Travoltatottene

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Travoltatottene

Legg innav Sandratravolta » 28 apr 2013, 02:01

Herregud som det ommøbleres.. Jaja, godt vi er slitne, får nok sove uansett, blir fint å komme ordentlig hjem til Oslo, hvor rottene er i stua og vi har soveerom for oss selv! Bråkebøttegjengen.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 29 apr 2013, 21:00

Da er vi endelig ordentlig hjemme, og det går mye bedre med jentene enn jeg hadde sett for meg, eneste som er litt vanskelig er hun som ikke har noe navn enda, hun er veldig sky og liker best å sitte i et hjørne, og hun liker ikke så godt å bli plukket opp. Hedwig gjør også en del motstand når jeg skal prøve å flytte henne rundt.

Korse er kjempefin, ble fortalt at hun var veldig forsiktig og sky og at hun ikke tok mat fra hånden, men hun tar godbiter fra hånden min og skriker bare av og til når jeg løfter henne, og Live er en fin kosejente, hun skal bo her permanent. Solveig er litt over alt hele tiden, og liker å utforske, hun er ganske konaktsøkende og har allerede klatrer masse på buret til guttene, og de er selvfølgelig kjempenysgjerrig.

Solveig
Bilde
Korse
Bilde
Hedwig
Bilde
Live
Bilde
Og ei som er navnløs:
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Siv M
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne
Sted: Halden

Legg innav Siv M » 29 apr 2013, 21:19

:kisses: så fine jenter du har samlet :lovey:

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 29 apr 2013, 22:59

Jepp, de er skjønne, skal nok forhåpentligvis ikke bli så vanskelig å få omplassert disse etter hvert. :)
rotteslottet.blogspot.no

Crazyratlady
Stjeler søppel

Legg innav Crazyratlady » 29 apr 2013, 23:01

Fine rotter, håper du finner gode hjem til de :)

Brukeravatar
BlackNenne
Stjeler søppel
Sted: Tau/Stavanger

Legg innav BlackNenne » 30 apr 2013, 13:10

Ja det var nå man skulle hatt fungerende bil. :justice: :klaskepanne:

Skjønne jenter! Spesielt Solveig. :lovey:
Håper det løser seg med nye hjem. :cheerful:

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 30 apr 2013, 18:08

Transport kan vel alltids ordnes, men de skal være hos meg hvert fall en måneds tid, eller mer, så jeg rekker å bli kjent med de. For når de først skal flytte er det jo ønskelig at det blir på permanent basis:) Siden de har vært flytta på en del til nå! Solveig er herlig og nysgerrig, men litt vel dominerende, og litt hard mot noen av rottene. Håper det bare er for å vise at hun er sjef, og at det går over:)
rotteslottet.blogspot.no

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 30 apr 2013, 20:55

Har en liten konkurranse på bloggen min nå, trekker tre vinnere den 20. mai som får en hengekøye og en taustige til smådyra sine. Delta gjerne!! http://rotteslottet.blogg.no/1367344206_konkurranse_for_smdyr.html
rotteslottet.blogspot.no

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 04 mai 2013, 16:01

Har blitt forelsket i hele gjengen og det blir nok ikke vanskelig å få omplassert de! Live som skal bli her er en kosegris av dimensjoner, gamlemor er jo støl i beina og orker ikke løpe så mye rundt, men kan ligge ved oss i time etter time, men av og til helst under teppe rett ved beina våre. Godjente!

Solveig er litt dominerende og sjefete, herjer litt med de andre og skal ha mat først, men hun er den som er mest nysgjerrig og aktiv foreløpig, hun er ikke så glad i å bli fanget opp når hun er ute og kan "sparke" med beina når hun blir løftet, men kommer bort for å hilse på mange ganger mens hun er ute og hun liker å undersøke alt vi holder på med.

