Er dette buret fint til rotter?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Er dette buret fint til rotter?

Post by malap »

Tenker da mest på bredden på sprinklene?
Størrelsen ellers virker vel bra til 2-3 rotter eller? Synes det er vanskelig å avgjøre når jeg ikke har det rett foran meg (selv om jeg ser på målebånd) ; )
Er det greit når rottene blir eldre, eller er det for lite i fht. bunnen (rottene får mye utetid i tillegg)?

http://www.amazon.com/Prevue-Hendryx-48 ... PDKIKX0DER" onclick="window.open(this.href);return false;
Malena

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Er dette buret fint til rotter?

Post by malap »

Skal forresten ikke ha de sprinklene å gå på for de, der får jeg finne en annen løsning som er god for de å gå på.
Malena

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Er dette buret fint til rotter?

Post by mily »

Sprinkelavstanden er ikke litt stor for babyer da?
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Er dette buret fint til rotter?

Post by mily »

Var litt vanskelig å se på mobilen men et jo lett å løse uansett
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Er dette buret fint til rotter?

Post by malap »

Jo for babyer blir det nok for stor avstand, men som du sier - der kan man finne en midlertidig løsning til alle er store : )
Malena

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Er dette buret fint til rotter?

Post by Niana »

Størrelsesmessig er det fint, minner om Royal Savic sine bur. Men det kan være en ulempe at sprinklene er vertikale, det kan gjøre innredningen litt vanskeligere enn det behøver å være. Sprinkelavstanden ser litt stor ut, 2,2 cm. Jeg har også større enn vanlig sprinkelavstand i mitt bur og Heike på 6 uker klarer ikke komme seg ut av det, men jenterotter er også mindre enn gutter da, så jeg er litt usikker på om du kan ha unge rotter i det der.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Er dette buret fint til rotter?

Post by Milla »

Dette er Ferret Nation, og sprinkelavstanden er for stor for rottebabyer og smidige hunnrotter... Men du får en annen "versjon" av dette buret som er enda mer egnet for rotter. Critter Nation :cheer: Jeg ville heller sett på det buret enn det du har linket til over her ;)
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Er dette buret fint til rotter?

Post by Ingerid Øksnevad »

Om dette er er typen bur du ønsker deg anbefaler jeg også critter nation (cn) eller royal suite (rs). Fantastiske bur :-)

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Er dette buret fint til rotter?

Post by malap »

Jeg har bestemt meg for at det blir Critter nation ; )
Måtte bare titte litt rundt og vurdere forskjellige bur (også i fht. prisklasse).
Malena

Post Reply