Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskull

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskul

Post by wollf »

Victoria om sin "NORSK" jente 6

helse: Fullt frisk
Adferd mot mennesker: Kontaktsökande, social, mjuk. Sitter hon inte i luckan när man öppnar så behöver man bara kalla lite kommer hon springande. Senast idag sprang hon över till okänd som var här och kikade på mina ungar. verkar gilla allt och alla.
adferd mot rotter: Satt ihop mina två flockar i en 3 våning rs. Fungerade riktigt bra. Siste som flyttade in är 8 mån, yngste 5v.
vekt: 307gram
annet: kan inte komma på något. varit så mjuk och fin tjej att ev kull varit i tankarna.

Tullerusk
Stjeler mat
Posts: 53
Joined: 27 Jan 2013, 15:36
Location: Askøy
Contact:

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskul

Post by Tullerusk »

6 mnd rapport på Shiva, eller Småtten som eg kaller han. :giggle:

Helse: Han har aldri vert sjuk eller hatt utøy. Han er også fin i pelsen. Eg klipper klørne hans en gang iblant for at dei ikkje skal være så skarpe.

Adferd mot mennesker: Veldig lett å håndtere, han er kontaktsøkende, nysgjerrig og liker å få kos. Popper øyner og gnisser tenner. Han har aldri bitt noen, hender han tar feil av finger og godbit når han er ivrig, men slipper fort når han skjønner feilen. :thhpt:
Han slapper av og henger fint i hånda når han blir løftet.

Adferd mot rotter: Han er verken dominant eller underdanning, veldig harmonisk i flokken. Leker og steller med dei andre. Aldri bitt eller skadet burkamerater. Tok fint imot det nye flokkmedlemet Goliat då han kom.

Vekt: 480g

På rottetreffet i drammen 2013 var han best i sin klasse (junior) :party:

Image
Gutta boys frå ghetto kullet: Rascal & Devon <:3 )~~~
frå Hinduistiske guder kullet: Shiva <:3 )~~~
frå Bibelkullet: Goliat <:3 )~~~


Hvil i fred:
Hetti & Netti
:sove:

http://dragon-rats.blogspot.no/

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskul

Post by Milla »

6 mnd rapport Kali

Vekt: 280 g
Helse: Frisk som en "fisk"

Adferdt mot mennesker: Hun er blitt kontaktsøkende, litt skvetten ved bråe bevegelser og lyder. Vil helt ikke bli løftet på, men er rolig en liten stund når hun først blir. Kommer løpende når vi lager påkallingslyden, og når vi har mat. For å være så liten er hun et skikkelig matvrak. Klatrer rundt på oss, hopper og spretter rundt.
Hun elsker fortsatt å løpe og romstere inni en genser, inn det ene ermet, romstere, ut det andre, og inn igjen for å romstere.

Adferd mot rotter: Ved første introduksjon på nøytralt sted, hadde hun skikkelig bein i nesa, hun løp mellom jentene og prøvde å invitere til lek. Det tok ikke lange tiden før hun var fullverdig medlem av flokken(hun taklet en hormonell Witney utmerket). Hun og Queen Latifah er som erter og ris <3 Fungere utmerket i flokken.

Annet: Hun er litt skeptisk av seg, og det har ikke vært før den siste tiden at hun har søkt noe særlig kontakt med oss. Det har bedret seg betraktelig. Hun er en racer uten like, løper rundt i leiligheten som bare det, hun er drit rask! (en av grunnen til at det er nesten umulig å få et bra bilde av henne).
Hun elsker å bli kost når hun ligger og slapper av i buret, da kommer gnissing og popping av øyne frem :D Hun er også en liten kløpper på å gjemme seg når vi begynner å innhente og sette jentene inn i buret igjen.

Hun er en helt herlig liten rottejente! Vi er ihvertfall helt forelsket <3

Image

Image
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskul

Post by kikky »

6 mnd Baihrava(?)-Aprikosen

Vekt: 429g
Helse: ikke vært syk, ei heller forkjølet.

