Presentasjon i forbindelse med VALG 2015!

Moderator: Styret 2019

wollf
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Presentasjon i forbindelse med VALG 2015!

Legg innav wollf » 13 des 2014, 11:56

I begynnelsen av februar arrangeres det Årsmøte for NTF.

Mer info om hvor og når vil komme snarest

Dette er en tråd med presentasjon av de ulike vervene og en oversikt over hvem som stiller til valg.
Om du ikke har meldt din interesse fram til nå, er du likevel velkommen til å gi en presentasjon av deg selv og hvilket verv du ønsker å stille til.

Beskrivelse av vervene:

Leder - 2 år
Trekker i trådene
har tegningsrett, disponerer foreningens konto sammen med kasserer

Kasserer - 2 år
Fører regnskap, sender beskjeder om innbetalinger til sekretær (for medlemsskap) osv

Nestleder - 1 år
Nestleder trekker i trådene når leder ikke er disponibel.

Sekretær - 1 år
Ansvar for å svare på mail og sende ut velkomstmailer etter hvert som vi får betalende medlemmer.
Informasjon om dette får du fortløpende fra kasserer. Du må oppdatere medlemslister og sende informasjon om nye medlemmer til Redaktør slik at Redaktør kan sende ut Gnag fortløpende til nye medlemmer. Gnag sendes i retur til sekretær dersom det er noe galt med adressaten.
Sekretær må da finne riktig navn og adresse, sende Gnag på nytt, samt oppdatere medlemslisten med riktig navn og adresse.

Styremedlem 1/nettbutikkansvarlig - 1 år
Du må ta imot bestilling fra medlemmene og sjekke at disse er medlemmer. Så må du sende de informasjon om priser på det de har bestilt, inkl. porto, samt opplyse kontonr dette skal innbetales på og hva de skal merke betalingen med. Sjekker konto om innbetaling er gjort.
Når pengene er mottatt på NTFs konto vil nettbutikkansvarlig sende varen. All betaling skal foregå via bank og ikke kontant.

Du må ha mulighet for å oppbevare et lite lager hjemme hos deg selv.
Lageret skal være tørt og varene skal kunne stå der uten å bli ødelagte.
Du er også ansvarlig for, til en hver tid, å ha oversikt over priser på varene (innkjøps- og utsalgspris) og porto ved de forskjellige forsendelsene.

Vara - 1 år
Tre inn ved forfall i styret
N.B. det er styret som bestemmer om de skal ha varaer eller ikke. Når det har vært folk som har vært villig til å stille som vara har styret imidlertid aldri hittil sagt nei. Tradisjonellt har varaene vært kandidater til styreverv hvor vervet gikk til en annen, men hvis styret for 2014 viderefører tradisjonen vil det også logisk sett være mulig å stille som vara uten først å ha stilt til et spesifikt styreverv.

Viseredaktør (jfr. referat fra årsmøtet 2010) - 1 år
I tillegg er det ønskelig med en "viseredaktør" for Gnag. Oppgaven går ut på å samarbeide redaktør og steppe inn ved behov for at deadline kan overholdes også ved sykdom eller annet forfall. Oppgaven kan utføres av et annet styremedlem, men det er mulig å stille som viseredaktør uten å stille til styret.

Valgkommitté - 1 år:
Være pådriver for å skaffe valgbare kandidater til styreverv.
Valgkommitteen er ikke en del av styret.
N.B. Valgkommitteen kom som en prøveordning i 2010, da med tre medlemmer som skulle sitte i 3 år (utskiftning av 1 person hvert år).
Etter å ha sittet i kommitteen i 2 år er det min vurdering at 3 år er alt for lenge for de fleste. Jeg foreslår at Generalforsamlingen stemmer over hvorvidt vi skal ha en valgkommitté. Hvis Generalforsamlingen mener det er hensiktsmessig å fortsette med valgkommitté foreslår jeg å krympe den til to personer (som begge er på valg) og at disse sitter for et år av gangen. Det vil gjøre det langt lettere å få kandidater til vervet. For tiden har valgkommitteen på 3 bare et aktivt medlem.

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Re: Presentasjon i forbindelse med VALG 2015!

Legg innav wollf » 13 des 2014, 12:02

Jeg kan starte.

De fleste vet nok hvem jeg er alt.

Jeg har vært leder i to år nå. Året før det var jeg Nestleder og har tidligere vært nettbutikkansvarlig og styremedlem.
Det er noen år nå med NTF som hobby og jeg vil nok ikke gi meg helt.
Jeg stiller i år som Nestleder da jeg føler at det er på tide noen andre får prøve seg som leder i foreningen og det er sunnt med litt rullering.
Jeg stiller som nestleder for å kunne hjelpe en avt ny leder i startfasen og bidra uten at jeg forplikter meg i to år til.
Eller kort om meg:
Jeg er 29 år, har en datter på 2 år og en samboer. Eier leilighet hvor jeg bor med en hund, to katter og 10 rotter.
Jeg har vært oppdretter siden 2008, og medlem her like lenge.

Håper så mange som mulig ønsker å stille til styret og være en del av dette herlige miljøet

Brukeravatar
Marit Fosen
Alfatryne
Sted: Moksheim

Legg innav Marit Fosen » 02 jan 2015, 10:17

Jeg tar gjenvalg som styremedlem med ansvar for nettbutikken.