Korse er fin jente, kan ha tid til litt kos, men liker ikke bli fanget opp når hun er ute av buret, inni buret går det greit, kan skrike litt, men hvis hun må tilbake i buret er det litt mye skriking. Dessuten er hun litt fæl til å klype tak i fingre, både gjennom gitter og hvis det lukter mat, og det kan virke som om hun har tenkt til å bite, men det er ikke "sinnabiting" på noen måte. Uansett skal det vel gå greit å få henne til å slutte med det, ble jo fortalt at hun ike tok mat fra hånden, men det gjør hun!!

Hedwig var litt beskjeden i starten, men nå har hun også begynt å løpe rundt, er ikke så interessert i oss når hun er utenfor buret, men inni kan hun komme bort for å se hva det er vi holder på med, liker heller ikke å bli fanget opp når hun er ute, mye skriking og litt kloring med beina men ellers greit.

Tapper, (den pysete hunnen) hadde navnet Sky noen dager, men Tapper passer bedre. Jeg var litt urolig for henne, siden hun var så bortgjemt og beskjeden, men hun kommer seg som bare det! Allerede i går lå hun rolig i fem minutter og ble kost med av samboeren min, gnisset tenner og poppet øyer visstnok. Hun kan også være i nærheten av meg når jeg ligger i sofaen, klatrer nedi skjerfet mitt og tar i mot litt kos. Litt skvetten og fortsatt nervøs, kan bæsje og tisse litt når det blir for mye for henne, men det går fort over!

Dette er så stas:) Håper de finner gode, permanente hjem etter hvert, godjenter altså.

Nesten hele gjengen har nyst og lagd litt dårlige lyder den første uken, men virker som om det går over, og at det var alt stresset med flytting og reising som har påvirket dem, det er ikke mye lyder fra buret når de er rolige, men hvis de blir stresset og plukket opp kan de begynne med litt rare lyder, varer riktignok ikke så lenge. Og så lenge det virker som om det er pga stress så er jeg ikke så bekymret for dem. De spiser og drikker godt og løper rundt og styrer masse i buret alle sammen.
rotteslottet.blogspot.no

Siv M
Gammelrotte
Sted: Halden

Legg innav Siv M » 04 mai 2013, 16:15

høres ut som en koselig jente flokk du har der, det med nysingen kjenner jeg til, Lille Molly har nyst veldig siden jeg kjøpte henne, det er en uke siden i dag, jeg håper det går seg til :cheerful: men skal ha henne å de to andre til sjekk veldig snart. Tisser å bæsjer gjør hun også mye ennå, ikke for ingen ting at hun fikk navnet molly fjerteline :giggle:

Crazyratlady
Stjeler søppel

Legg innav Crazyratlady » 04 mai 2013, 16:57

Så bra at du koser deg med gjengen :) Håper og du finner gode hjem til de, men uansett har de det nok supert hos deg i mellomtiden. Kan ikke være så lett å drive omplassering, gi de fra seg når man har blitt glad i de. Men det er uansett en fin ting da, så slipper rottene å være hos folk som ikke er interesserte i de helt til de kanskje får et nytt hjem. Så det er en fin ting du gjør må jeg si! :)

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 29 mai 2013, 00:00

Esel og Onkel:
Bilde
Bilde

Nye omplasseringsgutter:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

De er svære disse gutta ass! Her er meg og Sokrates:
Bilde
Meg og Monte:
Bilde
rotteslottet.blogspot.no

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 22 jun 2013, 15:31

Esel ble med meg på jobb, han smeltet pikehjerter og var kjempeflink (som han alltid er). Han er verdens beste, lille hjertevennen min.
Bilde
rotteslottet.blogspot.no

Crazyratlady
Stjeler søppel

Legg innav Crazyratlady » 22 jun 2013, 16:30

Helige lille snuten, så koselig bilde :) Så bra at han fikk vise seg fra sin beste side, så folk får se hvor herlige dyr de er :D

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 22 jun 2013, 16:56

Syns han nesten ser ut som en slags bever på det bildet der:D haha
rotteslottet.blogspot.no

Gå tilbake til «Bildegalleri»