Bruker tenner under leik

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
utmeldt

Bruker tenner under leik

Post by utmeldt »

Eg adopterte ein hanrotte, Bartus, for ca 3 veker sidan. Han er om lag 6 månader gammal, og har vore eineboer i ein dyrebutikk siden han var liten.

Noko av det første eg la merke til då eg helste på han første gongen var at han brukte tennene for å kjenne på handa mi, ikkje bite men kjenne etter utan å skade huda. Først tenkte eg at han kanskje var vant til å få godbiter i buret, og derfor kjente etter om det var mat når handa kom til syne. Men etter tre veker er eg litt usikker på denne tannbruken.Han har ikkje slutta med denne vanen, og den har heller auka på, spesielt under leik.

Han er vedlig glad i å bli klødd, og klappa på, og legger sjølv hodet sitt under handa mi når han er klar for det. Når han er ferdig steller han handa mi, finger etter finger så resten av handa, eg kjenner at han bruker tennene, men han skraper kun lett i huda som for å rense, slik rottene steller kvarandre vil eg anta.

Han er og veldig glad i å leike med handa mi, og berre eg beveger litt på fingrane springer han att og fram, kjenner/napper i huda mi med tennene, springer vekk, kommer tilbake, og går over handa mi med tennene igjen, springer så vekk, tek seg gjerne ein runde inni buret, innom alle hengekøyer osv, kjem så springande tilbake og sjekker handa mi med tennene sine igjen. Han kan holde på med dette ein god stund. Innimellom når han blir veldig ivrig kan det kjennes litt vondt, men han har aldri laga hol på huda. Når han er roleg, kan handa mi ligge rett ved sidan av han utan at han foretek seg noko. Eg oppfatter han ikkje som aggressiv, men skjønner ikkje kva denne tannbruken skal bety. Av og til kan det minne meg om at han prøver å dra i "pelsen" på handa mi slik enkelte rotter gjer for å vise sin dominans, men eg er usikker på om det stemmer. Er det vanleg oppførsel? Eller er det noko han prøver å signalisere? Bør eg slutte å oppmuntre han til slik aktivitet?

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: Bruker tenner under leik

Post by sandra123 »

Tror det sto noe om akkurat det på forumet her for litt siden, noe om at du bør være glad for rotta di behandler deg som en "med" rotte eller noe sånt, husker ikke helt... :crazy: Men hvis du orker og lete finner du det kanskje, og det er sikkert noen som har bedre hukomelse enn meg, mine gjør ikke dette, så det er liksom ikke like innterisant og huske..
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Bruker tenner under leik

Post by kikky »

Helt vanlig :cheerful: Har flere slike små nafse saker selv :aww:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Bruker tenner under leik

Post by Milla »

Leste den samme artikkelen som Sandra viser til, men leter forgjeves etter den.
Ut i fra det jeg husker skal visst det at de bruker tennene være veldig positivt, og noe som man burde oppmuntres til. Så lenge det ikke er snakk om biting til blods eller veldig hard napping.
Var noe med at de bruker tenne til veldig mye kommunikasjon eller no.

Har selv hatt noen som har brukt tennene til veldig mye, både med lek og stell.
Har en som bruker de veldig mye, Luna, når hun skal leke pleier hun å legge åpne munnen(litt sånn late som hun skal bite) og legge tennene forsiktig mot hånden, men ender alltid opp med at hun slikker inherdig. Hun ruller rund og jeg klør henne på magen, så små napper hun lekende :glise: Veeeldig søtt :lovey:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Bruker tenner under leik

Post by Matmor »

Siden han har stått i dyrebutikk så lenge har han vel ikke akkurat utviklet de vanlige soiale antennene for omgang med mennesker. Jeg håper han rett og slett er litt hardtannet og vil lære etterhvert hva du liker og ikke liker, men gitt alderen hans er det mulig at han også er i ferd med å utvikle seg i dominant retning. Jeg trives ikke med rotter som napper på den måten, for jeg har opplevd litt for ofte at de ender opp med å bite. Hadde han været 6 uker hadde det vært noe annet. 6 måneder er ganske typisk for å begynne å snuse på sjefsrollen.

utmeldt

Re: Bruker tenner under leik

Post by utmeldt »

Tusen takk for svar alle sammen :)

Eg vart litt beroliga, men ikkje heilt.

Håper verkeleg at det ikkje er den slags dominans under utvikling som vil resultere i at kan ikkje tåler kontakt med andre rotter. Han er ein gode gutt ellers, og eg har bestemt meg for å ikkje kastrere han, og i staden for prøve skaffe han mannlige burvenner. Eg trur han sakner å ha kontakt med andre rotter. Eg har prøvd å introdusere luktene av dei andre rottene eg har i hus for han, og så langt har han kun reagert med å snuse intenst, ingenting anna, så eg håper at det går bra på sikt.

utmeldt

Re: Bruker tenner under leik

Post by utmeldt »

Bartus han fått utvida lufteplassen sin i tillegg til bordet han har framfor buret. Han får no vere i sofan sammen med meg. Om eg nevner, intens springing samtidig som han legger eller kanskje gnir magen mot underlaget ( dette likner på måten ei horotte spretter rundt på mens ho har løpetid), og at han innimellom gnisser tenner, og urinmarkerer mens han spring rundt., og innimellom alt dette klyper han hardt på armen min. Høyres det fortsatt ut som leik? Nokon som har råd om korleis eg kan få han til å slutte med denne klypinga?