Atferd mot mennesker: Han er min lille baby, men han er ikke spesielt glad i å bli løftet fra buret, da blir han helt stiv. Veldig glad i å ligge helt oppunder haken og under håret mens han får masse nuss og klapp. Litt forsiktig, så ikke først til luken, men kommer gjerne snikende når det er plass og de andre er rolig.

Atferd mot rotter: Veldig forsiktig og litt redd i buret i starten, godt seg til nå. Ble helt fra seg når det flyttet inn 6 små bebser en stund, det ble litt mye for Aprikosen. Han velger å gå vekk og heller flykte fra ubehagelige situasjoner. Han er nå en god støtte for to ny introduserte 2 mnd gamle gutter, veldig rolig og forsiktig med de.


Annet: Ganske så engstelig i åpent terreng som er overalt når en er pytte liten og bor i bur tilpassa kjemper på 700g +. Hakket for mye forsiktig og blyg en rottemann, men veldig søt og snill.

Også er han veldig, veldig peeen :aww:
Image
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskul

Post by Milla »

Ser ut til at det var noe galt med vekten. Kontrollsjekket med den nye jeg har fått meg, og hun veier 300 g. :p
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskul

Post by Titovn »

6 mnd rapport for Revanta

Vekt: 280g (den digitale vekten er dessverre ødelagt så er kun ca vekt)

Helse: Behandlet for midd men ellers frisk og rask!

Atferd mot mennesker: Kommer til burdøra når man åpner og super nysgjerrig. Ikke like begeistret for å bli løftet da hun mye heller vil utforske men finner seg fint i det. Vil mye heller utforske omkring fremfor å være hos oss, men finnes ikke noe vondt i denne jenta. Litt skvetten enda mot brå bevegelser og slikt, men ikke slik at hun gjemmer seg og ikke kommer frem igjen.

Atferd mot andre rotter: I starten var hun veldig bøllete av seg og skulle prøve seg hele tiden, men så fort hun ble satt litt på plass av de eldre rottene er hun er super herlig rotte. Utrolig flott under introduksjon med svært lite bråk, kun når hun bøllet litt - men un ble satt på plass og ikke noe mer bølling. Nå er hun nesten ikke bøllete i det hele tatt og storkoser seg med de andre rottene i buret, hvor alle sammen sover i samme hengekøye en gang i blant!

Annet: Hun an være litt engstelig når terrenget er åpent og slikt, men ellers en ganske tøff jente! I starten var hun ikke like tøff, men har kommet seg veldig. Bildet under her tok jeg i stad, sånn kjapt i sofaen og da hadde hun to hunder på hver sin side (et lite stykke unna og kontrollert selvsagt) og hun kunne ikke brydd seg noe særlig om dem, og begynte å vaske seg! Litt nysgjerrig var hun på dem, men hun fikk ikke gå bort til dem. Hun har mye energi og er overalt, og jeg virkelig elsker denne jenta! ♥

Image
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskul

Post by wollf »

Jens er den brune rotta.
Han er veldig nysgjerrig å snill. Viser lite tegn til nervøsitet.
Han er veldig nysgjerrig på andre dyr.
Vekten hans ligger på 400g

Stalin er den hvite rotta
Han var veldig nervøs i starten men har utviklet seg veldig.
Han er litt redd for alt som beveger seg. Men det kommer seg veldig nå.
Han er 410g

Helse - De er veldig sunne og virker glade. Stalin har en liten greie vor han bare står og veiver med hode men jeg tror at dette kommer av litt svekket syd, av den grunn att han bruker nesen veldig ofte da han går og rotter med røde øyne har en tendens for svekket syn.
Adferd mot mennesker - De er veldig greie, veldig glad i og være med andre mennesker. Stalin er litt mer usikker mot mennesker i starten men har kommet seg kjempe mye
Adferd mot andre rotter - De har ikke vært rundt andre rotter enda, men de er veldig nysgjerrige på mine katter og hunder. Spesielt jens (Han brune) er veldig motakelig på andre skapninger
Annet - De viser stort potensiale til kunnskap, Jens er veldig villig til å lære, mens Stalin trenger litt lengre tid.
Stalin har en tendens til og tisse veldig ofte, men tror det kommer av at han er litt nervøs. Som tidligere nevnt har han kommet seg og gjør store fremskritt. Spesielt mot meg.

