Fiffi`s Rotter

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Fiffi`s Rotter

Post by Fiffi »

Hentet to herlige gutter i går. De var helt utslitt etter hjemreisa med buss, tog og en liten tur på scooter. De la seg til å sove nesten med engang de kom i buret. De het Abrahamsen og Ripipip før ,men har fått nye navn. Mattis-Hetta og Timme-Lim.

Mattis-Hetta :
Image

Timme-Lim:
Image

Buret dems foreløbig:
Image

Holder på å lage i stand et stort skap til de som de skal få etterhvert.
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Fiffi`s Rotter

Post by kikky »

Det var da noen lekre basser :cheerful:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Fiffi`s Rotter

Post by Siv M »

fine gutter :cheerful:

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Fiffi`s Rotter

Post by Crazyratlady »

Gratulerer med guttene! De er skjønne :)
Så bra at noen kjøper seg voksne gutter og, at ikke alle vil ha babyer, så får de voksne og komme til gode hjem :cheerful:

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: Fiffi`s Rotter

Post by Fiffi »

Takk for det. :) De er cirka 6 måneder så de er ikke såå gamle enda. Kjøpte Oxbow til de før jeg hentet de. Fikk kjøpe med et kilo av RM1. De liker best Oxbow. Er jo et ganske dyrt fòr men har råd til det siden jeg kun skal ha 2 rotter.

Her får de tørket jordbær som de likte veldig godt :boing: :
Image
Image
Timme-Lim måtte gjemme seg i hengekøya og spise i fred
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Fiffi`s Rotter

Post by Sandratravolta »

Så koselig de har det <3 varmet hjertet mitt å se rotter jeg gir fra meg får det fint! :) Ser ut som de blir bortskjemte tasser! :D
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: Fiffi`s Rotter

Post by Fiffi »

Har også kjøpt de vegitabilske "tannbørstene" til hund. De har gnagd mye på de :boing:
Mattis-Hetta er litt forsiktig av seg. Ville ikke bli løfta opp fra gulvet, da tissa han på meg.
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Fiffi`s Rotter

Post by Sandratravolta »

Ja, det er alltid utrolig stas de tyggegreiene. Og de holder jo på med det i timesvis.

Huffda, går seg nok til veldig snart, han er jo veldig myk når han løftes opp ellers da :)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: Fiffi`s Rotter

Post by Fiffi »

Storkoser meg med rottene mine. Har noen venninner som synes halen er ekkel, kan du skjønne det ? Synes halen er fin jeg. Bruker å ha rottene på badet 2-3 timer 2 ganger for dagen. Først i kveld har Mattis-Hetta blitt litt mere frempå, han har slutta å tisse på meg når jeg løfter han opp. Han er ikke så forsiktig lengre. Tror vi bare måtte bli kjent først. De er så herlige og klatrer på meg når jeg sitter på gulvet med de. Timme-Lim knisser tenner når han har det morro og spretter rundt på meg og tar seg en liten kosestund. Hadde glemt hvor morsomt det er å ha rotter.
Er så mange år siden jeg hadde rotter sist (15 år siden) den gangen gjorde jeg alt feil med bunnstrø, mat, burstørrelse og utetid av buret. Hadde ikke data og internet den gangen så alt jeg fikk vite om rotter var fra dyrebutikken. Bare synd gutta mine ble bare 1 år. De døde av luftveisinfeksjon, sikkert pga av det vanlige sponet. Jeg gav de medisin men de ble ikke bra igjen etter mange medsinrunder.

Får ikke sove i natt og rottene er våkne. Tenker de skal få seg en tur til på badet. Skal prøve å få tatt noen bilder av de.

De liker Oxbow maten veldig godt. De springer å gjemmer seg når de spiser. RM1 ligger igjen.

Synes oppførselen til rottene ligner litt på ilder. Det er spesilelt når rottene er glade og full av energi. Hadde ilder for cirka 9 år siden. Savner ikke å ha ilder lengre etter at disse gutta kom. Synes rottene er et hakk bedre dyr. Rotter krever jo ikke å være i hele huset hele dagen. Og masse å passe på når de er løse.

Har planer om å lage noe å klatre på og leke med på badet til gutta og prøve zickan sela. hvis jeg får det til å fungere på rottene skal jeg gå turer med de i hele leilgheten og ta de med på besøk.
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: Fiffi`s Rotter

Post by Fiffi »

Var ikke lett å få tatt fine bilder av de når de har det så travelt hele tida, men fikk noen iallefall.
Fine Mattis-Hetta:

Image
Image
Image

Goingen Timme-Lim:

Image
Image

Tror de ble litt trøtte etterhvert for begge la seg ned for å sove bak doen. Da var det på tide å gå tilbake til buret igjen
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Fiffi`s Rotter

Post by Crazyratlady »

Fint å høre at du koser der med gutta :) rotter er fantastiske og halen er vakker den og :) så det så!

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: Fiffi`s Rotter

Post by Fiffi »

De har fått seg nytt bur i dag, et gammelt skap omgjort til bur. Mangler enda noen ting som flere kurver og mere leker. Har bestilt noen leker og kurver blir kjøpt til uka en dag. Sånn ser det ut nå:

De to øverste etasjene:
Image

De to nederste etasjene:
Image

Hele buret utvendig:
Image

3 av etasjene har do. 2 av etasjene har matskål. 1 av etasjene har vannflaske.(skal kjøpe en vannflaske til etterhvert)

Ser ut som om rottene trives best helt øverst. Mulig jeg syr en liten hengekøye å fester der også
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

Post Reply