Verv til valg ved årsmøtet 2015!

Moderator: Styret 2019

Brukeravatar
Tonje Lenore
Gammelrotte
Sted: Over alt
Kontakt:

Verv til valg ved årsmøtet 2015!

Legg innav Tonje Lenore » 30 nov 2014, 17:14

Hei alle sammen, da er det tid for å få noen inn i styret igjen og det er da disse verva som er ledige.
Jeg håper så mange som mulig vil stille opp og gjøre en liten ting som gir NTF nytte, håper å se så mange som
mulig stille opp :boing: :cheerful:

Leder - 2 år
Trekker i trådene
har tegningsrett, disponerer foreningens konto sammen med kasserer

Kasserer - 2 år
Fører regnskap, sender beskjeder om innbetalinger til sekretær (for medlemsskap) osv

Nestleder - 1 år
Nestleder trekker i trådene når leder ikke er disponibel.

Sekretær - 1 år
Ansvar for å svare på mail og sende ut velkomstmailer etter hvert som vi får betalende medlemmer.
Informasjon om dette får du fortløpende fra kasserer. Du må oppdatere medlemslister og sende informasjon om nye medlemmer til Redaktør slik at Redaktør kan sende ut Gnag fortløpende til nye medlemmer. Gnag sendes i retur til sekretær dersom det er noe galt med adressaten.
Sekretær må da finne riktig navn og adresse, sende Gnag på nytt, samt oppdatere medlemslisten med riktig navn og adresse.

Styremedlem 1/nettbutikkansvarlig - 1 år
Du må ta imot bestilling fra medlemmene og sjekke at disse er medlemmer. Så må du sende de informasjon om priser på det de har bestilt, inkl. porto, samt opplyse kontonr dette skal innbetales på og hva de skal merke betalingen med. Sjekker konto om innbetaling er gjort.
Når pengene er mottatt på NTFs konto vil nettbutikkansvarlig sende varen. All betaling skal foregå via bank og ikke kontant.

Du må ha mulighet for å oppbevare et lite lager hjemme hos deg selv.
Lageret skal være tørt og varene skal kunne stå der uten å bli ødelagte.
Du er også ansvarlig for, til en hver tid, å ha oversikt over priser på varene (innkjøps- og utsalgspris) og porto ved de forskjellige forsendelsene.

Vara - 1 år
Tre inn ved forfall i styret
N.B. det er styret som bestemmer om de skal ha varaer eller ikke. Når det har vært folk som har vært villig til å stille som vara har styret imidlertid aldri hittil sagt nei. Tradisjonellt har varaene vært kandidater til styreverv hvor vervet gikk til en annen, men hvis styret for 2013 viderefører tradisjonen vil det også logisk sett være mulig å stille som vara uten først å ha stilt til et spesifikt styreverv.

Viseredaktør (jfr. referat fra årsmøtet 2010) - 1 år
I tillegg er det ønskelig med en "viseredaktør" for Gnag. Oppgaven går ut på å samarbeide redaktør og steppe inn ved behov for at deadline kan overholdes også ved sykdom eller annet forfall. Oppgaven kan utføres av et annet styremedlem, men det er mulig å stille som viseredaktør uten å stille til styret.

Valgkommitté - 1 år:
Være pådriver for å skaffe valgbare kandidater til styreverv.
Valgkommitteen er ikke en del av styret.
N.B. Valgkommitteen kom som en prøveordning i 2010, da med tre medlemmer som skulle sitte i 3 år (utskiftning av 1 person hvert år).
Etter å ha sittet i kommitteen i 2 år er det min vurdering at 3 år er alt for lenge for de fleste. Jeg foreslår at Generalforsamlingen stemmer over hvorvidt vi skal ha en valgkommitté. Hvis Generalforsamlingen mener det er hensiktsmessig å fortsette med valgkommitté foreslår jeg å krympe den til to personer (som begge er på valg) og at disse sitter for et år av gangen. Det vil gjøre det langt lettere å få kandidater til vervet. For tiden har valgkommitteen på 3 bare et aktivt medlem.

Presentrasjon av kandidatene kommer etterhvert. De er ikke bare til glede for forumbrukerene. Foreningen har medlemmer som sjelden er innom forumet men som leser Gnag.
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

Brukeravatar
Tonje Lenore
Gammelrotte
Sted: Over alt
Kontakt:

Re: Verv til valg ved årsmøtet 2015!

Legg innav Tonje Lenore » 15 des 2014, 00:29

Minner om denne! :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør
Kjønn: Kvinne

Legg innav iwonamo » 08 jan 2015, 20:08

Minner om denne eg og :)
"Til lags åt alle kan ingen gjera."

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør
Kjønn: Kvinne

Legg innav iwonamo » 16 jan 2015, 02:36

Det er fortsatt mulig å stille til valg :)

Er det nokon som har lyst er det berre å presentere seg sjølv, og kva verv ein stiller til her: viewtopic.php?f=1&t=16901
"Til lags åt alle kan ingen gjera."

Gå tilbake til «Informasjon fra styret»