Redd rotte

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Redd rotte

Post by Sandratravolta »

Hvis hun ligger stille så er det nok helt greit, å jage de rundt for å fange de og tvangskose de mens de piper og spreller er jo litt verre. Haha:) Tror nok hun har det bare finfint!
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

tonjek
Pinky
Posts: 26
Joined: 15 May 2013, 05:21
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad, Østfold

Re: Redd rotte

Post by tonjek »

Haha! Hun ligger i tskjorta :-)
Når hun går lei, utforsker hun senga litt, så tusler hun tilbake igjen. :cheerful:

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Re: Redd rotte

Post by rottegal »

Det er veldig flott å lese at du er innstilt på å ha de hos deg resten av livet. Det er jo egentlig noe man burde ta for gitt, men det er ikke alle som er innstilt på det når de kjøper seg dyr.

Angående rotta som ikke er så veldig glad i kos: La henne bli kjent med deg på sine egne premisser, men press gjerne grensene hennes litt etter litt sånn at hun i hvertfall aksepterer å bli håndtert uten å stikke. Den andre rottejenta har du jo allerede blitt kjent med, og da er det fint å ha henne masse ute siden hun er kosete. Særlig nå som hun er baby for da sover de mer enn vanlig og liker godt å ligge inntil varme, gode mennesker.

Etterhvert som man blir kjent med rottene sine, så oppdager man deres særegenheter og aksepterer dem som de er, noen liker best å utforske, mens andre synes kos er helt supert :cheerful:

Rotter er god terapi! :dån:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

tonjek
Pinky
Posts: 26
Joined: 15 May 2013, 05:21
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad, Østfold

Re: Redd rotte

Post by tonjek »

Troor jeg er ganske sikker på navn nå. Har aldri hatt så trøbbel med navn før, haha. Men ser ut til at den tryggeste av de to jentene blir Bambi, og hun andre Aleu. :kisses: Aleu fikk egentlig navnet sitt første dagen, men har slitt veldig med å finne et navn til hun andre som passer. Liker navn som passer sammen. Men Bambi passer henne så godt, så da blir det det.

Er nødt til å løfte på huset deres for å få tak i Aleu, og føler meg litt slem pga det, men på en annen side er det eneste måten å få tak i henne på. Men hun har bedret seg litt. Setter meg også jevnlig ved buret og stryker dem og løfter de litt, før jeg setter dem ned igjen. Ser ut til å funke fint. :cheerful:

Ser at jeg har en lang vei å gå før de begge blir gode og tamme, men det er en begynnelse! :boing:

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Redd rotte

Post by Sandratravolta »

Hvis det er litt redde rotter syns hvert fall jeg helt klart det er best å løfte av huset. Har blitt bitt et par ganger av å bare stikke hånden inn, hvis du løfter av huset så stikker du hvert fall ikke hånden inn der de gjemmer seg:)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

tonjek
Pinky
Posts: 26
Joined: 15 May 2013, 05:21
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad, Østfold

Re: Redd rotte

Post by tonjek »

Stikker hånden inn dit også, og da bare snuser hun litt. I dag har hun faktisk til og med satt lankene på hånden min og slikket meg på fingrene. :boing:

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Redd rotte

Post by Sandratravolta »

Høres ikke ut som hun er av de som er reddest i verden akkurat, bare litt skeptisk og skvetten kanskje. Blir nok kjempefin!
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Post Reply