300 kr for rundt 2 kg. Rm1 koster 459 for 12,5 kg.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Bestille for og strø

Post by monlan »

Det høres veldig bra ut. Gleder meg til å prøve.
hvor lang holdbarhet har foret? Jeg har tre gutter. Ca ett år. To er glade i mat og en er mer småspist. Hvor mye skal jeg bestille, tror dere?
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Bestille for og strø

Post by WillyWonka »

Det er vel holdbart ett år stid, men kan brukes selv om det er utgått på dato. Jeg har 7 gutter. Jeg fikk en sekk som Tonje hentet for meg i.... februar? husker ikke helt, men var på denne siden av året i alle fall, og jeg har nå 1/4 sekk igjen. :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Bestille for og strø

Post by Milla »

De blir mer mette av rm1. Så det går ikke veldig mye her til de 4 jentene her. Hentet en hel sekk i januar, og har igjen litt over halvparten av sekken igjen nå :cheer:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Bestille for og strø

Post by sanca »

Mens gutta mine har nesten spist opp sekken sin, Milla :giggle: (vi henta sammen i januar...) Tydelig forskjell på hanner og hunner, største min veier jo nå 800g, så han spiser ganske mye...
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Bestille for og strø

Post by Milla »

sanca wrote:Mens gutta mine har nesten spist opp sekken sin, Milla :giggle: (vi henta sammen i januar...) Tydelig forskjell på hanner og hunner, største min veier jo nå 800g, så han spiser ganske mye...
Haha, veeeldig matglade gutter :nottelling: ! Tror nok de spiser en del mer enn jentene. Men det tar seg vel opp med spisingen her også av tørrforet, er ikke så lenge siden de ble 4 her også.
Tror Luthien veier rundt 430-440 nå, som da den største (slanking siden hun plutselig veide 460 :shocked: )
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Bestille for og strø

Post by Tonje Lenore »

Min sekk holder ca et halvt år, men kommer ann på hvor mye man gir utenom også da :cheerful:
Jeg har jo litt flere så :flau:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Post Reply