Jeg er en aktiv 72-åring med mange interesser. Rotteeier har jeg vært siden mars 2011. Jeg er styremedlem i Dyrebeskyttelsen Norge Haugaland med ansvar for økonomi. Jeg er også aktiv i Pinnsvinhjelpen, og har fostret opp/reddet mange. For øyeblikket har jeg 12 stykker som sover vintersøvnen i min varetekt. Ellers er jeg katte-, hunde- og kanineier.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør
Kjønn: Kvinne

Legg innav iwonamo » 08 jan 2015, 20:13

Minner om denne!
Alle som stiller til valg kan presenterer seg sjølv her, og kva verv de stiller til :)
"The idea that some lives metter less is the root of all that is wrong with the world" - Paul Farmer

Brukeravatar
Troya
Tisser i køyene
Sted: Oslo

Legg innav Troya » 09 jan 2015, 03:09

Jeg stiller til valg som styremedlem.

Jeg er en jente i 20-årene som bor i Oslo sammen med mine hunder, akvarier og 10 rottebasser.
Jobber fulltid og liker godt å ha mye å holde på med :D
Jeg er veldig engasjert i rottehold og tror/håper jeg kan gjøre en god jobb for NTF.
NTF spiller en viktig rolle ved det å være tilgjengelig for folk og opplyse om godt og sunt rottehold, og det vil jeg være med på! :)

Ingerid Øksnevad
varamedlem

Legg innav Ingerid Øksnevad » 09 jan 2015, 22:30

Jeg stiller til verv som kasserer.

Jeg er 46 år, bor i Ytre Enebakk rett utenfor Oslo med mann, to gutter på 8 og 10 år, 3 hunder, en katt og 9 herlige totter. Hadde rotter som ungdom, og tok opp interessen igjen for snart to år siden. I løpet av disse to årene har jeg lært veldig mye om rotter, rottehold og oppdrett. Mye takket være ntf og mange av foreningens medlemmer.

Til daglig selvstendig næringsdrivende og driver jeg en hundeskole sammen med mannen min. Har drevet hundeskolen på full tid siden 1997, og har mye erfaring med å holde orden på tall og økonomi.

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 21 jan 2015, 18:23

Pga ingen har stillt som leder ønsker jeg å stille som dette. men da kun for et år og at ny leder blir valgt fra 2016.
dette må i så fall stemmes om.
det vil komme et eget punkt under dette på sakslisten.

Brukeravatar
Troya
Tisser i køyene
Sted: Oslo

Legg innav Troya » 23 jan 2015, 14:44

Etter å ha tenkt litt velger jeg å stille som nestleder istedenfor styremedlem.

Brukeravatar
BiKa
Stjeler mat

Legg innav BiKa » 23 jan 2015, 23:42

Jeg stiller til valg som styremedlem :)

Jeg heter Britt Karin Furulund, er 22 år, singel, barnløs (frivillig!), jobber som assistent i Barnehage og har en oppvekstbakgrunn "full" av dyr.

Jeg deler leiligheten min med 5 rotter pr dags dato, 4 jenter (en på fôr fra Ratrace) i er selvlaget bur og en gutt som snart bor i et Royal Suite 95 Double, jeg hadde bestilt to gutter fra to seperate kull, men det ene kullet ble mindre enn hva noen kunne forvente og derfor sitter jeg med bare en liten enslig gutt enn så lenge. To rotter, en jente og en gutt, vil snart komme importert fra sverige og flokkene mine vil stadig vokse og bli større :)

Jeg har hatt et rottekull, samarbeidskull med Ratrace, og holder på å starte opp eget oppdrett, "Tissvass Rattery" med fokus på å utvide genpoolen i vår norske rotteflokk, og derfor vil jeg satse en del på import.
<3 Mo'Nique, Betty, Ivy, Klorhexidin, Ronja, Axis, Flexor, Mio og Birk <3

Brukeravatar
Anniken.HH
Stjeler søppel
Sted: Vestfold

Legg innav Anniken.HH » 01 feb 2015, 23:19

Jeg stiller som varamedlem

Jeg heter Anniken, og er 22 år.
Bor sammen med forloveden og rotteflokken på 7 gutter, nr 8 er rett rundt svingen, og jobber som forfatter

Jeg fikk mine første rotter 10. August 2012, og har siden den gang hatt rotter.
Har hatt både gutter og jenter, men har for øyeblikket bare hanner.
Hadde et rottekull November 2014.
Drømmer om å ha et vidt spekter av toyyrhanner med nye og gamle gener til utlån for å utvide genpoolen her i Norge, men driver hovessakelig med rotter som kjæledyr
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 08 feb 2015, 02:51

Mitt navn er Iwona Osuch, og eg stiller til valg som sekretær.

Eg er 41 år gammal, bur i Sogndal, og jobber som sjukepleiar. Eg elskar jobben min, og faget, og har dei siste åra gjennomført fleire vidareutdanningar.

Eg har hatt rotter sidan år 2010, og vore medlem av NTF sidan 2012. Eg har per i dag tre rottemenn med spesielle behov. Eg er oppteken av dyrevelferd, og min store lidenskap er å rehabilitere rotter som har fått dårleg start på livet og/eller lider av sjukdom eller atferdsvanskar. Bortsett frå sjukepleie er læra om sjukdommer og atferd hos rotter ein av mine store interesser, og eg likar å fremme rottefaget samt tale rottene sin sak i lokalmiljøet om det er dyrebutikk, dyrlegekontor eller blant folk flest.

Eg er og oppteken av å ha ei grei, og fredleg kommunikasjon med andre mennesker, og prøver i det lengste å unngå å bruke steikepanne-metoden ved evt konflikter.
"The idea that some lives metter less is the root of all that is wrong with the world" - Paul Farmer

Gå tilbake til «Informasjon fra styret»