Merkelige fakter

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Merkelige fakter

Post by Maria Bee »

Heisann!

Da jeg satt med Luna og Leia idag og håndmatet de med salat og mais var de veldig rolige og sindige. Men etter en ca 20 minutter, begynte Luna med noe rart. Hun gikk inn i buret, opp i øverste hylle og skubbet ned teppet jeg har lagt inn der til dem. Det landet helt nederst i buret, og hun hoppet ned og pakket det sammen til en ball, og begynte å trø det hardt nedi matskåla. (?!)

Da hun var ferdig satt hun seg oppå toppen av haugen og begynte å dra sidene som stakk ut, inn i skåla.
Leia sprang så inn i buret, og lente seg opp mot Luna og begge begynte å gnisse tenner. Så springer Leia opp til toppen av buret og begynner å lete etter mer teppe. Hun begynner og å dra inn teppet igjennom sprinklene, men finner for ut av att det ikke går. Så springer hun ut av buret og klarer å trø seg selv mellom buret og veggen, inne i teppet. Der drar hun teppet rund seg. Som disse fjellklatrerene som bor i disse telta i fjellveggen.

Hvorfor vill de ikke ligge øverst lenger, og hvorfor SKAL teppet abselutt oppi matskåla?

Skjønner ingenting jeg.

Prøve og vise litt med bilder kanskje


Alt skal i matskåla
Image

Leia har tømt hele toppetasjen, og leter etter mer å stappe i matskåla
Image

Så her lager hun teppe fjellhylle
Image

Lager den større og større. Her drar hun faktisk teppet rundt seg etterpå
Image

Her gikk hun så inn i sputniken og kastet ned ned hvite teppet som lå inni
Image

Så gikk hun faktisk bak buret igjen og begynnte å dytte inn teppet helt nede ved matskåla..
Image

Og bare sånn att det er sagt. Matskåla er helt ren, med ny mat, og mye snacks som jeg vet de elsker. :cheerful:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

maling
Pinky
Posts: 27
Joined: 23 Jun 2013, 03:21
Kjønn: Kvinne
Location: Porsgrunn

Re: Merkelige fakter

Post by maling »

En av mine jenter gjør akkurat det samme! Tar alt hun finner og legger over/oppi skåla. Jeg har fått inntrykk av at det er for å gjemme maten, til seinere kanskje? :cheerful:
Harry& Ron.

R.I.P. Sirius, Eyr, Medusa, Medea, Frøya & Lydia.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Merkelige fakter

Post by kikky »

må gjemme maten ja, noen har litt sterkere instinkter enn andre :cheerful:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Merkelige fakter

Post by Maria Bee »

Hahaha, gjemme den for hvem liksom. Jeg spiser den ikke :giggle: kan det være att de gjemmer den for hverandre? :smile:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Merkelige fakter

Post by Crazyratlady »

Haha, så rare de er! ;) Artig å se på når de styrer på sånn :thhpt:
Gjemmer den sikker for hverandre ja, mine er ihvertfall kjempegrådige. Eller så gjemmer de den for mulige inntrengere, instinktet sier de vel at det må gjemmes i tilfelle ;)

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Merkelige fakter

Post by Maria Bee »

Jeg sitter for øyeblikket å studerer Leia i aksjon. Jeg tror hun er driit sur på teppet. Hun sliter veldig med å få det inn i buret, så hun springer inn og ut bak buret som enn villmann, og prøver å få det på enellerannenmuuuulig måte inn i buret. Igjennom sprinklene selvfølelig :cheerful:
Imens Luna sitter på hodet mitt ( hun gjør faktisk det) og studerer henne. Liker utsikt :cool:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Merkelige fakter

Post by Crazyratlady »

Haha, Luna må jo lure på hva hun driver med :giggle:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Merkelige fakter

Post by Siv M »

:rofl: synes jeg ser de for meg, de finner på så utrolig mye rart noen ganger, jeg kunne ikke skjønne hvorfor matskålen ble så fort tom, å så fant jeg ut at molly hadde hamstret all maten inne i henge køye tunnelen deres mens det ikke var plass til dem der å de lå i en haug på hylla i buret :giggle:

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Merkelige fakter

Post by Maria Bee »

Hahaha, ja ikke sant! :giggle:
Jeg har tatt meg selv i å riste teppet ssom ligger i sofaen, så detter faderen meg halve matsekken ut på gulvet. Da skulle dere hørt ei banne altså :sjokkert:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Merkelige fakter

Post by Siv M »

:giggle:

Post Reply