Naranda og Nataraja :
Naranda var litt skeptisk i starten men kom seg fort, ikke redd i buret og fant fort frem i flokken.
Nataraja brukte litt lenger tid på og komme seg inn i flokken men når hun først gjorde det gikk ting mye bedre.
Gode heng begge to, god adferd mot andre rotter, ingen aggresivitet med intro, veldig nøytrale.
Blitt kosete med tiden, men fortsatt maur i rompa.
Fine med andre mennesker, slikker og vil gjerne leke med hånde, ikke noe problem å bli løftet opp.

Ikke vært noe syke, blitt behandlet med stronghold da burvenninne hadde.
Vekt på Naranda 296 g og Nataraja 310 gram

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskul

Post by wollf »

minner om 1 års rapporten ;)
adferd mot mennesker
adferd mot rotter
helse
vekt
annet

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskul

Post by kikky »

12 mnd Baihrava(?)-Aprikosen

Vekt: Ikke veid etter 6 mnd, men tipper 500g +. Slank.
Helse: ikke vært syk, ikke tegn til litt snufs engang!

Atferd mot mennesker: Lett i hånden nå, henger flott og han er veldig glad i nuss og klapp. Godtar fremmede mennesker i buret og har vært på lengre besøk hos matmor, hvor han ble håndtert av andre.

Atferd mot rotter: Baby introduksjon gikk smertefritt(Dragons Breath og Royal Blue). Blitt introdusert til Matmors sine rotter når han var på besøk der tidligere i år. Litt mye hormoner i karen på besøk, første gang han har luktet så mange flotte damer og ikke fikk han møte en eneste en stakkars. Aprikosen red bare litt på bur kompis, ingen knuffing eller annet.

Annet: Forsiktig og mild rottemann. Fortsatt en av de mest lekre rotter jeg har fått tafset på. Mulig å få avls tillatelse kanskje?

Mangel på tlf med kamera funksjon/eller annet kamera som fungerer har jeg dessverre ingen nyere bilder av skjønnheten.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskul

Post by wollf »

avl i vei ;) men fin en fin dame til han da

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskul

Post by Milla »

1 års rapport - Kali

Vekt: 308 g

Helse: Frisk som en "fisk"

Adferdt mot mennesker: Kali har sin trygghetssone inne på rommet buret står. I buret kan vi kose og leke med henne som bare det. Hun er skvetten utenfor sin trygghetssone, og vil ikke ha spesielt kontakt med oss. Men det finnes fortsatt ett unntak: om vi har mat! :giggle: Hun kan gjerne bruke oss som klatrestativ, men hun vil ikke bli tatt på. Hun liker ikke fremmede mennesker, og da søker hun ofte til oss. Min spesielle rottegenser gjenkjenner hun med en gang, og springer inn ermet <3

Adferd mot rotter: Hun er fantastisk flokkmedlem. Steller med alle og en hver! Veldig flokkorienternt. Hun og Queen Latifah er fortsatt som erter og ris. Løper rundt etterhverandre og leker og utforsker :cheer:

Annet: Hun er en fantastisk liten jente. Selv om hun ikke er så mye med oss som de andre jentene er. Så er det bare sånn hun er! Jeg nyter de øyeblikkene når hun er i buret, nyter å bli kost. Gnisser tenner og popper øyer som bare det :)

Bildeeer :D

Image

Image
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskul

Post by Titovn »

Mye som har skjedd på denne kanten, så 1 års rapporten er noe forsinket av diverse grunner som flytting, valp o.l. Så når jeg har hatt tid egentlig har jeg satt meg ned og slappet av fordi jeg har vært så sliten :bleh: Men her kommer den!

