RM

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Marit Fosen
Alfatryne
Sted: Moksheim

RM

Legg innav Marit Fosen » 15 des 2013, 14:41

Jeg regner med at RM rottefôr ikke produseres alene for NTF. Hvorfor skal det ikke være mulig for zoobutikker å få selge dette? Det finnes frittstående zoobutikker som ikke er bundet av det kjeden bestemmer. Hvem produserer fôret?
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: RM

Legg innav wollf » 15 des 2013, 20:09

Det selges ikke til butikker desværre. Vært prøvd lenge. Scanbur heter de i nittedal. Er bare å sende mail. Men du kommer nok ingen vei. Vetrinær og butikker jeg kjenner har prøvd. Tilogmed dyrebeskyttelsen. Foret selges til laboratorier og ntf

Brukeravatar
Marit Fosen
Alfatryne

Legg innav Marit Fosen » 15 des 2013, 20:52

Jeg har sendt en henvendelse til England, til produsenten. Gjorde det samme til Oxbow dengang Canicare var eneimportør og vanskelige. jeg regner med produsenten er interessert i å selge.

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Rex Rottemann
Pinky

Legg innav Rex Rottemann » 15 des 2013, 21:00

Gir Scanbur noen forklaring på hvorfor de ikke vil selge til andre? De fleste som drive forretning er jo interessert i profitt..
Lillemann, .

RIP Rex Rottemann, Line, Lise, Liten, Amber, Bluey, Brownie, Jeppe, Sheridan, Champagne og Lille Mus. Jilly, Jenny, Echos, Cocos, Lakris og Fløyta. Sov godt mine små skatter. ❤️

Brukeravatar
Marit Fosen
Alfatryne

Legg innav Marit Fosen » 15 des 2013, 21:41

Jeg ringer dem i morgen og hører hva de sier. :hmmm:

Ingerid Øksnevad
varamedlem

Legg innav Ingerid Øksnevad » 15 des 2013, 21:51

Hva om vi som bor i nærheten av Nittedal laget en dugnad av denne oppgaven? At vi bytter på å hente i Nittedal.. Kunne det fungert?

At det enten:
1) sette en dato hver, aller annen hver mnd hvor det hentes og sendes fôr? Og at vi i nærheten bytter på...
eller
2) det sendes inn bestillinger til ntf fortløpende når noen trenger, og at ntf legger ut en tråd når det har blitt et visst antall sekker. Så kan i nærheten melde oss til "tjeneste" på rundgang....

På denne måten er det ingen som trenger å ha lager og sende ut "støtt og stadig". Dersom de som ikke trenger hele sekker avtaler med noen i nærheten om å dele så blir det jo heller ikke så mye jobb å på postkontoret.

Kunne det fungert? Hva sier dere som bor i nærheten av Nittedal? Om alle bidrar kan det jo ikke bli snakk om mye jobb på hver av oss :-)

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 16 des 2013, 00:00

Det kan fungere. Men send et forslag til styret på mail om det. Så kan vi diskutere mulighetene der

de driver ikke butikk men grossist til labratorium ol. Skal se i morgen om jeg finner svarene jeg har fått fra dem.
er bare redd om alle ringer (ntf prøvde da nettbutikk ansvarlig trakk seg og det samme gjorde mange andre) så velger de å ikke selge til noen

Brukeravatar
Rubisco
Markeringsbehov

Legg innav Rubisco » 16 des 2013, 08:53

Jeg ringte en stund siden, kom ingen vei. Hun sa at de skal egentlig ikke selge til NTF heller, men gjorde et unntak.

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 16 des 2013, 11:14

derfor jeg er redd for at om det blir for mye mas på de så får ikke vi kjøpe heller

Brukeravatar
sanca
Alfatryne
Kjønn: Kvinne
Sted: Krokstadelva

Legg innav sanca » 17 des 2013, 10:39

Da bare understreker jeg den oppfordringen fra Wollf, fint om ikke enda flere ringer til Scanbur og maser nå, jeg føler vi balanserer på en tynn tråd med at vi får kjøpe fra dem... La oss i styret prøve å få på plass ny ordning for nettbutikken :cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 17 des 2013, 12:20

der er i alles interesse at vi får RM1, vi er selv tomme.
Ntf tjener ikke på nettbutiken, men vi selger det for at medlemmene skal kunne få kjøpe det. Vi er på vei til å løse saken nå. Håper dere kan vente litt

Brukeravatar
Marit Fosen
Alfatryne

Legg innav Marit Fosen » 17 des 2013, 13:33

Jeg snakket med Scanbur i går. Ntf vil få RM når det praktiske rundt dette er ordnet.

Brukeravatar
Rubisco
Markeringsbehov

Legg innav Rubisco » 17 des 2013, 18:21

Marit Fosen skrev: det praktiske rundt dette er ordnet.

Å finne nettbutikkansvarlig?

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 17 des 2013, 18:24

vent å se :cheeeers:

Brukeravatar
Marit Fosen
Alfatryne

Legg innav Marit Fosen » 21 des 2013, 01:18

Jeg har fått svar fra produsenten i England, vi kan bestille direkte fra dem. Nå skal jeg sjekke opp priser og frakt.

Gå tilbake til «Fôr og ernæring»