Bartus fekk helse på Balder forrige veke. Eg gjorde heile introen feil føler eg i ettertid, men ingen ting å gjere med no.
Dei fekk møte kvarandre oppå eit bord som Balder bruker til vanleg under lufting. Bartus visste liten eller ingen interesse for Balder der, var helst opptatt av å snuse og undersøke. Balder var litt interessert i å finne ut kven Bartus var, men sidan han har litt dårlege bakbein klarte han ikkje å springe etter Bartus, sette seg derfor i ro, men eg såg at han etterkvart fekk ståpels. Den store feilen var at eg gløymte å lukke luka til buret til Balder, og dermed endte begge inni der. Først litt boksing, så prøvde Balder å legge Bartus på rygg men pga manglande styrke ( trur eg) klarte han det ikkje derfor la Bartus han Balder på rygg i stadenfor. Dette likte Balder dårleg, og mobiliserte nok til at begge to rulla rundt fleire ganger. Då fekk dei ein handduk over seg, og slutta med ein gong. Eg tok Bartus ut av buret utan problem. Balder er kanskje ikkje den beste kandidaten, men her finst det ikkje alternativ. Kun damer i huset ellers. Balder skal få bu åleine resten av sitt liv, men eg håper på ein annan tiværelse for Bartus. Spørsmålet er om han sjølv er villig til å vere sammen med andre rotter etter å ha vore isolert frå sine artsfredner i så lang tid?

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Bruker tenner under leik

Post by Matmor »

Har du sett på filmklippene av Bahr på hjemmesidene mine under Adferd og aggresjon, Kroppsspråk, Duftmarkering, Magemarkering?

Hvis det er slik han ter ser er i alle fall ikke jeg i noen tvil om hva du ser.

Det er mange rotter som synes det er helt greit å møte fremmede utenfor buret, men aldri i. For oss rotteeiere er det mer praktisk å kunne ha færre bur, men bare det å kunne slå sammen to luftegrupper hjelper jo veldig. Jeg håper at de to gutta finner ut av at det er greit å luftes sammen, selv om de kanskje ikke vil bo i lag.

utmeldt

Re: Bruker tenner under leik

Post by utmeldt »

Skulle gjerne har sett videoen du nevner Matmor, men får opp feilemding når eg trykker på flanke/magemarkering. Eg studerer videoen din om dufttest, og det andre du skriver om kroppsspråk, men syns det er vanslekeg å omsette alt til rottemannen min. Eg har ei horotte, Marta, som reagerer på lukta av ei anna rotte, Mokka, ved å gni seg mot underlaget og inventaret, med både halsen, magen og sidene. ho gnir og føttene i underlaget. Det Bartus gjer er annerledes.
Kanskje eg skal filme han eg og , og studere det han driver fred og ro.

Målet med at Bartus og Balder får prøve seg litt i lag er å finne ut korleis Bartus er sammen med andre rotter. Eg har fire bur i stova per i dag, og rotter som må lutfast kvar for seg. Det går greitt så langt, men om eg går til anskaffelse av nye burvenner til Bartus, og dei ikkje går i lag.....då er faren stor at eg ender opp med fem bur....og det har eg ikkje kapasitet til. Eg kunne ha gjort det enkelt og kastrert han, så kunne han bu i lag med damene eller fortsette åleine som no. Eg ønkjer å gje han ein sjanse til å vere rottemann, og ikkje kastrere med mindre det er nødvendig.

Må innrømme at eg er litt bekymra for denne klypinga til Bartus, for den er ganske intens til tider. Klyper hardere og hardere, og ikkje berre på handa lenger .....han tek for seg dei fleste område der det er bar hud. Er litt bekymra for øyrene mine til tider. Han kjem av seg sjølv ut av buret og bort til meg i sofaen, og ganske fort byrjer denne klypinga samstundes som han sprett/hopper rundt omkring. Han likner litt på ein hund der han hopper. Klør litt, og gnisser tenner gjer han og. Klypinga er no enkelte ganger gått over til å likne gnaging, men så langt har han ikke bitt i gjennom huda. Kanskje han rett og slett er stressa, og det er kanskje ikkje så rart, dette er jo heilt nytt verden for han. Kanskje har isolasjonen sett sine spor, men eg gir ikkje opp. Nå har han gått innatt i buret etter ein omgang med sprett og klyp. Har spist litt, og gnissser tenner for harde livet der inne. Eg veit ikkje kvifor. Eg er dessverre ikkje så flink til å lese alle tegn rotter viser ved atferden sin, derfor blir det kanskje eindel masing her framover.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Bruker tenner under leik

Post by Matmor »

Hvis du sender meg en e-postadresse kan jeg forsøkte å sende filmklippet som vedlegg. Jeg vet ikke hvorfor du ikke fikk det opp, for jeg sjekket at jeg fikk det til selv før jeg skrev.

Post Reply