Vekt: ca 250g - Revanta har alltid vært ei lita jente og hun er enda ganske liten. Hun er ikke tynn, men bare liten, slank og nett av seg.
Hele: Ingen sykdommer her i gården! :cheer:
Adferd mot mennesker: Hun kommer alltid frem mot burdøren når det åpnes og er super nysgjerrig, kontaksøken og super herlig! Utenfor buret er hun dog litt mer tilbaketrukken å skevtten, så hun føler seg tryggest i buret sitt vil jeg tro. Hun er likedan med fremmede mennesker, kommer å hilser, men er ellers ganske likegyldig til dem.
Adferd mot rotter: I starten var hun en skikkelig bøllefrø og yppet med alle de eldre (hun er yngst). Etterhvert som hun har vokst har hun blitt et utrolig flokkmedlem og er med på det meste. De andre rottene er eldre rotter som ligger mye i ro, og det gjør forsåvidt hun også egentlig. Hun tilpasser seg veldig bra syns jeg og har ingenting i mot å være aktiv eller å ta det med ro. Men hun og Honey er gode venner og er vel den hun har fått best kontakt med, og selv om Honey er på sine eldre dager kan jeg senda se dem kose å leke seg i buret sammen :cheer:
Annet: Revanta er en rotte jeg er super fornøyd med! Skulle kanskje ønske hun var litt mer glad i menneskekontakt, men det er ingenting jeg tar meg spesielt nær av ettersom hun er i en stor grad kontaksøkende. Hun går liksom bare litt fort lei å begynner å utforske noe annet som er kanskje mer spennende. Hun er en aktiv jente og er høyt og lavt i buret når hun ikke slapper av med de andre- Hun har bare glidd rett inn i flokken her og som jeg skrev i 6 mnd rapporten, elsker jeg virkelig denne jenta ♥

Har ikke hatt tid til å ta noen bilder i det hele tatt, men skal se om jeg får surret til å ta noen etterhvert. Nå skal jeg på hyttetur i helgen så må bli etter det da jeg har mye å gjøre klart før det :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskul

Post by wollf »

Her går det veldig bra de er to fine store gutter som er nysgjerrig og elsker å utforske leiligheten.
gutt 8 er 23 cm lang uten halen og veier 650 gram han er den mest nyskjerrige og elsker kos. han er også veldig kilen he he he :)
gutt 3 er 25 cm lang uten halen og veier 700 gram han holder seg litt mer tilbake og lar broren gå først, men alltid først i kæen for å få en ostebit eller peanøtt

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskull

Post by kikky »

Hurra, hurra :party: Aprikosen ble 2 år i går. Hvor mange av hans søsken fikk feire denne dagen?

Aprikosen er fortsatt frisk og sprek. Han har fått ett kull, og håpet er at han skal få sitt siste hos Tonje nå i sommer.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hiduistiske guder -Ratrace og Rotteheimen sammarbeidskull

Post by Milla »

Hipp hipp hurra hurra hurra!! :cheeeers:
Tenk at de har blitt så gamle allerede! Satt og så på gamle bilder av Kali som liten i går! Så litta!!! I dag er hun en rulten dame, med en gravidmage(hun er ikke gravid :P )! Hun er ganske stutt i kroppsfasongen, så hun ser hun som en krøllete hårball :giggle:
Kali lever i beste velstand... Aldri vært syk. Hun hadde en liten periode i romjula i hvor hun fikk porfyrin ut av øynene, med årsaken var stress(mye omveltning i flokken). Hun er min lille guru i flokken som tar vare på alle, og lærer opp de som ikke er flinke :cheer:
Hun er fortsatt ikke spesielt menneskerettet, og du er kun grei for kos når hun har lagt seg tilrette et sted eller kommer løpende om du roper og har mat!! :giggle:
Vi har i to omganger nå hatt hannrotte på besøk og hun er EKSTREMT guttegal. Plutselig skulle hun snuse og stelle deg kun fordi du luktet gutt :lolear: og til min overraskelse, og flere, så gikk hun i en alder på 2 år rett i brunst begge gangene :roflmao: jeg tror hun ble litt snurt for å ikke få møte den kjekke karen!
Hun er kvikk og raskt enda, uten å fått noen "gammelrotte" symtomer :cheer:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Post Reply