Omplasseringsrotter fra Rotteslottet

Rotter og rotterelaterte annonser, inkludert rottepass og transporthjelp.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Sted: Oslo
Kontakt:

Omplasseringsrotter fra Rotteslottet

Legg innav Sandratravolta » 16 mai 2013, 20:43

Denne tråden skal jeg bruke for å legge ut informasjon om omplasseringsrottene jeg har hjemme. Har en nettside; rotteslottet.blogg.no
Kan kontaktes på mail også: Sandra.Isaksen@gmail.com
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Re: Omplasseringsrotter fra Rotteslottet

Legg innav Sandratravolta » 16 mai 2013, 20:47

16. mai 2013

Har fire jenter hjemme nå som antagelig er klare for å få nye hjem om en måneds tid. Jeg tenkte jeg kunne legge ut informasjon om de nå, og så kan jeg oppdatere om det er noe mer jeg skulle ha sagt ifra om etter hvert.

Grunnen til at jeg legger ut info så tidlig er at jeg ønsker at disse jentene skal få permanente, perfekte hjem. Og at de som ønsker seg noen av mine omplasseringsrotter kan tenke seg godt om, og til og med kanskje komme hit for å hilse på de/den først om det er mulighet for det!
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 16 mai 2013, 20:58

HEDWIG
Bilde
Bilde

Hedwig er ca. 1 år gammel. Kjøpt på dyrebutikk i Trondheim. Hatt to tidligere hjem. Først gitt vekk pga. allergi og så ble de gitt til meg pga. mangel på tid. Jeg hentet de 26. april. Søsteren til Tapper, men kan omplasseres alene til noen som har rotter fra før.

I det forrige hjemmet hun hadde var hun visstnok lettest å plukke opp, hos meg har hun vært litt vanskelig å få tak i når hun er utenfor (og noen ganger inni) buret. Hun løper unna og kan skrike litt når hun blir plukket opp, er ikke så veldig interessert i oss mennesker, men hun er kjempeinteressert i å snuse på guttene hele tiden, virker nesten som om det er løpetid hver dag! Så jeg vil nok anbefale at hun kommer i et hjem uten gutterotter, da det virker som om de tar opp litt for mye av hennes oppmerksomhet og tid. Hun er ikke nødvendigvis redd for oss, men har bare veldig lite lyst til å bli fanget. Noen ganger kan hun komme bort til hånden når hun er inni buret, for å lukte på eller bare se hva det er som skjer. Hedwig har ikke vært av de som har hatt ulyder eller har nyst mest etter flyttingen. Hun har aldri vært hos veterinær.
rotteslottet.blogspot.no

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 16 mai 2013, 21:07

TAPPER
Bilde

Tapper er ca. 1 år gammel, søster til Hedwig, kjøpt på dyrebutikk i Trondheim og hentet der 26. mai. Flyttet to ganger, første gangen pga allergi og andre gangen pga mangel på tid. Hun er litt sky og tilbaketrukken, vil tro hun kan få det best hos noen som har en liten flokk uten jenter som er alt for dominerende. Søker ytterst sjelden kontakt, men hun har faktisk ingenting i mot det å ligge i sofaen å ta i mot litt kos hvis vi har plukket henne opp, så lenge hun har muligheten til å gjemme seg litt av og til. Er ikke så veldig aktiv, men det er nok kanskje fordi hun er litt sjenert. Har litt ulyder og har nyst litt, men ikke mye, var kun de første dagene her og litt innimellom hvis hun blir stresset. Har ikke vært hos veterinær.

En ting vi har lagt merke til er at hun ikke er så glad i at man putter fingeren/hånden inn i hus der hun sover, da kan hun gripe tak i fingeren med tennene, men har ikke bitt hardt enda. Hvis man løfter av huset først går det helt fint.
rotteslottet.blogspot.no

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 17 mai 2013, 21:17

SOLVEIG
Bilde
Bilde

Godjente, ca. 1 år gammel, kjøpt på dyrebutikk i Trondheim. Hentet fra eier i Trondheim den 26. mai. Hun er alfa i flokken, så om hun skal omplasseres til noen vil jeg jo egentlig helst at hun kommer til noen uten en tydelig alfa, evetuelt om noen kan ta med seg Tapper eller Hedwig. Har ikke vært hos veterinær, men har heller ikke vært behov for det i det hele tatt, ingen ulyder. Har taklet flytting kjempegreit, og hun vet hva hun vil og får det ofte som hun vil også.

Hun liker ikke å bli plukket opp utenfor buret, MEN hun er kjempe glad i folk, søker kontakt, tar tak i fingre med begge hender og steller de, og prøver å klatre opp på skuldre og skjerf, selv om hun samtidig er bittelitt skeptisk(det kommer seg nok). Tar godbiter fra hånda og er glad i oppmerksomhet. Dessuten syns hun det er stas å jage fjærleker som er ment for katter og hun føler nok at alt som vi mennesker holder på med er verdt å undersøke.
rotteslottet.blogspot.no

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 25 mai 2013, 02:36

skrev feil på både solveig og tapper, skrev mai i stedet for april!
rotteslottet.blogspot.no

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 27 mai 2013, 20:52

Da har vi akkurat fått inn fire nye gutter her, så foreløpig har jeg ikke mer kapasitet før noen av rottene finner nye hjem!
rotteslottet.blogspot.no

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 31 mai 2013, 19:24

Solveig og Tapper får nytt hjem på søndag, og i løpet av neste uke/neste helg kommer det noen som skal titte på Hedwig. Det her er stas. Og guttene vi har fått inn er kjempefine, hvert fall Monte og Sokrates. Monte er utbryterkonge og Sokrates er kosegris og oppmerksomhetssøkende.
rotteslottet.blogspot.no

wollf
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav wollf » 05 jun 2013, 01:15

Du gjør en super jobb. Trengs virkelig flere som deg

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 05 jun 2013, 16:59

Tusen takk:) Det er gøy å holde på med, men tidkrevende og ikke minst tar det opp plass! Men det er verdt det:)
rotteslottet.blogspot.no

Brukeravatar
Tonje Lenore
Gammelrotte
Sted: Over alt
Kontakt:

Legg innav Tonje Lenore » 05 jun 2013, 17:38

Jeg er veldig enig med Wollf, det er så flott å se at du tar til deg omplasseringsrotter og gir dem et godt og verdig hjem :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 17 jun 2013, 23:34

Er en eller to uker siden nå, men Hedwig har hvert fall fått permanent hjem, de fikk to ukers prøvetid, og hu var litt vanskelig med menneskene i huset - men de vil ikke gi opp henne av den grunn, siden hunrotta de hadde igjen etter at den andre døde hadde det så fint med Hedwigsen.

Snart skal jeg få ei gammal tøtte som ble "annonsert" på rotte-siden på facebook, hun har et langt, litt rart navn, men Kathrine blir det når hun kommer hit. Så da blir Korse helt klar for omplassering, siden LIvegamla får selskap av ei anna gammal ei! Og så har jeg delvis avtalt at jeg skal ta inn Tordenskjold fra Niana:) Er vel bare veterinærbesøk, frakting og litt omplasseringsgebyr som gjenstår å bli enige om.

Litt informasjon angående omplasseringsgebyr: Jeg tar ikke noe fast omplasseringsgebyr her, men det er et slags gebyr fra de som leverer inn rottene. Dette varierer i forhold til hva folk har råd til - er det studenter eller lignende er det selvfølgelig mye mindre, er det fine bur jeg eventuelt kan selge videre så er det heller ikke så mye penger jeg skal ha for å ta de i mot. Da jeg fikk inn fire gutter her fra ei som jobber på Tam Alna så avtalte vi at hun skulle kjøpe utstyr fra butikken og benytte seg av ansattrabatten.

Jeg har jo ingen måte jeg kan "tjene" penger på rottene i huset. Det er bare utgifter. Så jeg ønsker selvfølgelig mest mulig i "gebyr", da jeg leverer fra meg rottene uten noe kostnad. MEN jeg skal prøve å få til en "til salgs" side på bloggen min, der jeg legger ut hjemmelagde hengekøyer og utstyr, og bur jeg har fått, og forhåpentligvis få inn penger via det. Har også begynt å tenke på litt feriepass. Vil jo at disse tassene skal ha en finest mulig tid i denne "mellomstasjonen" <3 Alle får like mye godis, oppmerksomhet, tid og kjærlighet.
rotteslottet.blogspot.no

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 21 jun 2013, 01:54

http://rotteslottet.blogspot.com er oppdatert! Informasjon om alle rottene jeg har til omplassering ligger ute der:) og litt ymse fanteri.
rotteslottet.blogspot.no

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 29 jun 2013, 20:12

Har to eller tre gutter som søker nytt hjem:) Du kan lese mer om de eller se bilder av de her:

http://rotteslottet.blogspot.no/2013/06/tre-skjnne-og-sjarmerende-gutter-sker.html

Spørsmål kan sendes til sandra.isaksen@gmail.com ellers så kan jeg finnes på facebook: sandra elise isaksen

:)))
rotteslottet.blogspot.no

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 14 jul 2013, 18:58

Da har det vært en her og hilst på Monte og Sisten! Han vil ha de og henter de den 28. juli. Jeg blir så glad:)
rotteslottet.blogspot.no

Gå tilbake til «Kjøp og salg / omplassering»