Presentasjon i forbindelse med VALG 2014!

Moderator: Styret 2019

Brukeravatar
Styret
Sofaspiser
Kjønn: Ikke oppgitt

Presentasjon i forbindelse med VALG 2014!

Legg innav Styret » 18 des 2013, 13:51

I begynnelsen av februar arrangeres det Årsmøte for NTF.

Dere kan lese det som er blitt presentert i forbindelse med Årsmøtet i egen tråd: http://tamrotter.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=16219

Dette er en tråd med presentasjon av de ulike vervene og en oversikt over hvem som stiller til valg.
Om du ikke har meldt din interesse fram til nå, er du likevel velkommen til å gi en presentasjon av deg selv og hvilket verv du ønsker å stille til.

Verv til valg:

Nestleder:
Kandidater: Veronika (WillyWonka)

Styremedlem:
Kandidater: Sandra Travolta, Tora

Styremedlem m/nettbutikk:
Kandidater: Marit Fosen

Vara styremedlem:
Kandidater: Chrizzie

Redaktør:
Kandidater: Kesia

Viseredaktør:
Kandidater: Tora og Trine og gjengen

Sekretær:
Kandidater: Hilde Marie (Tullerusk) og
iwonamo

Webmaster:
Kandidater: Renya

Valgkommite: Trenger 2 stykker
Kandidater: Tonje Lenore og Milla

Beskrivelse av vervene:

Nestleder -1 år:
Nestleder trekker i trådene når leder ikke er disponibel.

Styremedlem 1/nettbutikkansvarlig - 1 år:
Du må ta imot bestilling fra medlemmene og sjekke at disse er medlemmer. Så må du sende de informasjon om priser på det de har bestilt, inkl. porto, samt opplyse kontonr dette skal innbetales på og hva de skal merke betalingen med. Ta så kontakt med kasserer og be kasserer se etter innbetalingene.
Når pengene er mottatt på NTFs konto vil kasserer sende beskjed til nettbutikkansvarlig om at varene kan sendes ut. All betaling skal foregå via bank og ikke kontant.
Varer må hentes hos Scanbur i Nittedal, så du må ha tilgang på bil. Du må også ha mulighet for å oppbevare et lite lager hjemme hos deg selv. Lageret skal være tørt og varene skal kunne stå der uten å bli ødelagte.
Du er til også ansvarlig for, til en hver tid, å ha oversikt over priser på varene (innkjøps- og utsalgspris) og porto ved de forskjellige forsendelsene.

Styremedlem 2 og alle andre i styret:
Du må være aktiv på styreforumet og ta på deg forefallende oppgaver etter hvert som det er nødvendig.
Ved frafall er det sedvane at styret re-konstituerer seg selv så lenge det er minst 5 styremedlemmer som kan dele på oppgavene.

Redaktør - 2 år
:
Ansvar for å lage medlemsbladet Gnag som skal ut 4 ganger i året og samle inn stoff til dette. Du bør ha god kunnskap om data og kunne jobbe med tekst og bilder. Redaktøren må kunne generere Gnag som et pdf-dokument, lagre forsiden som jpg bilde og generere medlemslister i xlsx. (xlsx er filformatet i nyere utgaver av excel f.o.m. 2007.)
JPG- bildet av forsiden og PDF skal sendes til webmaster som legger det ut på nettsiden vår.
Ferdig Gnag som én pdf - med forside inkludert - og medlemsliste i xlsx sendes til trykkeriet.
Oppløsningen må være i minimum 300dpi.
Det er viktig at du har kapasitet til å gjøre denne jobben slik at medlemsbladet kommer ut i tide.
De to siste redaktørene har hatt god hjelp av programmene Indesign og Adobe Pro, men oppgavene kan løses ved hjelp av gratisprogrammer på nett dersom man kan bruke disse.

Viseredaktør (jfr. referat fra årsmøtet 2010)
I tillegg er det ønskelig med en "viseredaktør" for Gnag. Oppgaven går ut på å samarbeide redaktør og steppe inn ved behov for at deadline kan overholdes også ved sykdom eller annet forfall. Oppgaven kan utføres av et annet styremedlem, men det er mulig å stille som viseredaktør uten å stille til styret.

Sekretær - 1 år:
Ansvar for å svare på mail og sende ut velkomstmailer etter hvert som vi får betalende medlemmer.
Informasjon om dette får du fortløpende fra kasserer. Du må oppdatere medlemslister og sende informasjon om nye medlemmer til Redaktør slik at Redaktør kan sende ut Gnag fortløpende til nye medlemmer. Gnag sendes i retur til sekretær dersom det er noe galt med adressaten. Sekretær må da finne riktig navn og adresse, sende Gnag på nytt, samt oppdatere medlemslisten med riktig navn og adresse. Det er en fordel at du kan lagre medlemslistene som xlsx-dokument - se Redaktør.
Gratis konverteringsprogrammer fra xls til xlsx finnes på nett.

WebmasterWebmaster er ansvarlig for vedlikehold og koding av NTFs nettsider, samt å være administrator av NTFs forum. Du må enten være godt kjent med php og html, eller WYSIWYGprogrammer. Det er en fordel å kunne litt om databaser og å være fortrolig med c-panelet.
Webmasteren har også ansvar for backups av NTFs sider og databaser, å legge NTFs medlemmer til på forumet, og å legge inn nye kalenderbilder til kalenderkonkurransen på nettsidene.

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Presentasjon i forbindelse med VALG 2014!

Legg innav WillyWonka » 18 des 2013, 20:07

Æ kan jo bare starte da :)

Jeg stiller til valg i vervet som Nestleder.

Har vært i vervet som nestleder det siste året. Som nestleder skal jeg kunne ta ansvar å dra i trådene når vår leder er utilgjengelig eller bare trenger en hjelpende hånd, være med å avgjøre ulike saker som dukker opp og samarbeide med det resterende styret for å prøve å holde forumet i gang for våre medlemer.

Jeg har dette året vært med på blandt annet planlegging av rottettreff, laget visittkort og hjulpet med utforming mtp svar til mail og andre hendvendelser. Jeg er lett tilgjengelig da jeg ofte er på forumet og er rellativt aktivt medlem, og ønsker derfor å fortsatt være disponibel for NTF.

For dere som ikke kjenner meg, så er mitt navn Veronika Johansen. Jente på 24 år, opprinnelig fra Nord-Norge, nærmere bestemt Finnmark. Har i løpet av livet forvillet meg lengre og lengre sør, og bor for tiden i Bergen sammen med mine RotteTotter :)
Jobber til vanlig som sykepleier ved Haukeland unniversitetssykehus. Når jeg ikke er på jobb er jeg aktiv i Bergen Røde Kors Hjelpekorps der jeg også nå har blitt Instruktør i førstehjelp :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 31 des 2013, 14:07

Ingen?

Brukeravatar
Sandratravolta
Betarotte
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Sandratravolta » 03 jan 2014, 00:07

Er det meningen jeg skal presentere meg her? Jeg er hvert fall 23 (snart 24) år, bor i Oslo, er fra Hamar og driver med omplassering av rotter. Har også tenkt å starte med oppdrett etter hvert som jeg får fine rotter som kan brukes i avl! :) Ettersom jeg har utrolig mye å styre med når det kommer til omplassering så stiller jeg kun til styremedlem eventuelt vara. Ellers jobber jeg i dyrebutikk og trives med det!
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Brukeravatar
Kesia Madeleine
Klatrer på møblene

Legg innav Kesia Madeleine » 07 jan 2014, 11:21

Får hive meg på jeg også! :)

Jeg er en 23, snart 24 år, gammel jente som bor i Bergen.
Jeg har vært rotteeier i litt over ett år. Sluker all god informasjon jeg kommer over og søker hele tiden etter mer kunnskap. Jeg er ekstremt engasjert i å opplyse rotteeiere og andre interesserte om riktig rottehold.
Pr. dags dato har jeg 5 hannrotter som alle er i familie.

Stiller meg dette året som redaktør. Jeg er god på skriftlig og teoretisk arbeid, jobber med pc hver dag og setter punktlighet høyt.

Jeg jobber som resepsjonsvekter på et kjøpesenter og i en bank i Bergen. Har dermed god erfaring med bruk av pc, skriving av dokumenter o.l.
Ved siden av dette har jeg også et eget hudpleiefirma og opparbeidet meg erfaring med markedsføring og det som innebærer oppstarting av en bedrift.

Grunnen til at jeg ønsker å stille meg som kandidat til å bli redaktør i ntf er fordi jeg brenner for alt som har med rotter å gjøre, jeg elsker skriftlig/teoretisk arbeid og jeg ønsker å bidra med mine evner i positiv henseende for ntf. Jeg er kreativ, ryddig og pliktoppfyllende. :)
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Brukeravatar
Tullerusk
Stjeler mat
Sted: Askøy
Kontakt:

Legg innav Tullerusk » 14 jan 2014, 20:51

Her er litt om meg :cheerful:

Eg er ei jenta på 24 (snart 25) og stiller som kandidat til sekretær stillingen.
I bergensområdet bur sammen med kjæresten min og dyrene våre som består av 1 hund, 4 rotter og 1 pinnsvin.
Første gangen eg hadde rotter hadde eg 2 jenter, men er gått over til gutter. :cheerful:
Eg har utdannelse innen helse og omsorg, men er for tiden arbeidsledig.
Gutta boys frå ghetto kullet: Rascal & Devon <:3 )~~~
frå Hinduistiske guder kullet: Shiva <:3 )~~~
frå Bibelkullet: Goliat <:3 )~~~

Hvil i fred:
Hetti & Netti
:sove:

http://dragon-rats.blogspot.no/

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 06 feb 2014, 00:12

Har alle som stiller husket å betale medlemskontingent?

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 06 feb 2014, 00:34

Det har jeg nok ^^

Brukeravatar
Tullerusk
Stjeler mat
Sted: Askøy
Kontakt:

Legg innav Tullerusk » 06 feb 2014, 17:57

Jepp :smile:
Gutta boys frå ghetto kullet: Rascal & Devon <:3 )~~~
frå Hinduistiske guder kullet: Shiva <:3 )~~~
frå Bibelkullet: Goliat <:3 )~~~

Hvil i fred:
Hetti & Netti
:sove:

http://dragon-rats.blogspot.no/

Gå tilbake til «Informasjon fra styret»