Veldig dominant hunrotte

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Veldig dominant hunrotte

Post by Sandratravolta »

Jeg har fått inn ei hurotte som er veldig dominant, da jeg satte henne med de andre rottene begynte hun å sloss med de med en gang, bustet pels og ble helt villstyring. Så jeg skilte de igjen. Når hun hadde utetid i dag gikk hun og gned seg inntil ting, bustet pels og oppførte seg sånn som en av de mest dominante hannrottene jeg har. Veldig snodig. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det? Hadde hun vært en hann hadde hun blitt kastrert ganske raskt, men virker chip på samme måte som med hanner? Blir hunner roligere??
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Veldig dominant hunrotte

Post by Matmor »

Hormonchipping kan ha beroligende effekt på hunner hvis det er en hormonforstyrrelse som forårsaker problemene. Adferden hennes høres jo hormonell ut, så jeg synes du skal diskutere muligheten med veterinær. :rat:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Veldig dominant hunrotte

Post by Siv M »

Sandratravolta wrote:Jeg har fått inn ei hurotte som er veldig dominant, da jeg satte henne med de andre rottene begynte hun å sloss med de med en gang, bustet pels og ble helt villstyring. Så jeg skilte de igjen. Når hun hadde utetid i dag gikk hun og gned seg inntil ting, bustet pels og oppførte seg sånn som en av de mest dominante hannrottene jeg har. Veldig snodig. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det? Hadde hun vært en hann hadde hun blitt kastrert ganske raskt, men virker chip på samme måte som med hanner? Blir hunner roligere??
håper ikke det er en av jentene jeg hadde, har aldri opplevd det med de når jeg har hatt de :confused:

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Veldig dominant hunrotte

Post by Sandratravolta »

Jo, Siv, det er Molly. Hun er helt villstyring, brukte en hel time på å bare gni rompa og siden sin inntil alt hun fant, og så stressklødde hun i prossessen.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Veldig dominant hunrotte

Post by Siv M »

:shocked: jøsses det har jeg aldri opplevd med henne tidligere, viste hun var hyper men ikke så dominant, huff det er jo ikke bra, håper du får gjort noe med det. Tror du det kan komme av at hun har flyttet så mye rundt på kort tid ?

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Veldig dominant hunrotte

Post by Sandratravolta »

vet ikke om flytting gjør rotte dominant.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Veldig dominant hunrotte

Post by Siv M »

Ikke godt å si har ikke hørt noe om det tidligere da, kanskje ikke hun taklet det helt :trist:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Veldig dominant hunrotte

Post by kikky »

flytting og ett nytt hjem med mange andre rotter kan fint gjøre en litt dominant/ustabil rotte helt kokos. Har hatt noen jenter som svettet, skrapte og gnikket. Disse var returnerte piker fra opskullet mitt, som utagerte litt når de kom til meg og oppdaget sitt nye hjem fullt av ukjente rotter.. Roet seg ned etter en liten stund, men var ikke mulig å introdusere de til ny flokk.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply