Oppskriftstråd

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Oppskriftstråd

Post by wollf »

beste oppskriften er å gi rottene det som gjør dem glade. de driter i om det er kokt, stekt, bakt, kryddret, smeltet, hevet, glassert osv... mine blir like glad for å få tygge i biter en tom majones pakke som de blir for en rottekake med alt mulig krims krams i :thhpt:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Oppskriftstråd

Post by torasrotter »

Haha ja! De driter i om jeg pynter og gjør det fint. De hopper bare rett i kaka med en gang. I dag fikk mine rotter subway rester, og det resulterte i en stk hvit rotte smurt inn i ketchup :nottelling: Skal ikke spise sub-en som folk, nei den skal spises fra innsiden og ut :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

utmeldt

Re: Oppskriftstråd

Post by utmeldt »

wollf wrote:beste oppskriften er å gi rottene det som gjør dem glade. de driter i om det er kokt, stekt, bakt, kryddret, smeltet, hevet, glassert osv... mine blir like glad for å få tygge i biter en tom majones pakke som de blir for en rottekake med alt mulig krims krams i :thhpt:
hehe slik er mine også!! :nottelling: de driter i om at jeg har styrt kjempelenge med noe jeg gir dem eller om at det bare er noe jeg jeg ikke klarte eller ville ha fra middagen, eller noe jeg fant i kjøpeskapet og tomme majones poser er en hit her også, sammen med tomme youghurt beger, biola pakker osv :rofl: De kaster seg over det de får som sultne ulver uansett :grin:
torasrotter wrote:Haha ja! De driter i om jeg pynter og gjør det fint. De hopper bare rett i kaka med en gang. I dag fikk mine rotter subway rester, og det resulterte i en stk hvit rotte smurt inn i ketchup :nottelling: Skal ikke spise sub-en som folk, nei den skal spises fra innsiden og ut :cheerful:
mm herlig med rotte i ketsjup :nottelling: ser det for meg :roflmao:

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Oppskriftstråd

Post by HeleneH »

Lol tror mine er litt sære, for de tror jeg ikke hadde visst hva de skulle gjøre med en majonespakke :P

"menne, atte, hvorfor er ikke maten servert på fat da??" :nottelling:
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

utmeldt

Re: Oppskriftstråd

Post by utmeldt »

:rofl:

utmeldt

Re: Oppskriftstråd

Post by utmeldt »

Stine wrote:Et bilde av maten:

Image
Lurer på om mine bortskjemte rotter ville ha ete dette her. Eg ville ha gjort det i alle fall. Har ingrediensene i huset, så det er godt mogleg den havner på " bordet" til rottene i morgon :ratgreen:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Oppskriftstråd

Post by Tonje Lenore »

oooh det så faktisk godt ut, haha, heldig rotter :boing: :yumm:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Oppskriftstråd

Post by wollf »

mine er gale etter suppene til Krorr faktisk. er ikke så mye salt i de heller

utmeldt

Re: Oppskriftstråd

Post by utmeldt »

Itchigo wrote:Amy's beste rottekake :lol:

2 egg
3/4 kopp mel
litt melk
to teskjeer sukker

Bland alt sammen til en tykk kakeaktig røre. Hell over i liten form.

1 eple
rosiner
frø/havre/bygg/hvete/frokostblanding/ noe du kan strø på
sukker

Skjær opp eple i små biter og fordel utover i kaka. Legg evt skallet over som små lokk, Dryss over rosiner, frø/korn og litt sukker. Stek i ca 10min i 240 grader midt i ovnen.
Dette var vist en hitt blandt Larm's rotter, Amy fikk smake litt også og hun nærmest beit av meg fingeren for å få tak i biten :)
Denne skal her må eg berre prøve ut :boing:

utmeldt

Re: Oppskriftstråd

Post by utmeldt »

Smakte eplekake, rottene måtte slåst for å få en bitt av den :ratgreen:

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Oppskriftstråd

Post by malap »

Det ble nevnt her at det ønskes oppskrifter med mindre laktose bla., det finnes flere alternativer - som soyayoghurt, havremelk, rismelk, mandelmelk + +, jeg ville bare byttet ut melk/yoghurt som står på oppskriftene med det : ) Det er det jeg som veganer gjør selv.
Malena

Post Reply